– Godine 1929. Miroslav Krleža napisao je dramu "Gospoda Glembajevi" u kojoj se bavi i barunicom i Fanikom Canjek koja se baca kroz prozor jer nema singericu... Na isti su način u to vrijeme i slavni naši fotografi snimali i svijetlu i onu tamnu stranu života – kaže Marija Tonković, najveća naša stručnjakinja za fotografiju, koja će u srijedu 4. svibnja u Muzeju za umjetnost i obrt održati predavanje "Sjaj i tama – fotografija art décoa između sjaja i bijede". Gospođa Tonković muzejska je savjetnica i voditeljica Zbirke starije fotografije Muzeja za umjetnost i obrt, ali i suradnica na grandioznoj izložbi posvećenoj art décou na koju ne prestaje navala publike.
– Sjaj i bijeda postoje u svim društvima i u svim vremenima – kaže naša sugovornica – i ja sam htjela prikazati tu bipolarnost kod fotografa koji su djelovali i bili popularni u doba art décoa. Franjo Mosinger je, na primjer, programatski to 1932. naznačio fotografijom Lice grada s motivom maske čija je jedna polovica crna, a druga svijetla. I Tošo Dabac i Đuro Janeković snimali su oba ta pola – i novinarske balove i svijet sajmišta sa sirotinjom.
Čitav tekst pročitajte u popodnevnom zagrebačkom izdanju Večernjaka, koje se od 18 sati može kupiti na kioscima i kod kolportera!