novi balet riječkog HNK

Debussyjev faun više ne trči za suknjama, dovoljan je samome sebi

Foto: HNK Ivana pl. Zajca
Debussyjev faun više ne trči za suknjama, dovoljan je samome sebi
08.02.2022.
u 10:55
Prva ovogodišnja baletna premijera HNK Ivana pl. Zajca je "Mediteranska trilogija".
Pogledaj originalni članak

Riječki HNK Ivana pl. Zajca predstavio je prvu ovosezonsku baletnu premijeru, "Mediteransku trilogiju", koja objedinjava partiture Stravinskog, Debussyja i Ravela. Konkretno, "Mediteransku trilogiju" čine "Pulcinella" u koreografiji Giovannija Di Palme, "Poslijepodne jednog fauna" u koreografiji Maše Kolar i "Španjolska rapsodija" u koreografiji Filipea Portugala.

Koreografija Giovannija Di Palme slavi umijeće plesanja na špicama u neoklasičnom baletnom stilu. Ovu koreografiju Balet Zajca premijerno je izveo prije tri godine, a sada je iznova postavljena u sklopu nove trilogije. Ulogu Pulcinelle u alternaciji plešu Tilman Patzak i Ali Tabbouch, a Pimpinelle Soyoka Iwata i Tea Rušin.

Skladba "Preludij za poslijepodne jednog fauna" Claudea Debussyja jedno je pak od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća. Debussyjev rad poslužio je i kao temelj za legendarni balet "Faunovo poslijepodne" u koreografiji Vaslava Nižinskog, čiji je lik bosonogog fauna odbacio klasični baletni formalizam i otvorio put k modernom plesnom izričaju. Takav faun izazvao je mnoge kontroverze, a jedna od najvećih bila je završna scena faunova upražnjavanja seksualne želje.

U koreografiji Maše Kolar faun je narcis, samodopadan i autoerotičan. Fauna više ne zanimaju nimfe, on više ne upražnjava svoje strasti u odnosu na nekog drugog, već u odnosu na samoga sebe. Fauna u alternaciji plešu Michele Pastorini i Nicola Prato, a ulogu Nimfe interpretirat će Ksenija Krutova.

"Španjolska rapsodija" finalno je djelo "Mediteranske trilogije", zamišljena je kao razrađeno i estetski naglašeno uprizorenje ljepote glazbe te potencijala riječkog baletnog ansambla. Ovom plesnom kreacijom prvi put na hrvatsku baletnu scenu stiže novo koreografsko ime s europskih pozornica Filipe Portugal.

Autorski tim koji je kreirao vizualni kontekst sva tri baleta čine kostimografkinja i scenografkinja Petra Pavičić te oblikovatelj svjetla Saša Fistrić, a dramaturginja je Maja Marjančić.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.