Pjevni finale drugog čina operete Johanna Straussa “Šišmiš” o braći i sestricama bio je euforična završna točka odličnog koncerta koji su u nedjeljno sibirsko prijepodne u punom Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu izveli mladi hrvatski operni pjevači.
Najavljeni kao nove zvijezde operne scene, uz pouzdanu pratnju Darijana Ivezića za klavirom, mladi su solisti nastupili zahvaljujući suradnji zagrebačkog HNK s europskom neprofitnom organizacijom Fedora. Cilj suradnje je jasan. Omogućiti dodatnu afirmaciju mladih opernih umjetnika koji su se odlučili baviti teškim i neizvjesnim, ali i prelijepim poslom i omogućiti njihovu jaču prisutnost i na domaćim, ali i na stranim opernim scenama.
Na koncertu u HNK zabljesnula je scenična mezzosopranistica pokretnog i moćnog glasa Iva Krušić iza koje je već niz nastupa na domaćim i stranim pozornicama. Iva Krušić dojmljivo je izvela ariju Urbaina iz Meyerbeereovih “Hugenota”, a s baritonom Leonom Košavićem i duet “La ci darem la mano” Zerline i Don Giovannija iz Mozartove opere “Don Giovanni”. Zanimljivo, uz diplomu zagrebačke Muzičke akademije, Iva Krušić ima i diplomu zagrebačkog Pravnog fakulteta, ali s obzirom na pjevačku kvalitetu, pravo bi trebala zamrznuti.
Odličan dojam ostavila je i mezzosopranistica Sonja Runje koja se usavršava kod čuvene slovačke pedagoginje Eve Blahove, zaslužne za uspješne karijere brojnih hrvatskih opernih pjevačica. Sonja Runje je otpjevala ariju Isabelle iz Rossinijeve “Talijanke u Alžiru”, ali i duet Sesta i Cornelie “Son nato a sospirar” iz Händelove opere “Julije Cezar u Egiptu” uz sopranisticu zvonkog glasa Anabelu Barić, što je bio jedan od vrhunaca ovog opernog koncerta. Studentica pete godine solo pjevanja na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi Giorgia Suriana Anabela Barić srdačan je pljesak zaradila i izvedbom zahtjevne arije Amine iz Bellinijeve opere “Mjesečarka”.
Afirmirana sopranistica Tanja Ruždjak izvela je ariju Nedde iz Leoncavallove opere “Pagliacci” i duet Violette i Alfreda iz Verdijeve opere “Traviata” uz mladog i darovitog tenora Marija Filipovića koji studira pjevanje u Grazu. Filipović je s puno emocija izveo i poznatu ariju Lenskoga “Kuda, kuda?” iz opere “Evgenij Onjegin” P. I. Čajkovskog. Dobro je poznata domaćoj publici i mezzosopranistica Martina Menegoni koja je 2015. osvojila treće mjesto na prestižnom međunarodnom natjecanju opernih pjevača Ferrucio Tagliavini u Austriji. Pred zagrebačkom publikom izvela je i ariju Sapho “Ô ma lyre immortelle” iz istoimene opere Charlesa Gounoda te oduševila u duetu s već sada kompletnim opernim pjevačem, baritonom Matijom Meićem u duetu Rosine i Figara iz Rossinijeva “Seviljskog brijača”.
Iskusni i nagrađivani Meić, koji je član münchenskog Staatstheaterra am Gärtnerplatz, a dobio je i Nagradu hrvatskog glumišta za mladog umjetnika i to baš za ulogu Figara, suvereno je otvorio koncert prologom iz Leoncavallove opere “Pagliacci”.
Vrhunski bariton Leon Košavić koji je već nastupio na niz europskih opernih scena trijumfirao je izvodeći ariju Figara “Aprite un po’ quegl’occhi” iz Mozartove opere “Figarov pir”.
Mladi pjevači od kojih neki kruh već i zarađuju na stranim scenama budućnost su hrvatske opere, što je u uvodnom govoru istaknula i intendantica zagrebačkog HNK Dubravka Vrgoč. Zahvaljujući platformi Fedora koja je zagrebački HNK već nagradila za koprodukciju opere Philippea Manouryja “Kein Licht” na tekst nobelovke Elfriede Jelinek, dobili su priliku za koncert u HNK. A sada bi trebali uslijediti novi operni angažmani.