Prva Splićanka gradonačelnica Zagreba, ravnateljica kazališta, glumica i čistačica – to su četiri žene oko čijih je života Ivan Leo Lemo spleo priču svoje kabaretske predstave “Preko veze”, koju je i režirao u koprodukciji Satiričkog kazališta Kerempuh i Kazališta Moruzgva. Na jednom je mjestu progovorio o gotovo svim manama naše suvremenosti: od ekonomskih imigranata koji su se početkom devedesetih vratili kao veliki domoljubi, zlatne mladeži, političara na kokainu, gena kamenih, djedova alkarskih momaka i sinova pedera... sve do ovoljetne euforije oko uspjeha naših nogometaša. I unatoč svem tom mišungu, uspio je Lemo stvoriti predstavu koja ni po čemu nije banalna.
Točna dijagnoza stanja
Štoviše, pogonjena velikom glumačkom energijom, “Preko veze” je točna dijagnoza stanja svijesti, ali i priča o svijetu žena u kojem su te iste žene najveće žrtve koruptivnog sistema kojim je premreženo cijelo društvo, a koje su istovremeno i najveći krvnici kada se same nađu na pozicijama te iste moći – do koje su došle preko veze.
A Lemo ne bi bio Lemo da si u cijeloj priči nije dopustio i malo utopije, poruku da bi cijeli taj pokvareni sistem mogao preko noći postati prošlost kada bismo svi do jednog odustali od života “preko veze”. Teško je reći do kolikog je dijela publike doprla ta poruka, ali neosporno je da se premijerna publika u Kerempuhu sjajno zabavljala, i da se oba kazališta mogu pohvaliti novim hitom, koji će biti mnogo i rado gledan.
Odlična Linda Begonja
Predstava je rađena s dvije glumačke postave, a na premijeri u nedjelju igrale su: Ana Begić, Mila Elegović, Linda Begonja i Ana Maras Harmander, i sve su nagrađene pljeskom na otvorenoj sceni. Svojom formom predstava je kombinacija punokrvnog kabareta sa songovima koje je uglazbio Zvonimir Dusper Dus i koreografirao Leo Mujić, te standupa u kojima junakinje samostalno pričaju svoje priče. Mila Elegović i Ana Maras Harmender u takvoj su formi “doma” u svojim matičnim kućama –Komediji i Kerempuhu – a treba priznati da su odlično “ušle pod kožu” svojim likovima: Mila Splićanki s mnogo (bahate i otuđene) djece, a Ana Dubrovčanki bez talenta koja želi biti ne samo glumica već slavna glumica.
Ana Begić odlično i bez karikature igra seksualno neiživljenu knjigovotkinju, a istinsko otkriće ove predstave je Linda Begonja, koja se ovdje pokazuje kao punokrvna komičarka i vrsna zabavljačica.
hm..kolko isfrustriranih ljudi na mjestu...