MORA NAĆI DOBITNU FORMULU

Utrke kao višednevni spektakli trebale bi F1 ubrizgati više profita

Foto: Reuters/PIXSELL
Mercedes Formula One driver Nico Rosberg of Germany sprays champagne after winning the Monaco F1 Grand Prix in Monaco May 24, 2015. REUTERS/Robert Pratta
Foto: Reuters/PIXSELL
Mercedes Formula One driver Nico Rosberg (C) of Germany takes a selfie with a fan as he arrives at the Interlagos race track ahead of the Brazilian Grand Prix in Sao Paulo November 9, 2014. REUTERS/Nacho Doce (BRAZIL - Tags: SPORT MOTORSPORT F1)
Foto: Reuters/PIXSELL
Mercedes Formula One driver Lewis Hamilton of Britain drives during the first free practice ahead of Bahrain's F1 Grand Prix at Bahrain International Circuit, south of Manama, April 17, 2015. REUTERS/Hamad I Mohammed
30.12.2016.
u 16:00
Novi vlasnik natjecanja želi privući tehnološke sponzore i zbivanja produljiti na tjedan dana, što bi povećalo gledanost i prihode
Pogledaj originalni članak

Privlačenje tehnoloških sponzora te pretvaranje svake od 21 utrke za Veliku nagradu u višednevni spektakl, recept je za oživljavanje Formule 1, smatra njezin novi vlasnik.

Kako navodi Financial Times, američka kompanija Liberty Media koja je nedavno kupila Formulu 1 u složenoj transakciji koja je vrednovala taj sportski biznis na osam milijardi dolara, planira utrke pretvoriti u nešto slično finalu Super Bowla.

Događaji oko svake od 21 utrke trebali bi trajati tjedan dana kako bi se privuklo još gledatelja i, naravno, sponzora. Također, razmatra se održavanje i nekoliko utrka na američkom tlu u gradovima koji su i velika tržišta.

Kako piše Financial Times, razmatraju se New York, Los Angeles, Las Vegas i Miami. Pogotovo zato što jedina utrka u SAD-u, ona u teksaškom gradu Austinu, od uvođenja u kalendar 2012. bilježi pad posjetitelja. Gledanost bi trebala povećati i veća promocija suparništva između momčadi.

Medijska kompanija u vlasništvu magnata Johna Malonea ocjenjuje da bi sve to privuklo još više gledatelja širom svijeta, povećalo televizijsku prisutnost te ojačalo komercijalne prihode. U sadašnjoj strukturi prihoda od ukupno 1,8 milijardi dolara, oni od TV prava sudjeluju s 35 posto.

Promocija utrka donosi dodatnu trećinu prihoda, a 15 posto dolazi od reklama i sponzorstava. Ostalo dolazi od domaćinstva utrke u 21 državi, od Azerbajdžana do Emirata, televizijske produkcije, licencija te ostalih izvora.

Vodstvo najprestižnije svjetske utrke motornih vozila, “oktanskoga cirkusa”, već je godinama kritizirano zbog dugoročnog pada gledanosti, česte promjene pravila i zastarjelosti natjecanja. U tom kontekstu, momčadi, kojih se ove sezone natjecalo 11, i sve manje zarađuju. U 2015. godini sponzorski prihodi momčadi iznosili su 750 milijuna dolara, nasuprot 950 milijuna dolara tri godine ranije.

Istodobno, više prikazivanja utrka na plaćenim televizijskim kanalima smanjilo je broj gledatelja, posebice na ključnim tržištima poput Azije.

– Taj sport ima jedinstven globalni sadržaj, a nije učinjeno dovoljno da se iskoristi ta prednost – tumači izvor FT-a blizak Libertyju.

Dugogodišnji izvršni direktor Formule 1, 86-godišnji Bernie Ecclestone, ostaje u tom poslu, ali njegova nova uloga tek treba biti razjašnjena.

Novi vlasnici naglašavaju da namjeravaju poboljšati odnos s momčadima, koje su u prošlosti kritizirale Ecclestoneov model raspodjele novca.     

>> Lauda: Barem polovica vozača želi uskočiti na Rosbergovo mjesto

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar FalusBonus
FalusBonus
10:36 31.12.2016.

Treba ukinuti većinu glupih pravila, npr. potrošnja goriva, dvije vrste guma, a uvesti limit na snagu motora da bi se i malim ekipama dala šansa i uvesti barem 30 auta na startu

KA
kažemja
10:16 31.12.2016.

Ako se želi povećati atraktivnost i gledanost , za početak bi bilo dovoljno da se barem tri , četiri ekipe ravnopravno bore za naslov prvaka jer ovakva ogromna dominacija jedne momčadi nije nikom zanimljiva.