Zbog hollywoodskih obveza koje su ga vezale uz Sofiju Rade Šerbedžija nije se pojavio na predstavljaju ovoljetne, 13. po redu sezone Kazališta Ulysses. No bio je i više nego prisutan. Videovezom se javio sa seta svog novog filma, a predstavljanje ovoljetnog programa i nove premijere počelo je isječcima iz sada već znamenitog “Kralja Leara”, predstave koju je lani gledala i slavna Angelina Jolie.
– Ovo je snimljeno našeg prvog ljeta na Brijunima, 2001. godine. I dok to gledam, samo mogu misliti o tome kako su djeca narasla, kako smo se svi promijenili. Samo je Rade ostao isti! – kaže redateljica Lenka Udovički, supruga Rade Šerbedžije i umjetnička ravnateljica Kazališta Ulysses.
Ljetovanje ne postoji
I ovo ljeto na Brijunima nju čeka ozbiljan posao jer režira jedinu ovoljetnu premijeru, djelo Ive Štivičića “Shakespeare u Kremlju”. Stoga kroza smijeh odgovara:
– Uvijek kada dođe do onih razgovora o ljetu i odmoru, shvatim da za mene, za razliku od drugih ljudi, ljetovanje ne postoji. Tako je barem u ovih 13 godina, ali nisam ja jedini slučaj. S nama radi toliko divnih ljudi, a ljubav za Ulysses, za tu sinergiju prirode i umjetnosti, sve ljude koji se tu skupe da bi nešto zajedno kreirali, tolika je da mi nije žao žrtvovati odmor. Ali priznajem – umor zna biti strašan. Probamo po cijele dane, pod užarenim suncem ili pod kišom, ali to je specifičan doživljaj, vrijedan svega. Zato u ovo vrijeme već kao slonovi, u kostima, osjećamo da je došao trenutak za odlazak na tu našu drugu obalu, na Brijune – kaže Lenka Udovički.
Posao koji je čeka ovog ljeta koprodukcija je Kazališta Ulysses sa Srpskim narodnim pozorištem iz Novog Sada. Iako će biti manje sudionika nego prošle godine, kada je čak sedam kazališta radilo na Odiseju u režiji Aleksandra Popovskog, i sada se susreću glumci koji dolaze iz različitih škola, okolina, kazališta. Pitamo stoga je li to za redatelja dodatni motiv ili otežavajuća okolnost:
– Ja sam ta koja spaja ljude. Takav je bio i moj privatni život, puno sam putovala, živjela u različitim dijelovima svijeta. Iz tog koncepta i moje privatne sudbine proizlazi i moja umjetnost, koncept teatra koji spaja ljude u kojem se iz tog spoja rađa neka nova energija – odgovara Lenka Udovički, ali priznaje da je glumcima i svim ostalim umjetnicima ponekad potrebno i više vremena da se međusobno upoznaju nego što im to nude ljeta na Brijunima.
Ljudi iz cijelog svijeta
Ipak ona kaže da je sigurna da će i u ovim teškim financijskim vremenima i ove godine imati uspješnu sezonu i da će napraviti predstavu koja neće “plesati samo jedno ljeto”.
A kada je već spomenula financije, za koje kaže da nije zadužena, ali ih i te kako osjeća u radu, pitamo kada bi pred njom bilo neko idealno ljeto sa savršenim novčanim uvjetima, koje bi djelo režirala, s kojim ljudima radila.
– U toj bih idili okupila ljude iz cijelog svijeta. Bilo bi to nešto između performansa i teatra, igralo bi se na cijeloj tvrđavi Minor i publika bi doslovce 24 sata imala što gledati.