expo milano

Uz zdravu hranu Talijani pokazali i robote koji poslužuju voće

Foto: Andrea Raffin/KIKA/PIXSELL
Expo
Foto: Andrea Raffin/KIKA/PIXSELL
Expo
Foto: Andrea Raffin/KIKA/PIXSELL
Expo
Foto: Andrea Raffin/KIKA/PIXSELL
Expo
Foto: Andrea Raffin/KIKA/PIXSELL
Expo
13.10.2015.
u 13:25
Trgovina 2020.: 
Na dodir proizvoda na policama dostupne sve informacije o njemu
Pogledaj originalni članak

Već pet i pol mjeseci, koliko traje najveća svjetska izložba EXPO, Milano je centar zbivanja za milijune posjetitelja koji se dolaze upoznati s novostima u prehrambenoj industriji 140 zemalja, koliko ih ove godine izlaže.

Velik propust

"Prehraniti planet i energija za život" tema je ovogodišnjeg EXPO-a na kojem izlažu sve zemlje regije i EU izuzev Hrvatske i Bugarske. Svim je državama namjera bila predstaviti svoje potencijale, s naglaskom na zdravu hranu, što je važno i kao poruka, ali i zato što omogućava pronalaženje i sklapanje novih poslova, u čemu će sigurno i uspjeti jer takva su iskustva dosadašnjih izlagača. Broj posjetitelja EXPO-a procjenjuje se na 20 milijuna, a broj turista u Milanu i regiji ovoga je ljeta zbog EXPO-a povećan više od 30 posto. Za dobro predstavljanje nije potreban velik prostor, jer dovoljna je poruka, a i na malom prostoru mogu se prezentirati specifični proizvodi za pojedinu zemlju.

– Hrvatska itekako ima što pokazati – posebnu kakvoću, raznolikost, ogromnu tradiciju te svjetski prepoznatljive i priznate prehrambene proizvode i pića. Nažalost, ovakve prilike ne pružaju se često – komentiraju u HGK naše propušteno predstavljanje na EXPO-u. Vlada je lani odustala od izložbe zbog prevelikih troškova, a novac se usmjerio u Slavoniju gdje su tada bile poplave.

Snažne poruke

Najveći interes posjetitelja izaziva paviljon Njemačke koja nastupa pod motom "Biti aktivan". Paviljon slikovito ilustrira koliko je važno poštovati prirodu zbog prehrane čovječanstva u budućnosti.

Vrlo snažnu poruku šalju i Švicarci, u čijem se paviljonu posjetiteljima poručuje da razmisle hoće li uzeti ponuđeno voće i povrće i da vode računa o tome hoće li sljedeći posjetitelj imati što 'ubrati'. Predstavlja se i susjedna Slovenija kulinarskom raznovrsnošću svoje dvadeset četiri gastronomske regije.

Osim zemalja, veliki interes pobuđuje tzv. trgovina budućnosti. U njoj su sve police niske, a kad se dodirne pojedini proizvod, dobiva se informacija o porijeklu proizvoda, nutritivni profil, sastojci, cijena...

Postoji i robot koji zamata i poslužuje voće ili povrće. A na blagajni se proizvodi skeniraju i uz pomoć aplikacije iznos se skida izravno s vašeg računa.

Predviđa se da bi takva trgovina mogla zaživjeti već za pet godina.

>> Hrvatska manjina prosvjeduje zbog Vladine odluke o povlačenju s EXPO-a 2015.

>> Zavirite u milanski Expo 2015. i ljudske skulpture u nadnaravnoj veličini

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

GA
galico
15:39 13.10.2015.

Zašto svaku malo napredniju mašinu zovete robotom... Mala slatka mašina kojoj sve moraš pripremiti da bi funkcionirala i to upitno koliko bolje... Od kada imamo raznorazne autonomne strojeve (puno smisleniji naziv)