Najveći regionalni festival komunikacijske industrije Weekend Media Festival održat će se od 23. do 25. rujna u Rovinju i ugostit će 120 predavača, a organizatori najavljuju više od 2000 sudionika, što ga čini najvećim do sada. O značenju festivala za regionalnu medijsku industriju razgovarali smo s direktorom WMF-a Tomom Ricovom.
S kojim ste ciljem pokrenuli Festival i jesu li prva dva Weekenda ispunila vaša očekivanja?
Htjeli smo napraviti događaj koji će na godišnjoj razini okupiti cijelu regionalnu medijsku i komunikacijsku industriju. Ideja je bila napraviti festival na originalnoj lokaciji, dovesti zanimljive govornike koji će predstaviti najnovije medijske svjetske trendove te na panelima okupiti vodeće regionalne medijske stručnjake koji bi raspravljali o aktualnim temama u regiji. Također smo htjeli i da se posjetitelji dobro zabave. Imali smo velike sreće u našem manjku iskustva u organizaciji takve vrste festivala i uspjeli ostvariti sve planirane ciljeve. Na prvom Weekend Media Festivalu imali smo 1400 sudionika, što je bilo veliko iznenađenje za nas. Zadovoljni sudionici pronijeli su dobar glas o festivalu diljem regije pa smo na drugom Weekendu, unatoč recesiji, imali više od 2000 sudionika. Gosti Weekenda bili su svi vodeći medijski profesionalci iz zemalja regije.
Po čemu će ovaj Weekend biti drukčiji od prethodna dva?
Svaki je idući Weekend sve bolji i veći od prethodnog. Na ovogodišnjem Weekendu imamo najkvalitetniji program, najpoznatije predavače dosad i najviše sudionika programa.
Koliko predavača, sudionika panela i gostiju očekujete idućega vikenda u Rovinju?
Više nego ikad, više od 2000. Imamo 20-ak predavanja i panel-diskusija, 120 sudionika programa, tu su i radionice, prezentacije, promocije, partyji, i sve to u samo dva dana. Zato smo otvorili i novu, treću dvoranu, u kojoj će se održavati radionice, fight clubovi i promocije. Program je gust, baš zato da bi svi sudionici mogli u svakom trenutku izabrati ono što ih najviše zanima. Sve se to događa u atmosferi koja je u isto vrijeme i opuštena i ozbiljna i zabavna i relevantna, ali ponajviše poticajna. Po tome je Weekend već postao poznat u regiji, to je ono što nas čini posebnima i privlači ljude iz medija i komunikacija.
Kako objašnjavate da će, unatoč recesiji, ovaj Weekend biti najveći do sad?
U ovoj teškoj gospodarskoj situaciji svjesni smo da nikome nije jednostavno odvojiti vrijeme, a posebno novac da bi se došlo na festival. Zato smo morali sudionicima ponuditi dodatnu vrijednost kroz kvalitetniji program i još više sadržaja. Očito je da je naš trud prepoznat i da smo pogodili interese regionalne medijske i komunikacijske industrije.
Tko su glavne zvijezde ovogodišnjeg festivala?
Širokoj javnosti vjerojatno će biti najzanimljiviji Pierluigi Collina, legendarni nogometni sudac, koji nam stiže kao glasnogovornik kompanije MasterCard. Collina je, inače, po struci financijski savjetnik, a na Weekendu će govoriti o tome kako tehnike koje je primjenjivao kao sudac, preciznost, odlučnost i poštenje, primijeniti u poslovnom svijetu. Ljudima iz medija i komunikacija vjerujem da će vrlo zanimljivo biti predavanje Andrewa Keena, u svijetu poznatog kao žestokog kritičara interneta. Keen će govoriti o onome što on naziva “kultom amatera”, odnosno sve raširenijoj pojavi da na internetu amateri preuzimaju ulogu školovanih novinara komentirajući aktualne događaje, često bez ikakvog poznavanja činjenica. Odličan uvod u Keenovo predavanje, koje je u programu drugoga dana, bit će prvoga dana panel-rasprava pod naslovom “Je li pravo novinarstvo umrlo?”, u kojoj će sudjelovati vodeći ljudi hrvatskih i regionalnih medija. Uz Keena, svakako bih istaknuo i Petea Radovicha, jednog od vodećih svjetskih sportskih TV producenata, dobitnika 18 nagrada Emmy, te Jona Williamsa, europskog voditelja digitalne produkcije u agenciji Grey.
Weekend je postao poznat i kao mjesto odličnih zabava. Koja je uloga partyja na Festivalu?
Odlični Weekend partyji centralno su mjesto networkinga na festivalu. U četvrtak je to Pakleni JD ročkas, u petak After Beach party Soundset mreže i Javno hr.-a i 24sata party, u subotu Rođendanska fešta Radio Dalmacije i Sarajevski dernek. Weekend Media Festival nikad nije bio samo mjesto za rasprave i predavanja, nego barem jednako i za zabavu iz koje se rađa nova energija i nadahnuće za nove poslove i nove suradnje u regiji.