"Nitko te ne može udariti kao život."
To je jedna od tipičnih izjava i razmišljanja naslovnog junaka
(sportske) drame "Rocky Balboa", gotovo šezdesetogodišnjeg bivšeg
dvostrukog boksačkog prvaka u teškoj kategoriji, još uvijek sasvim
običnog dečka iz radničke četvrti u Philadelphiji, skromnog i
jednostavnog momka koji nosi isti model šešira kao prije tri
desetljeća, odijeva se u istom modnom (ne)stilu, živi u
nereprezentativnoj kućici, žali za preminulom suprugom i prošlim,
boljim vremenima, vodi (bez osobite muke) razmjerno uspješnu
restauraciju i pokušava ostvariti bolju vezu sa sinom koji za njega
uglavnom nema vremena. Jednoga dana, gotovo iz čista mira, u njemu će
se probuditi boksački žar i on će se vratiti u ring na ekshibicijski
meč s aktualnim teškaškim prvakom.
Iako digitalizirana filmska fotografija mjestimično ide na živce, iako
ima ponešto promašenih režijskih ideja (usporeni pokreti, prelasci na
crno-bijeli film, bljeskovi u prošlost) te scenaristički nedorečenih
motiva (kakvog smisla imaju pas i sin stare/nove prijateljice "male
Marie"?), šesti nastavak "Rockyja" ostvarenje je odlično pogođenoga
tona i mirnoga, ali postojanoga ritma, jednostavno, nepompozno i
neskladno, ali simpatično, s duhom i srcem, baš kao i junak kojega
opisuje.
"Rocky Balboa" funkcionirao bi i kao jedini nastavak "Rockyja"
(Talijanski pastuh trideset godina kasnije), a kao samostalna cjelina
mogao bi, uz malo dorade, funkcionirati i bez boksačkog meča, kao
mrvicu karikirana kroki-studija ponašanja stoičkog klauna dobra srca.
U prizorima svakidašnjice prije povratka boksu Rocky je predstavljen
gotovo kao neki komičan lik (bez podcjenjivanja) i čovjek bi poželio da
se na njemu izgradi kakva televizijska serija ili filmski niz. Poneki
dijalozi (i Rockyjevi kratki monolozi) mali su dragulji nepretenciozne
duhovitosti i karakterizacije priprostog dobričine, a Sylvester
Stallone i njegovo nepravilno lice toliko su usklađeni s likom da u tim
trenucima zavređuju neko ozbiljno priznanje.
Stallone je uistinu odličan i kao velik i jak momak dobra srca u
izvorniku "Rocky", dobitniku Oscara za najbolji film, režiju i montažu,
te Zlatnoga globusa za najbolji film (nominiran za još sedam Oscara i
pet Zlatnih globusa). Priča o ostvarenju američkog sna drugorazrednog
boksača osvaja ponajprije nepretencioznim, realistički uvjerljivim
portretom neveselog mjesta, vremena i sredine te frustriranog i
besperspektivnog malog čovjeka (Rocky i pripadnici kruga u kojem se
kreće) iz radničke klase.
Dijalozi i većina situacija doimaju se uvjerljivima i pogođenima (u
dijalozima se koristi "trik" kakav će kasnije uvelike bojiti iranske
filmove 1990-ih, a taj je da priprosti protagonisti više puta
ponavljaju isto), a režija je primjereno jednostavna i
"dokumentaristički" nenametljiva. Čak ni generalna ideja o mogućnosti
ispunjenja sna u zemlji hrabrih i odvažnih, svojevrsno veličanje SAD-a
kao zemlje u kojoj svaki gubitnik može uspjeti ako iskoristi svoju
priliku ne odjekuje klišejizirano ni odveć lažno, a to je poprilično
postignuće.
DVD: Nazvano ultimativnim, novo
DVD izdanje "Rockyja" nudi obilje dodatnog materijala, no u konačnici
izgleda da se ipak igralo više na količinu nego na kvalitetu. Od tri
komentara uz film vrijedi poslušati onaj zajednički redatelja,
producenata, glumaca i izumitelja steadicama. Od ostalih priloga
(ukupno 20-ak minuta) donekle je zanimljiv onaj nazvan "Protivnici"
(The Opponents, 16 min) u kojem sudjeluju Rockyjevi filmski boksački
protivnici. Ništa od navedenog nije prevedeno na hrvatski niti ima
engleske titlove što umanjuje ultimativnost izdanja na ovdašnjem
terenu. (J. H.)
Nitko te ne može udariti tako jako kao život
FOTO Ovo su najbolji rabljeni auti koje možete kupiti
Budući da je registrirani vozni park gotovo identičan u cijeloj Europi, ovi su podaci relevantni i za druge europske kupce koje zanima pouzdanost rabljenih automobila
Radila je na kruzeru samo za odrasle: 'Ono što se događa u crvenoj sobi za mnoge bi moglo biti previše'
‘Unose potpuno nove madrace i postavljaju ih svake večeri s plastičnim prekrivačima i čistim plahtama'.
Od studentske ideje do utjecajnog portala: 'Nije bilo bogatih roditelja, nego “ajmo pa kud puklo”
Ivan Šarić i Natko Beck razgovarali o neočekivanoj temi važnoj za sve građane