Prije 22 godine u jednom pogonu bivše tvornice specijalnih alatnih strojeva nastala je zadarska tvrtka HSTec (High Speed Technique), gdje su osnivači, trojica inženjera - Željko Goja, Mladen Šarlija i Frane Marasović, usavršili proizvodnju visoko brzinskih motora za alatne strojeve koji obrađuju dijelove u autoindustriji.
Danas je HSTec u samom vrhu svjetske proizvodnje visoko brzinskih motorvretena za alatnu industriju i robotizacije za različite aplikacije i industrije, te slovi za stabilno rastuću kompaniju koja je većinom orijentirana na izvoz. Tvrtka izvozi oko 85% svojih proizvoda i usluga te je prisutna na zahtjevnim tržištima diljem Europske unije, SAD-a te na ostalim svjetskim tržištima.
Glavni kupci HSTec-ovih proizvoda uz autoindustriju, dolaze iz staklarske, ljevačke te prehrambene industrije.
- Posljednjih nekoliko godina provodimo više projekata, od izgradnje proizvodno-poslovnih prostora, do projekata razvoja novih proizvoda čija je ukupna vrijednost oko 14 milijuna kuna. Učinci tih projekata, koji su sufinancirani iz EU sredstava, višestruki su: od povećanja zapošljavanja i povećanja prihoda od prodaje, preko proširenja proizvodnih prostora i poboljšanja uvjeta rada pa sve do jačanja razvojnih kapaciteta te posljedično i rasta ugleda tvrtke, smatra Mladen Šarlija, direktor i predsjednik uprave tvrtke HSTec.
Jedan od značajnijih izvora za povlačenje EU sredstava svakako je i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) za čije je otvorene pozive i programe HSTec aplicirao nekoliko projekata i time potaknuo investicije od ukupno 18,5 milijuna kuna. Kroz programe Internacionalizacija poslovanja MSP-ova, Izgradnja proizvodnih kapaciteta i ulaganje u
opremu, Komercijalizacija inovacija u poduzetništvu te PoC7, HAMAG-BICRO je zadarskoj tvrtki dodijelio gotovo 6 milijuna kuna bespovratnih sredstava.
Njihov projekt „Povećanje međunarodne konkurencije i izvoza“ usmjeren je ka još snažnijem predstavljanju na međunarodnom tržištu.
- Dugogodišnja opredijeljenost na inovativni razvoj i proizvode naša je glavna konkurentska prednost na međunarodnom tržištu. Brojne promotivno-marketinške aktivnosti, poput izlaganja na stručnim međunarodnim sajmovima i B2B susretima, doprinijele su povećanju narudžbi i općenito većem interesu za naše proizvode, a dokaz tomu je i povećanje narudžbi specijalnih inovativnih proizvoda, uglavnom za inozemno tržište. Kao rezultat povećanja narudžbi i ostvarivanja novih partnerskih suradnji, HSTec je povećao i zapošljavanje, tvrdi Šarlija koji očekuje da će HSTec do 2022. godine zaposliti 14 novih djelatnika.
Unatoč globalnom uspjehu, kao i činjenici da su već godinama jedno od najboljih srednje velikih i malih poduzeća u Hrvatskoj, u HSTec-u su i dalje samozatajni te rade i ulažu u razvoj jer to smatraju jedinim putom prema uspjehu. Upravo zato su oni jedni od #prvih25 HAMAG-BICRO-a.
Bravo! To su pravi članci, a ne izvješća o kupaćim kostimima nekakvih prekodrinskih starleta!