Poruke sućuti najrazličitijih filmaša, od ljepuškastog glumca Elijaha Wooda preko dokuprovokatora Michaela Moorea do žestokog Roberta Rodrigueza svjedočile su jučer o širini utjecaja koje je na filmsku zajednicu imao Tony Scott, uspješni redatelj i producent koji se u noći od subote na nedjelju bacio s mosta u lučkom predgrađu Los Angelesa.
Šok zbog njegove smrti bio je velik, jer ovaj 68-godišnji Britanac ničim nije dao naslutiti da se približava kraju – prije dvije godine predstavio je novu akcijsku dramu "Nezaustavljivi", nakon čega je energično producirao dvadesetak filmova, od kojih je najviše snage uložio u dugo očekivani blockbuster "Prometej" starijeg brata Ridleya, u čijoj je sjeni godinama marljivo radio.
Maštao o dokumentarcima
Tonyja su, naime, zbog nepretencioznih akcića često smatrali "manje ozbiljnim" bratom Ridleya Scotta, ali njihove su paralelne karijere bile podjednako komercijalno uspješne, a zajedno su upravljali dvjema produkcijskim kućama koje su nosile njihovo prezime – mnogi će reći da je sve odgovornije poslove zapravo radio Tony.
A sve je počelo kad je Tony Scott, sin često odsutnog vojnog časnika, kao 16-godišnjak prvi put stao pred kameru u debitantskom kratkom filmu brata Ridleya. Kasnije je i sam upisao filmsku akademiju maštajući o bavljenju dokumentarcima, ali Ridley ga je brzo uvjerio da preuzme njegovu tvrtku za produkciju televizijskih reklama. Anegdota kaže da mu pritom nije obećao slavu, nego ferrari, poznavajući Tonyjevu ljubav prema sportskim automobilima. Tih je godina Ridleyjeva karijera nezaustavljivo bujala na valovima uspjeha "Aliena", a Tonyjeva potisnuta redateljska ambicija nikako nije mirovala.
Puno oktanske akcije
Kao prvi ozbiljniji pokušaj pamtit ćemo njegov romantični horor "Glad" iz 1983. godine s Catherine Deneuve, Davidom Bowiejem i Susan Sarandon u glavnim ulogama. Iako je stekao određenu bazu fanova, film je podbacio na blagajnama, a Tony se posvetio pripremanju akcijske drame "Top Gun", koja je naznačila visokooktansku estetiku koja će obilježiti njegovu kasniju karijeru. Usprkos komercijalnom redateljskom proboju i velikoj naklonosti publike koja je uslijedila, Tony je svih ovih godina ostao najvažniji tihi akter obiteljskog filmskog biznisa. Pod njegovim se pokroviteljstvom afirmirala nova filmaška generacija obitelji Scott – Ridleyjevi sinovi Jake i Luke te njihova polusestra Jordan Scott.
Nitko od njih jučer nije želio ili znao objasniti očajnički postupak brata i strica. Policija je potvrdila da je riječ o samoubojstvu, a nekoliko očevidaca govorilo je o muškarcu koji je mirno parkirao automobil te se bez oklijevanja popeo na most i skočio u smrt. Malo svjetla na odlazak Tonyja Scotta mogle bi baciti tek oproštajne poruke koje je navodno ostavio u automobilu i uredu – taj veliki radoholičar očito je i zadnje sate proveo na poslu.