Koncertni ciklus Pleyel Svetislava Stančića

Lovre Marušić na putu prema pijanističkom savršenstvu

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
17.05.2016., Zagreb - Pijanist Lovre Marusic koncertom u spomen na Melitu Lorkovic zatvara sezonu ciklusa Pleyel Svetislava Stancica u Hrvatskom glazbenom zavodu. Pijanist Lovre Marusic. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
17.05.2016., Zagreb - Pijanist Lovre Marusic koncertom u spomen na Melitu Lorkovic zatvara sezonu ciklusa Pleyel Svetislava Stancica u Hrvatskom glazbenom zavodu. Radovan Lorkovic, sin Melite Lorkovic. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL
19.05.2016.
u 20:37
Prema lijepom običaju ciklusa u organizaciji udruge Cristoforium, mladi je Omišanin svoj nastup posvetio velikoj pijanistici Meliti Lorković
Pogledaj originalni članak

Lovre Marušić na jesen će održati diplomski koncert na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, ali o njemu se već dugo govori kao o jednom od najvećih talenata novog naraštaja hrvatskih pijanista. Recital koji je 24-godišnji Omišanin održao u utorak u Hrvatskom glazbenom zavodu pokazao je i zašto.

Marušićeva karizma djeluje čim sjedne za klavir, zatvori oči i ruke opusti niz tijelo stvarajući u dvorani potpunu tišinu. A onda, poput neke čudnovate ptice velikih krila koja se sprema za let, diže ruke i u velikom ih luku spušta na klavijaturu. Kada prsti dodirnu tipke, poteku biseri.

Tradicija i budućnost

Ove večeri to su najprije bile note dviju kratkih sonata Domenica Scarlattija, nakon kojih se Marušić otisnuo u niz virtuoznih fantazija Roberta Schumanna objedinjenih u tematsku cjelinu pod naslovom Kreisleriana.

Svijet je prepun brzoprstih mladih pijanista. Ali, među njima se izdvajaju oni poput Marušića kojima su misli i umjetnička imaginacija brže od prstiju.

U Schumannovu amblematskom djelu Marušić je pokazao hrabru sklonost istraživanju. Dok prstima desne ruke izbija iz partiture iskre neočekivanih akcenata, lijevom rukom udahnjuje samostalan život i slobodu basovima u uzbudljivom kontrapunktu.

Koncert je bio još jedna sjajna demonstracija održavanja kontinuiteta između naslijeđene tradicije i budućnosti u talentima poput Marušićeva. To je i bila namjera Ljubomira Gašparovića kad je kupio i restaurirao Stančićev Pleyel i kad je, sa svojim sinom, također pijanistom Danijelom Gašparovićem pokrenuo ciklus koncerata na divnom glazbalu koje je pripadalo ocu zagrebačke klavirske pedagogije.

U tom duhu bila je i Marušićeva posveta koncerta uspomeni na Melitu Lorković, veliku učenicu Svetislava Stančića. Radovan Lorković, također ugledni glazbenik, violinist i pedagog, uputio je Marušiću nakon koncerta zaslužen i veliki kompliment kazavši: “On je dva nokturna Božidara Kunca, posvećena mojoj majci, svirao bolje nego što ih je i ona izvodila i divno je pokazao da je Kunc kao skladatelj veći i od Rahmanjinova – rekao je Lorković, dirnut plemenitom gestom posvete koncerta i izložbom u predvorju dvorane o njegovoj majci.

Zvjezdani trenuci

Ipak, nakon prelijepih Kuncovih minijatura, Marušić je cijelu večer i prvu sezonu ciklusa na Stančićevu Pleyelu okrunio fantastičnom izvedbom Glazbenih trenutaka Sergeja Rahmanjinova, zahvalivši na oduševljenim ovacijama jednom Bachovom sarabandom.

Bili su to zvjezdani trenuci Lovre Marušića na putu prema savršenstvu čiji nastavak iščekujemo s veseljem, kao i novu sezonu na Stančićevom Pleyelu u HGZ-u.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.