Zračne luke

Zbog krize 50% avioputnika vozit će se jeftinim prijevoznicima

Zbog krize 50% avioputnika vozit će se jeftinim prijevoznicima
18.03.2010.
u 13:35
Najvažnija strukturalna promjena koja očekuje zračne luke jest ta da moraju postati konkurentne niskobudžetnim aviokompanijama. Zračna luka Zagreb lani je izgubila 100.000 putnika.
Pogledaj originalni članak

Kriza nije samo žestoko uzdrmala zrakoplovno tržište nego ga je i stubokom promijenila pa se očekuje da će do 2013. godine 50 posto zračnog prometa u EU činiti niskobudžetne aviokompanije. Najvažnija strukturalna promjena koja očekuje sve zračne luke, pa tako i one u Hrvatskoj, jest ta da moraju postati konkurentne niskotarifnim aviokompanijama.

Poručio je to danas Olivier Jankovec, glavni direktor Udruge europskih zračnih luka na konferenciji za novinare u Ministarstvu prometa. Zrakoplovna industrija lani je poražena te su europske zračne luke izgubile 100 milijuna putnika; Zračna luka Zagreb lani je, primjerice, imala 5,7 posto, odnosno 100.000 putnika manje. Do 2030. godine očekuje se pak da će se broj putnika udvostručiti, a i Zračna luka Zagreb u 2010. godini očekuje rast prometa.

– Avijacijsko tržište u RH ima golem potencijal, a između 2004. i 2008. godine zračni je promet u Hrvatskoj porastao 50 posto – rekao je Jankovec. Tonči Peović, direktor Zračne luke Zagreb i potpredsjednik Udruženja malih i srednjih aerodroma (SMAG), ustvrdio je kako se najveća zračna luka u Hrvatskoj cjenovnom politikom okrenula niskotarifnim aviokompanijama te je uvedeno devet novih ruta niskobudžetnih kompanija.

Dražen Breglec, državni tajnik za promet, najavio je pak kako će se 14. poglavlje Prometne politike zatvoriti do sredine 2010. godine te da će Vlada do kraja ove godine odlučiti o smjeru razvoja zračnih luka. Budući da u sedam međunarodnih zračnih luka u RH država ima 55 posto udjela u vlasništvu, razmotrit će se mogućnost da se u osnovnu djelatnost aerodroma (prihvat i otprema putnika) te u druge djelatnosti (ugostiteljstvo, trgovina) omogući ulazak privatnog kapitala.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar sebastian
sebastian
08:28 20.03.2010.

Ja bih letio za Zagreb jedanput mjesecno da su karte 50% nize, ali ako povratna kosta 500 i vise CHF onda odustajem, a ne zelim vrebati kad bude jeftinija, kako se moze za Beograd i Pristinu letiti jeftinije, Croatia Airlines je u gubitku ali vazno je da predstavnici veliki novac kasiraju umjesto po ucinku, umjsto da se pravi Marketing za Zagreb aono nista, po n ovinama vidim samo Paris,Wien,Berlin,Roma,Madrid, itd. ali nikako Zagreb u kombinaciji sa hotelom, ili nemaju interesa ili su nesposobni, ja mislim obadvoje, u Hrvatskoj odkad pratim situaciju, ljudi i drzava uvijek su bili ignoranti, kad napravite prijedlog u nekoj instituciji, jednostavno vas ignoriraju, uspijeli su prije nekoliko godina smanjiti repove u Bankama, a sada su zato vise saltera zatvoreni, u Svicarskim bankama nema cekanja, covjek bi ovde pomislijo kako su Hrvati poslovni, a idu na salter da dignu 100 kuna.....!!!!!