HNK ZAGREB

Posljednja ovosezonska izvedba baleta Milka Šparembleka Johannes Faust passion

Foto: Mara Bratoš
Johannes Faust passion
Foto: Mara Bratoš
Johannes Faust passion
Foto: Mara Bratoš
Johannes Faust passion
Foto: Mara Bratoš
Johannes Faust passion
Foto: Mara Bratoš
Johannes Faust passion
02.04.2015.
u 15:03
Johannes Faust passion, koreodrama u 17 slika, autorsko je djelo proslavljenog plesača, koreografa i redatelja svjetske karijere Milka Šparembleka
Pogledaj originalni članak

U Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu u petak, 3. travnja u 19,30 sati na repertoaru je posljednja ovosezonska izvedba baleta Milka Šparembleka Johannes Faust passion.

Novo uprizorenje ovog baleta, praizvedenog 2001. godine, promijenjena je i dopunjena verzija europske mitske priče koja je na značajnim međunarodnim gostovanjima potvrdila svoju začudnost, sveprisutnost i bezvremenost. Nastupaju: Tamás Darai (Johannes Faust), Iva Vitić Gameiro (Margareta), Edina Pličanić (Lilith), George Stanciu (Mefisto) i dr. Dramaturgiju, režiju, koreografiju i izbor glazbe potpisuje Milko Šparemblek. Scenograf je Nenad Fabijanić, kostimografkinja Dženisa Pecotić, a asistentica koreografa Spomenka Šparemblek.

Premijera ove predstave s velikim je uspjehom izvedena 20. veljače 2015.

Johannes Faust passion, koreodrama u 17 slika, autorsko je djelo proslavljenog plesača, koreografa i redatelja svjetske karijere Milka Šparembleka, koji je na zagrebačkoj pozornici postavio svoje legendarne balete, poput Pjesama ljubavi i smrti G. Mahlera, Carmina Krležiana F. Paraća, Amadeus Monumentum W. A. Mozarta. Pomno birajući glazbenu podlogu za Johannes Faust passion, autor je svoje scensko uprizorenje mitskog sadržaja naslonio na odabrane srednjovjekovne vokalne skladbe nepoznatih autora, djela iz opusa Johanna Sebastiana Bacha te originalnu glazbu Nevena Frangeša, a sve je upotpunio tekstovima Johanna Wolfganga Goethea i svojim vlastitim.

Odlučivši se za vječnu faustovsku temu, koja pretpostavlja istinosne konstante univerzalnog značenja, Šparemblek je dio kolektivne memorije zapadnoeuropskog kulturnog kruga dopunio transcendentalnim, pretočivši sve u misaona ali vizualno jasna događanja, kroz pokret, slike, situacije, atmosferu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

B7
b7
07:50 03.04.2015.

gužva je na blagajni očito ...