Letonska operna

ELINA GARANČA I mi sjevernjaci imamo strast i vatru u sebi

Foto: ''
ELINA GARANČA I mi sjevernjaci imamo strast i vatru u sebi
11.01.2013.
u 10:25
Na pozornici mi smo u prvom redu dvoje profesionalaca, a kad koncert završi, i nakon što eventualno raspravimo neke detalje u izvedbama, tek kod kuće opet postajemo bračni par, kaže Garanča na upit o suprugu, maestru Karelu Marku Chiconu
Pogledaj originalni članak

Elina Garanča jedna je od najtraženijih opernih pjevačica današnjice, jedna od nekoliko istinskih diva koja uz Anu Netrebko spada u sam vrh operne umjetnosti, ali i biznisa. Srećom, Netrebko je sopranistica, a Garanča mezzosopranistica, što ih ne čini izravnim konkurenticama. Štoviše, operna publika ponekad ima i priliku gledati ih i slušati na istoj pozornici u isto vrijeme, kao što je bilo u nezaboravnoj produkciji Donizettijeve opere Anna Bolena u kojoj je Netrebko pjevala naslovnu, a Garanča ulogu Giovanne (Jane) Seymour, njezine konkurentice u srcu i na dvoru kralja Henrika VIII.

Koliko je u svijetu tražena, toliko je u Zagrebu posljednjih godina zasigurno najiščekivanija umjetnica budući da je prethodna dva već zakazana i najavljivana gostovanja u posljednji trenutak otkazala.

Redatelj me mora uvjeriti

Velika je diva zbog toga vjerojatno bila i osobito susretljiva kada je na zamolbu organizatora, Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, djelić svog vremena jučer odvojila za telefonski razgovor za Večernji list.

Međutim, kao što osvaja s pozornice, što smo do sada u Lisinskom imali priliku vidjeti samo zahvaljujući prijenosima iz Metropolitana, Elina Garanča s lakoćom osvaja sugovornika već i samim glasom iz telefonske slušalice. Srdačna, duhovita, dobro raspoložena, iz svog \"zimskog doma\" u Španjolskoj (ljetni je u njenoj rodnoj Rigi) rekla nam je da njenu suprugu često kažu da je sretan čovjek jer je našao ženu koja tako rijetko i tako malo govori.

S obzirom na jučerašnju razgovorljivost, to joj baš i nismo povjerovali.

Ali, i te kako jesmo u njezin vlastiti opis same sebe na pozornici i koncertnom podiju. Bije ju, naime, glas da s njom baš i nije najlakše surađivati.

– Točno je, ja sam na vrlo zahtjevna osoba, ali u prvom redu na pozornici. Tamo sam perfekcionist, kako prema kolegama, tako i prema dirigentima i redateljima. Ja nemam ništa protiv ako mi netko prigovori, ali onda to mora i dobro objasniti, a ako je u pitanju dirigent, onda i dati točne upute kako da to promijenim i poboljšam. Isto se odnosi i na redatelje od kojih tražim da me uvjere u svoje zamisli i daju mi čvrste razloge da nešto učinim baš onako kako to oni traže – kaže Garanča.

 

Poznanstvo s Mužekom

Kad je riječ o prijašnjim otkazivanjima nastupa u Zagrebu, nas je u svakom slučaju uvjerila da se nije radilo ni o kakvim kapricima ili hirovima jedne dive.

– Prvi je put to bilo zbog trudnoće, a drugi sam put jednostavno negdje pokupila jednu gadnu virozu s kojom nikako nisam bila u stanju nastupiti. Znam da takve situacije mnogima donose razočaranje, a organizatorima probleme, pa mi je drago što organizatori nisu digli ruke od mene. I mi u Letoniji imamo izreku da treći pokušaj donosi sreću. Doista se veselim nastupu u Zagrebu. I suprug i ja već dugo imamo želju doći u vašu zemlju, još otkako mi je kolega Tomislav Mužek, kad smo jednom zajedno nastupali, darovao knjigu o Hrvatskoj koja nas je oduševila. Zato osim koncerta planiramo prvom prilikom i odmor kod vas.

Elini Garanči i Karelu Marku Chiconu, koji će je i u Zagrebu pratiti kao dirigent, u rujnu 2011. godine rodila se kći Catherine Louise. S obzirom na velike rasprave među operofilima koje su se vodile o tome je li porođaj promijenio glas Ane Netrebko, pitali smo i Elinu Garanču kako je to biti i diva i majka.

– Glas mezzosoprana i inače je manje podložan promjenama nego soprana, ali za mene je još važnije da sam ja, kao umjetnica i pjevačica, ostala potpuno ista, osobito kad je riječ o mom umjetničkom moralu i radnoj etici. Tu nema popuštanja i tu ništa ne može i ne smije biti izgovor za slabije nastupe – kaže pjevačica koja je rekla zbogom Rossiniju i posvetila se belkantu, a jedna od uloga koja je najviše privlači i zaokuplja jest ona Amneris u Verdijevoj Aidi, ali tek za nekoliko godina. Sada se za nju još ne smatra spremnom.

Plavokosa i plavooka diva sa sjevera nije se još umorila ni od pitanja o Carmen, ulozi koja ju je lansirala u sam svjetski vrh i kojom je doslovno zavela čitav operni svijet.

 

Pjevat će i zarzuele

– Ja ne vjerujem u geografsku podjelu temperamenata i karaktera prema kojoj bi vatrenost bila rezervirana samo za južnjake. Ipak, angažman za Carmen i meni je bio pomalo iznenađujući i moram priznati da to nije bila uloga mojih snova. Ali moj prvi životni san ionako je bio da postanem glumica, a kazalište, preko puta kojeg sam odrasla uz roditelje glazbenike, odmalena je bilo moj život. Kada nisam uspjela upisati glumu, logičan izbor bila je opera. Svaku ulogu ja najprije nastojim svladati pjevački do te mjere da pjevanje postane gotovo automatizam koji mi omogućava posvetiti se glumačkoj kreaciji lika – kaže Garanča, a mi dodajemo: srećom za operu. Na koncertu u Lisinskom 21. siječnja nastupit će i mladi korejski tenor Ho-yoon Chung koji je jednim nastupom u Beču zadivio Garanču koja mu proriče sjajnu karijeru. A njenu ćemo sjevernjačku vatru moći iskusiti u ulomcima ruskih, talijanskih i francuskih opera, ali i španjolskih zarzuela koje je zavoljela zahvaljujući Placidu Domingu i svom suprugu s Gibraltara.

A Elina Garanča u Zagrebu će nastupiti uz Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, a kao i na većini njezinih koncerata u svijetu, dirigirat će njezin suprug Karel Mark Chicon.

– On ima izvrstan osjećaj za sastavljanje programa i dramaturgiju ovakvih koncerata i u tome mi je od velike pomoći. Međutim, na pozornici mi smo u prvom redu dvoje profesionalaca, a kad koncert završi, i nakon što eventualno raspravimo neke detalje u izvedbama, tek kod kuće opet postajemo bračni par koji se posvećuje jedno drugom i svom djetetu – rekla nam je Garanča.

Maestro Chicon ima i vrlo respektabilnu samostalnu dirigentsku karijeru koju je započeo već kao asistent takvih dirigentskih imena kao što su Giuseppe Sinopoli i Valerij Gergijev te radeći s pjevačima poput Carrerasa i Caballé.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.