IdejaX

Zvijezde reklama zasjene poruku oglašivača

Foto: Petar Glebov/Pixsell
Zvijezde reklama zasjene poruku oglašivača
27.05.2011.
u 20:00
Drugi dan festivala oglašavanja u znaku odnosa istraživačkih i kreativnih agencija. Istraživanje i kreativa moraju se nadopunjavati, a nipošto isključivati, smatra Ante Šalinović iz Ipsos Adrije
Pogledaj originalni članak

Duhoviti oglasi privlače pozornost, ali im je poveznica s brendom katkad slaba i ne pridonose uvjerljivosti poruke, zato što humor često ide na račun samoga proizvoda, zaključak je istraživanja provedenog na američkom, oglašivački najrazvijenijem svjetskom tržištu, koje je danas na nacionalnom festivalu oglašavanja IdejaX u Zagrebu predstavila agencija Ipsos Adria. Istraživanje je tako pokazalo da duhoviti oglasi nisu uspješniji od neduhovitih.

Zajednički interes

Istraživanje je također pokazalo da zvijezde (celebrityji) koje su česte u oglašavanju ne pridonose većem uspjehu kampanja.

– Oglasi s poznatima manje su uvjerljivi jer zvijezde mogu zasjeniti proizvod ili poruku. Zvijezde privlače pozornost, ali je slaba uvjerljivost poruke – poveznice s brendom dosta su slabe – objasnio je Ante Šalinović, direktor Ipsos Adrije.

Šalinović je postavio i pitanje odnosa istraživačkih i kreativnih agencija. U svom izlaganju o temi „Istraživanje i ideja – prijatelj ili neprijatelj?“ Šalinović je odbacio tvrdnje da istraživanje u oglašivačkim kampanjama ubija kreativnost.

– To je isto kao da kažemo da šaptač u kazalištu ubija kreativnost Pere Kvrgića. Istraživanje ne ubija kreativnost već je potpomaže. Istraživanje i kreativa moraju se nadopunjavati, a nipošto isključivati – kazao je Šalinović. Kreativci i istraživači oglašivačkog tržišta, koje se često doživljava kao ubojice ideja, imaju potencijal za lijepo i dugotrajno prijateljstvo.

– Sva prijateljstva temelje se na zajedničkom interesu, a naš je zajednički interes uspjeh brenda na kojem radimo – zaključio je Ante Šalinović. U sklopu prve festivalske večeri nacionalnog festivala oglašavanja IdejaX sinoć su dodijeljene nagrade Mixx za najbolje oglašivačke radove u online/digitalnim medijima. Natjecanje Mixx rađeno je prema međunarodnoj licenci IAB-a te su nagrade dodijeljene u sedam kategorija podijeljenih prema ciljevima kampanja, uz posebnu nagradu za najbolji rad “Best in Show”, koju je osvojila agencija McCann Erickson. Za natjecanje Mixx ukupno je bilo prijavljeno 69 kampanja i elemenata kampanja 21 prijavitelja i 45 naručitelja.

Svi nagrađeni

Za nagradu Mixx nagrađeni radovi i agencije prema kategorijama jesu:

– Brand Awareness and Positioning – McCann Erickson (za kampanju Toshiba Choose your color), Brand/Product launch – PHD (za kampanju lansiranja novog Peugeota 508), Cross Media Integration powered by 24 sata – Manufaktura (za kampanju “Zalijepi se za Kamova”), Direct Response and Lead Generation – McCann Erickson (za kampanju “MasterCard Kućni budžet”), Brand destination site (u ovoj kategoriji podijeljene su dvije nagrade, agencijama Proximity za web-site Muuologija i Web.Burza za web site Coolinarika), Corporate site – Proximity (za web-stranice Dukata) te kategorija Display Ad – McCann Erickson (za kampanju B.net Jukebox banner). Festival IdejaX završava se kasno večeras dodjelom nagrada X za najkreativnije klasične oglašivačke kampanje.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.