Do studenoga 2013.

Filip Krenus u Londonu postavlja Marinkovićevu Gloriju

Foto: ''
Filip Krenus u Londonu postavlja Marinkovićevu Gloriju
11.01.2013.
u 23:30
Za ulogu Glorije najizvjesnija je mlada glumica Saskia Roddick, a režije se prihvatila Helen Tennison, stručnjakinja za klasični repertoar u Engleskoj, poznata po adaptacijama "Madame Bovary" te "Razuma i osjećaja"
Pogledaj originalni članak

Kada smo prije dvije godine pisali o mladom osječkom glumcu Filipu Krenusu, predstavili smo ga kao prvog Hrvata koji je igrao u predstavi \"Romeo i Julija\" na originalnom jeziku djela u Shakespeareovu kazalištu Globe u Londonu. Tim uspjehom spojio je britansku kulturu s Hrvatskom, a aktualni mu je plan hrvatsku kulturu dovesti u London. Na engleski jezik preveo je \"Gloriju\" Ranka Marinkovića i u stotoj godini piščeva rođenja želi je postaviti na kazališne daske Londona.

Najkasnije u studenom

– \"Glorija\" je geografski specifična, ali neopterećena balkanskim i političkim elementima i time univerzalna i razumljiva. Projekt je u pretprodukcijskoj fazi i želja nam je da se realizira najkasnije do studenog. O glumcima još razmatramo, a za sada je sigurno da će britanski glumac John Barr, poznat na West Endu i glumac u aktualnom filmskom hitu \"Jadnici\", igrati Glorijina oca – kaže Filip.

Za ulogu Glorije najizvjesnija je mlada glumica Saskia Roddick, a režije se prihvatila Helen Tennison, stručnjakinja za klasični repertoar u Engleskoj, poznata po adaptacijama \"Madame Bovary\" te \"Razuma i osjećaja\".

Nisu to očekivali

– Helen obožava klasičan tekst i usmjerena je na fizički teatar. Njen je stav da je to savršena predstava za ovo vrijeme. Strast joj je oživljavanje klasika na svjež i za publiku neposredan način, a politička klima u kojoj se raskrinkava licemjerje PR-ovske mašinerije i duboko se sumnja u institucije, čini dramu idealno relevantnom – kaže Filip i dodaje:

– Reakcija pripadnika britanskog kulturnog kruga koji su pročitali dramu jest da nisu nešto tako očekivali od Hrvatske. Naravno, to misle u pozitivnom smislu i pitaju se zašto je nisu otkrili prije. Britancima je pojam Hrvatske uglavnom sveden na pojmove – rat, huligani i lijepo more.

Specifičnost projekta zahtjeva i odabir kazališta, a izbor Filipove produkcijske kuće Honey-tongued, koja s udrugom Satir radi na projektu, pao je na Old Vic Tunnels. No najam samo hladnog pogona kazališta (bez tehničara, kostimografa, scenografa, redatelja i glumaca) stoji 5000 funti po danu. Predviđeno je repertoarno trajanje projekta tri tjedna, a idealan budžet potreban za realizaciju je oko 30.000 funti pa se sredstva prikupljaju i u Hrvatskoj, ali i prijavom na natječaje u Ujedinjenom Kraljevstvu. I 36-godišnji Filip ne staje na ovom. Već sedam godina živi u Londonu, završio je glumačku školu East 15 i poslijediplomski studij klasične glume u Drama Centreu (pohađali su ga i Pierce Brosnan i Colin Firth), ali hrvatska kultura od neprocjenjive mu je važnosti. Stoga nakon \"Glorije\" želi u Londonu postaviti i Krležine \"Glembajeve\" radi čega je već nabavio verziju tog filma s engleskim prijevodom koja je oduševila Britance kojima ju je prezentirao.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.