Nakon puta u Pariz, na poziv zagrebačkog HNK, najprije treba odgovoriti na pitanje je li pariški Théâtre des Bouffes du Nord institucija dostojno da s njom u koprodukciju uđe zagrebačko Hrvatsko narodno kazalište kojem često tepamo kao matičnoj, najvažnijoj i prvoj nacionalnoj kazališnoj kući u Hrvatskoj. Dakako da jest. Bouffes du Nord je institucija iza koje, doduše, već desetljećima stoji i francuska država, ali što je mnogo važnije, i veliki umjetnički autoritet Petera Brooka. I premda legendarni redatelj već tri godine više ne vodi tu kuću, ona je i dalje njegov pariški dom i svetište jednog od najvećih suvremenih kazališnih kultova.
Stiže i Opéra comique
Uz to, današnji direktor Olivier Mantei ujedno vodi i parišku Operu comique iz koje će u Zagreb na proljeće stići Debussyjeva opera Pelléas i Mélisande, što će valjda zadovoljiti sve zahtjeve za institucionalnom ravnopravnošću umjetničkih vanjskih poslova.
No, prije toga će u siječnju u Zagrebu zaigrati Mimi, prošlog tjedna premijerno izvedena u Parizu.
Potpuno oronuli interijer kazališta kraj pariškog Sjevernog kolodvora pojačava dojam da gledamo neku umjetničku družinu koja se u nekom skloništu, gdje je čudom preživjela apokalipsu, prisjeća Puccinija i njegovih opera, a osobito La Bohème.
Burleskno i lirsko
- Ja jako volim Puccinija - rekao mi je prije izvedbe mladi skladatelj Frédéric Verrières, autor te "slobodne adaptacije opere La Bohème". Nakon odgledane predstave ta mu se ljubav ne može poreći, kao ni znanje s kojim je original propustio kroz filtere različitih žanrova, kroz prizore i krajnje burleskne, ali i potresno lirske, kakav je i u ovoj verziji kraj. Prve izvedbe u Zagrebu, u siječnju, pratit će desetero svirača Orkestra HNK, ali šestoro pjevača doći će iz Pariza, a među njima i dvije Mimi koje se nadopunjuju: mlada francuska pop zvjezdica Camélia Jordana i operna pjevačica Judith Fa. Predstav je luckasta i mjestimice doista lucidna, a ansambl mlad i nadobudan - baš kao i junaci Puccinijevih prizora iz boemskog života Pariza.
>> Staro pariško kazalište koje je postalo dom legendarnog P. Brooka
postapokaliptično kazalište dolazi poslije apokalipse (Vrgoc)