nagrada lux otišla filmu "Ida"

'Film sada zarađuje, a jedva je nađen financijer'

'Film sada zarađuje, a jedva je nađen financijer'
18.12.2014.
u 14:18
iPokazalo se da umjetnička vizija može biti isplativija od industrijske...
Pogledaj originalni članak

Nakon što ga je u subotu europska filmska struka izabrala za najbolji film godine, jučer je poljski film "Ida" Pawela Pawlikowskog dobio i nagradu LUX za najbolji europski film po izboru europarlamentaraca. Svečano proglašenje održano je u glavnoj konferencijskoj dvorani Europskog parlamenta u Strasbourgu između dviju sjednica, čime se željelo uputiti zastupnike na važnost podržavanja ovako krhke industriju u EU kao što je filmska, ali koja je istodobno najbolji način da se prikaže stvarni život građana EU i raznovrsnost.

Zahvaljujući na nagradi Pawlikowski je kolegijalno u govor zahvale uklopio kolege čiji su filmovi također ušli u najuži krug od tri nominirana naslova: "Razredni neprijatelj" Roka Bičaka i "Ženska banda" Celine Sciamma.

– Slažem se s Rokom Bičakom da su sva tri filma pobjednici jer su ušli u najuži izbor, a također bih rekao i da se slažem s izjavom Celine Sciamma da je filmska umjetnost vlastita država za sebe. Iznenađen sam koliko je moj film prihvaćen u raznim dijelovima Europe – izjavio je u govoru zahvale Pawel Pawlikowski koji se nakon dodjele osvrnuo i na zanimljive tehničke i produkcijske strane filma. Naime, kao film snimljen u crno-bijeloj tehnici bez dodatne glazbe koja naglašava emocije, ova priča o mladoj redovnici koja u potrazi za židovskim korijenima počinje osjećati tjelesna buđenja, bila je, po klasičnim produkcijskim normativima, osuđena na tržišnu propast.

Pokazalo se, međutim, da umjetnička vizija nekada može biti financijski isplativija od industrijskog načina razmišljanja. 
– Paradoksalno je da će ovaj film sada u svijetu i dobro zaraditi, a bilo je tako teško pronaći financijere. Pokazalo se da umjetnička vizija nekada može biti financijski isplativija od industrijskog načina razmišljanja – kazao je Pawlikowski i objasnio da u izboru neobičnog kvadratičnog formata kadrova, za razliku od klasičnog 4:3, ili u nekonvencionalnom strukturiranju kadrova nije bilo nekog osobito velikog predumišljaja.

– Ponajprije se radilo o intuiciji. Nakon što sam odlučio snimati film u c/b tehnici, uobičajeni format slike 4:3 bio mi je dosadan u rubovima, pa sam se upitao što bi se dogodilo kada bih izabrao kvadrat. Odjednom je slika postala zanimljivija, a onda sam odlučio i glave smještati na donji dio ruba radi bolje kompozicije, s puno praznog prostora iznad, a neki su kritičari u tome kasnije vidjeli razne simboličke poruke: da je to Bog iznad i tome slično, o čemu nisam mislio – izjavio je Pawlikowski ekskluzivno za Večernji.
"Ida" slovi i za jakog favorita za Oscara u kategoriji najboljeg stranog filma.

U našim bi se kinima film trebao pojaviti u siječnju.

>> Poljaci, Francuzi i Slovenci u finalu za nagradu 'Lux'

>> Trijumf "Ide" i hrvatske koprodukcije "Kokoška" na europskim Oscarima

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.