Priča o Dini Dvorniku, čiji je prerani odlazak, u noći sa subote na
nedjelju, javnost ostavio u šoku, zapravo je priča o krajnje unikatnoj
osobnosti koja se kreativnim neredom uživala opirati ne samo
(malo)građanskim regulama, već i ustaljenim glazbenim konvencijama koje
poput glomaznog sidra opterećuju domaću pop scenu.
Nema sumnje da će Dvornik ostati zapamćen kao jedan od onih autentičnih
„otkačenjaka“ u najšarmantnijem smislu pojma, kao razbarušeni
multitalent s vlastitim ritmom, a nažalost, i privatnim „bluesom“. Dino
je na svojoj strani imao sve, a na suprotnoj - samo jednog jedinog,
autodestruktivnog sebe.
Promotivni intervjui uoči povratka posustaloj karijeri -obilježenog
gotovo dovršenim albumom „Pandorina kutija“ - odaju čovjeka koji se
nakon šest godina diskografske apstinencije traži i uspješno
„prilagođava novoj situaciji na sceni“, uz znakovito priznanje da rad
na albumu baš i nije bio piece of cake; snimanje je trajalo pune dvije
godine.
No po osnovnoj vokaciji Dino pripada kategoriji beskompromisnih
inovatora, i da nije snimio ništa osim prva dva po mnogočemu
revolucionarna solo albuma na kojima je de facto izmislio domaći funk -
to bi bilo više no dovoljno za povijest...
A u javni ring stupio je najlogičnijim putem, glumeći (kao obećavajući
sin Borisa velikog) u Smojinom „Našemu malom mistu“ i još nekim domaćim
serijama. Kada je početkom osamdesetih shvatio da mu je srce ipak bliže
glazbi negoli glumi, s bratom Deanom oformio je Kineski zid - sastav
nazvan po osobito velikoj splitskoj zgradi u kojoj je tada stanovao.
Njihov jedini, istoimeni album iz 1983. nije bio posebno uspješan, ali
je bio bitan jer se uopće dogodio: klica funka njime je zauvijek
usađena u tlo domaćeg popa. Njime je stvoren temelj za samostalnu
karijeru službeno začetu nastupom na Zagreb-festu 1988. s pjesmom „Tebi
pripadam“.
Prije negoli je uspjela shvatiti što joj se dogodilo, domaća scena
prodrmana je i Dinovim prvijencem. Snimljen u slavnom Tetrapak studiju,
LP „Dino Dvornik“ je na primjereno bučan način otvorio posve nova vrata
unutar hrvatske diskografije. Energične „budnice“ poput „Zašto praviš
slona od mene“ (s tada još slabo poznatim Gibonnijem u ulozi
tekstopisca) i „Ti si mi u mislima“, imale su eksplozivan učinak u
disko klubovima i pretvorile se u nacionalne hitove, razotkrivši
Dvornikov najjači adut: ekspertno snalaženje u plesnoj state-of-the-art
produkciji.
Multiinstrumentalističke i aranžmanske sposobnosti efektno je
iskoristio na notornom maksi-singlu „Jače manijače“ (s važnim
suradničkim potpisom Ramba Amadeusa) objavljenom 1990., kao i na
pripadajućem drugom albumu „Kreativni nered“ kojim je proširio fanovsku
bazu i produbio ugled kod dance-eksperata.
Na treće su izdanje fanovi morali pričekati više od dvije godine. Kada
je 1993. napokon objavljen, album „Priroda i društvo“ predstavio je
donekle novog i osvježenog igrača, spremnog uskočiti u globalnu house
arenu. Popis gostiju uključivao je Lukyja, Josipu Lisac koja je „rušila
mostove od sna“, te zagrebačkog „prijatelja po ludosti“ Davora Gopca
čija je asistencija ostala zabilježena u temi „Ying & Yang“.
U društvu Banetovih Songkillersa potom je snimio uzbudljiv koncertni
album „Live In Munchen“, ali svojevrsni vrhunac karijere uslijedio je
sredinom devedesetih, kada je, kako sam kaže, snimio hit „za stare“
(„Ništa kontra Splita“) i - mnogo važnije - maksi singl „za mlade“,
ultrapopularnu „Afriku“ za koju je '96. zasluženo pokupio Porina u
kategoriji Hit godine.
Pulsirajuća afrička hipnotika našla se na albumu primjereno
naslovljenom „Enfant Terrible“ na kojemu je dodatno proširio stilske
okvire i dokazao se kao agilan i rijetko nepredvidiv autor. Nažalost,
nakon kompilacijskog izdanja „Vidi ove pisme: The Best Of Dino
Dvornik“, s presjekom karijere od 1988-98., Dvornik se više nije bio
kadar vinuti u prijašnje visine.
Teško je dokučiti u kojoj su mjeri toj činjenici kumovale zabranjene
supstance kao sastavni dio Dvornikova života, no konac milenija dočekao
je albumom „Big Mamma“, izdanjem koje - baš kao i „Svicky“ iz 2002. -
nije bilo dostojno njegove reputacije. Postavši redovni gost žutih
naslovnica, Dvornik je prihvatio ulogu šarmirajućeg, ali iscrpljenog
odraslog djeteta pred čijim osobnim problemima nitko nije mogao
žmiriti.
Dobio je adekvatnu ulogu u nagrađenom Ostojićevom filmu „Ta divna
splitska noć“, a većina stvari - uključujući notorni reality-serijal
„Dvornikovi“ - kojima se u recentnije vrijeme bavio imaju, uz izuzetak
relaksirajućih DJ-ing aktivnosti, premalo veze s glazbom.
Upravo se glazbi kao vjerojatno najsnažnijem kreativnom poticaju vratio
proteklih mjeseci, što nas opet dovodi do albuma „Pandorina kutija“.
Njegovo se porinuće očekivalo koncem listopada, a pilot-singl -
tvrdokuhani gitaristički funk „Hipnotiziran“ - barem je donekle
naznačio povratak u formu koja se od njega i očekuje.
Tužan posao finaliziranja projekta sada pada na leđa suradničke ekipe i
posade Dancing Beara. Nema više zanesenog funk čarobnjaka koji je živio
na rubu, uz maksimalan rizik i u tempu usporedivim samo s frenetičnošću
njegovih ključnih radova. Uz svu želju za životom, Dino jednostavno
nije izdržao; napustio je osupnutu hrvatsku pozornicu ostavivši za
sobom ogromnu rupu koju će biti teško ikada zakrpati.
Funk čarobnjak koji je odbio odrasti
Reakcije pljušte sa svih strana na priznanje supruga Blanke Vlašić da imaju otvoreni brak: 'Mogao je to prešutjeti'
Nedavna izjava Rubena Van Guchta na belgijskoj televiziji o otvorenom braku s bivšom skakačicom u vis Blankom Vlašić pokrenuo je lavinu komentara na društvenim mrežama.
VIDEO Društvenim mrežama širi se nastup Lidije Bačić u nikad izazovnijem izdanju: 'Ovo je previše'
Splitska pjevačica osim predivnim glasom hvali se i zavidnim stasom, u što se mogla uvjeriti i publika na jednom njenom nedavnom koncertu na kojem se pojavila u vrućem izdanju.
Zastrašujuć popis: Ovo je 30 tajni koje vaš pametni telefon zna o vama
Studija otkrila neočekivane činjenice o čovjeku: Evo što nas doista dijeli na optimiste i pesimiste
Ovaj tretman smanjuje bore koje nije moguće tretirati botoxom, a postupak traje samo 20 minuta