Počela je privatizacija Croatije Airlinesa. Vlada je na sjednici pokrenula postupak javnog prikupljanja ponuda za prodaju 49 posto dionica Croatije Airlinesa u državnom vlasništvu, a Republika Hrvatska zadržat će 50,25 posto udjela.
Svi su modeli mogući
Prema riječima ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića budućnost Croatije Airlinesa, njezina opstojnost, moguća je samo ako u tvrtku uđe strateški partner. Cijeli bi postupak, prema procijeni Hajdaša Dončića, trebao bi biti gotov do ljeta, a više je puta istaknuo i kako dobiveni novac neće ići u državni proračun nego isključivo u kompaniju za čiju je dokapitalizaciju država već dala 1,1 milijardu kuna. Koliko bi se novca moglo dobiti prodajom 49 posto Croatije Airlinesa, u Vladi nisu željeli špekulirati. Pričekat će s procjenom Centra za restrukturiranje poduzeća (CERP).
Ipak, u vladinim krugovima doznajemo da novac neće biti glavni faktor za odabir najboljeg strateškog partnera. I iako su trenutačno svi modeli mogući, u Vladi bi, doznajemo, korektnom ponudom smatrali onu koja bi našoj aviokompaniji osigurala svjež novac za daljnju dokapitalizaciju tvrtke, nove avione u floti te onu koja će omogućiti stvaranje regionalnog avionskog čvorišta u Zagrebu.
– Bez strateškog partnera Croatia Airlines ne bi mogla opstati. A u sadašnjem obliku tvrtka može izdržati najviše do 2015. godine – rekao nam je izvor iz vladinih krugova.
Potencijalnih partnera ima. U krugovima bliskim Vladi ističu kako bi ti partneri imali i te kako koristi od ulaska u Croatiju Airlines, a kao najveće plusove spominju izrazito kvalitetno osoblje Croatije Airlines te dostupnost europskih gradova.
Interes postoji
Zasad je zanimanje za ulazak u Croatiju Airlines iskazalo nekoliko tvrtki. U javnosti se već spominjala tvrtka Garada iz Indonezije, a navodno su zainteresirani i Kinezi.
>> Vlada odlučila: Od studenog skuplja struja!
>> Kvarovi zrakoplova ne ugrožavaju sigurnost zračnog prometa
jel ima i kompanija garada ?