Četvrti put zaredom sprema se najveći hrvatski sajam umjetnina Art Zagreb. I ovogodišnje izdanje, s izložbama, predavanjima, panelima, filmovima i koncertima, održat će se u Hali V. Tehničkog muzeja Nikola Tesla, i to od 15. do 18. rujna.
Organizatori Art Zagreba ove su godine prvi put ostvarili i suradnju s Društvom povjesničara umjetnosti Hrvatske koje će u sklopu sajma pripremiti izložbe hrvatske suvremene umjetnosti, ali i okrugle stolove o zbivanjima na umjetničkoj sceni.
– Ideja naše suradnje je poticanje komunikacije povjesničara umjetnosti i umjetnika, komunikacije koja je nekada bila vrlo intenzivna, no s vremenom se nažalost izgubila. Nadamo se da ćemo je ovom suradnjom uspjeti potaknuti i ponovno oživjeti – kazao nam je organizator i direktor Art Zagreba Daniel Tomičić.
Odabrana su stoga četiri koncepta mladih povjesničarki umjetnosti koje će sudjelovati na Art Zagrebu. One su Hana Katanić s panelom o kriptoumjetnosti, Katarina Podobnik s izložbom “Početak: (de)konstrukcija”, Katerina Jovanović i Ana Žarković organiziraju izložbu “Homo faber”, te Ana Bedenko, Jozefina Ćurković i Tea Kantoci izložbu “Survival Kit”.
Posjetitelji će moći razgledati (i kupiti) studentske radove, i to studenata svih hrvatskih Akademija likovnih umjetnosti, ali i akademija iz inozemstva. Najavljena je i izložba “18+” umjetnika Marka Šošića, docenta na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Šošiću će ovo biti i prva samostalna izložba u Zagrebu, a predstavit će petnaestak slika nastalih od početka pandemije i karantene. A umjetnička organizacija Yelo pak na Art Zagrebu organizira projekt pop-up izložbi “Art Bubble/Art &Money”, o kojima ćemo još saznati idućih dana.
Iza organiziranja sajma umjetnina u Hrvatskoj u kojoj tržište i dalje kaska za Zapadom, stoji ideja odgajanja publike i kritične mase, govori Tomičić.
– Osnovna prepreka za investiranje u umjetnine je nepostojanje porezne olakšice za tvrtke koje investiraju u umjetnine, što će se, vjerujemo i nadamo se, uskoro promijeniti usklađivanjem regulativa sa zapadnim zemljama. Suvremena umjetnost nema svoje mjesto u medijima, ljudi nemaju naviku ići na izložbe... U svijetu, investiranje u umjetnine tretira se jednako kao investiranje u dionice ili nekretnine te u svakom dobu krize, a tako i u ovoj korona-krizi, pokazuje se da umjetnine najmanje gube na vrijednosti. I sam ovaj festival pokrenuli smo da se o tome priča i piše te kako bismo podigli svijest o tržištu umjetnina – zaključuje Tomičić.