Crna Gora

Vlada nije trebala pružiti veću pomoć hrvatskom konzorciju

Foto: Arhiva VL
Vlada nije trebala pružiti veću pomoć hrvatskom konzorciju
07.03.2010.
u 20:00
Stručnjaci analiziraju pozadinu propalog posla, te poručuju da Hrvatska nije izgubila posao od 2,7 milijardi eura jer veći dio tog novca ne bio išao na hrvatske strojeve i našu radnu snagu
Pogledaj originalni članak

Zašto hrvatski konzorcij nije uspio dobiti valjana bankovna jamstva za gradnju autoceste Bar-Boljare, a imao je 1,2 milijarde eura jeftiniju ponudu nego drugoplasirani ponuđač? Je li Vlada trebala više pomoći Konstruktoru, IGH i Tehnici u dobivanju posla stoljeća u Crnoj Gori? Kako će se gubitak tog posla odraziti na ostale građevinare?

Dovoljna je bila potpora

Sve su to pitanja koja su se nametnula nakon što je Vlada Crne Gore odlučila raskinuti koncesijski ugovor s hrvatskim tvrtkama i započeti pregovore s izraelsko-grčkim konzorcijem Actor-HCH koji za gradnju te autoceste traži 3,9 milijardi eura. I ekonomski stručnjak Ljubo Jurčić i Rudolf Rom, direktor Sektora za graditeljstvo i komunalno gospodarstvo pri HGK, smatraju kako Vlada nije trebala učiniti više od premijerkine političke potpore tom projektu.

– Nije na Vladi da pomaže tvrtkama koje bi najveći iznos novca potrošile na kupnju stranih strojeva potrebnih za gradnju autoceste, koje bi šljunak i ostali građevinski materijal kupovale u Crnoj Gori i koje vjerojatno ne bi zaposlile našu radnu snagu nego onu znatno jeftiniju – rekao je Jurčić. I izjavu Antona Kovačeva, šefa HBOR-a, koji je rekao da bi ta banka preko svojih partnera mogla pronaći jamstva domaćem konzorciju da su im se Radić i Žderić, šefovi IGH i Konstruktora, ranije obratili za pomoć, Jurčić je uzeo s rezervom.

– HBOR bi mogao dati pomoć za onaj dio investicije koji bi bio potrošen u Hrvatskoj, ali nije dužnost HBOR-a pomagati u kupnji stranih strojeva – smatra Jurčić. On također naglašava kako Hrvatska propašću tog posla nije izgubila 2,7 milijardi eura nego znatno manje jer većina tog novca ne bi ni bila potrošena na hrvatske proizvode i hrvatsku radnu snagu. Rudolf Rom pak kaže kako je žalostan zbog propasti posla u C. Gori jer to je pokazatelj naše financijske slabosti.

Financijska slabost

– Financijski smo nemoćni, ali imamo znanje i hrvatski građevinari poznati su po kvalitetnoj gradnji – ustvrdio je Rom. Od 2006. godine izvoz naših građevinara ima uzlaznu putanju, nastavio je Rom, a posao u Crnoj Gori bio bi izvrsna referenca. Prijašnjih su godina hrvatski građevinari, dodao je, najviše radili unutar granica RH, dok ih na inozemnim tržištima nije bilo. Ljubo Jurčić s druge strane pak objašnjava kako je hrvatski konzorcij znatno nižom cijenom (2,7 milijardi eura) u odnosu na izraelsko-grčki konzorcij htio kompenzirati svoju financijsku slabost, odnosno nemogućnost pribavljanja bankovnih jamstava. Drugoplasirani konzorcij očito je, nastavio je, naslonjen na fondove dugoročnog kapitala kojima nije bitan brzi povrat novca što je će biti slučaj kod autoceste Bar-Boljare.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

OB
-obrisani-
08:52 08.03.2010.

I opet neće Crnogorac uzeti lopatu u ruke.

RA
radant
09:25 08.03.2010.

ajde uz ovu srboslavensku stoku koja prlja ove stranice danima a admin ih u tome zdušno pomaže brišući naše hrvatski obojene komentare da se malo čita i naš glas ako me opet neobriše, ovaj posao je propao zbog jugonovinarstva koje je pljuvalo po IGH-u samo zato što su radić i ostali u tom poduzeću desno orijentirani , ma naime novinari kažu da su svi desničari oni koji se ponose svojom pripadnošću i identitetom, što znači da su oni drugi bez identiteta , a da je neki srboslaven, ili neki čačić, pusić, puhovski itd., onda bi jugo-novinarstvo to hvalili kao pravi potez i posao bi prošao i zato je bolje da hrvatske firme neidu u srboslaviju eto im neka idu tamo njihove čačićevske firme , pa neka budu svoj na svome

OB
-obrisani-
21:26 07.03.2010.

Bolje ovako. Jer na kraju bi sve to platili hrvatski porezni obveznici. PLJUC!