Film rezencije

Razorno bolna drama o smrti, djeci, prijateljstvu i tihoj kineskoj revoluciji

15.09.2020.
u 13:45
Nove filmove u kinima i na streaming servisima recenzira urednik Večernjakove Nedjelje Robert Bubalo.
Pogledaj originalni članak

1. Zbogom, sine (2019.)

Još od briljantnog tajvanskog filma „Jedan i dva“ Edwarda Yanga iz 2000. godine nismo gledali tako slojevitu, pitku i melankoličnu obiteljsku sagu kao što je prekrasno remek-djelo „Zbogom, sine“ Wanga Xiaoshuaija, inače člana takozvane „šeste generacije“kineskih redatelja, skupine koja crpi korijene iz naturalističke filmske tradicije.

Vijugava dramaturška naracija, koja skakuće gore-dolje u razdoblju duljem od trideset godina, prati odnose dvije prosječne kineske obitelji čija se intima istražuje kroz njihovo prijateljstvo i tragediju koja ih razdvaja. Već u prvom kadru gledamo njihove sinove koji razgovaraju pokraj umjetnog jezera o tome hoće li ući u vodu, ali jedan od njih ne zna plivati. Već u sljedećoj sceni u širokom kadru pratimo roditelje koji panično vade beživotno tijelo svoga sina iz vode i trče kroz polja prema bolnici. Posebno je bolna i uznemirujuća scena dok otac trči kroz željeznički tunel noseći mrtvoga sina, za njim ide majka i njihovi prijatelji, dok im ususret juri vlak. Glavni dio pripovijedanja usredotočen je upravo na roditelje preminuloga dječaka, oca Yaojuna (Wang Jingchun) i majku Liyun (Yong Mei), koji žive u provinciji Fujian na jugu Kine i koje ćemo već u sljedećoj sceni, a to je skok od nekoliko godina, vidjeti kako se sukobljavaju sa svojim sada već tinejdžerskim posvojenim sinom, koji ne može obuzdati nalete buntovnog bijesa.

A potom film počne kliziti u prošlost prikazujući kulturne i psihološke posljedice kineske nacionalne politike od 1980-ih godina – u doba nemilosrdne politike jednoga djeteta, plašljive Kulturne revolucije kada se u Kinu probila pop-glazba (ovdje su se odvaljivali na “Rivers of Babylon” grupe Boney M) i seizmičkih udara na radnike dok zemlja prelazi iz komunizma na tržišnu ekonomiju. Očito, moderna kineska kinematografija može već sada slobodno kritizirati svoju vlastitu nedavnu prošlost, što je dosad bilo nezamislivo, ali ne treba to pridavati nekom naglom dašku slobode, nego nastojanju sadašnje vladajuće garniture s predsjednikom Xi Jinpingom na čelu da svoju vladavinu prikaže savršenom u odnosu na prethodne. Tako je filmska sloboda u kinesku kinematografiju došla nenadano, zaobilaznim putem. Ispreplićući trenutke radosti i tuge, s bolnom glazbom koja pojačava emocije, film elegantno sastavlja portret para, njihova posvojenog djeteta i obitelji čija je sudbina vezana za njihovu. Zamršen cik-cak narativ nakon dva sata čini se zaokruženim, no tada obitelj čiji je sin prouzročio smrt sina Yaojuna i Liyuna, a koja se u međuvremenu enormno obogatila, zove stare prijatelje da ih posjete. Tu se razmotavaju stvari za koje smo mislili da su posložene, no ispostavlja se da je cijela priča puno zamršenija. Wang je neizravnim pristupom stvorio emotivno snažnu dramu i nije dopustio da mu pripovijedanje ni na trenutak isklizne iz ruku.

Drama, Kina, 185 min

Režija: Xiaoshuai Wang

Glumci: Jingchun Wang, Mei Yon

2. Razbijačica sustava (2019.)

Divlja devetogodišnja Benni živi pod nadzorom socijalnih službi i pod svaku se cijenu želi vratiti svojoj majci. No majka se nje boji jer Benni eksplodira na svaku sitnicu pa je nazivaju “razbijačicom sustava”. Energična njemačka drama nabijena adrenalinom zorno opisuje nemoć sustava pred djevojčicom koja je izvan kontrole. Ovaj je film poput speed metala koji ne dopušta da se opustite.

Drama, Njemačka, 118 min.

Režija: Nora Fingscheidt

Glumci: Helena Zengel, Albrecht Schuch

3. Blow The Man Down (2019.)

Ovo filmsko iznenađenje impresionira ambijentom, sporom ali bogatom radnjom i humorom prošaranim fargovskim elementima. Mary Beth i Priscilla Connolly pokušavaju prikriti ubojstvo lika koji ih maltretira. No da bi prikrile svoj zločin, sestre moraju duboko ući u kriminalni milje, otkrivajući najmračnije tajne svoga grada. Ovo je mali film za velike festivale.

Humorna drama, SAD, 91 min.

Režija: Bridget Savage Cole, Danielle Krudy

Glumci: Morgan Saylor, Sophie Lowe

4. Clemency (2019.)

Može li zatvorenik osuđen na smrt promijeniti osobu koja će indirektno nad njim obaviti egzekuciju? Ples smrti između upraviteljice zatvora i osuđenika koji čeka smrtonosnu injekciju toliko je snažan da ga se može osjetiti u hladnim hodnicima zatvorskih ćelija. Na kraju, čini se da će smrt čovjeka promijeniti nešto u upraviteljici, a cijena da se ispravi vlastiti put kroz sudbinu nesretnika gorka je okusa.

Drama, SAD, 112 min.

Režija: Chinonye Chukwu

Glumci: Alfre Woodard, Wendell Pierce

Cinemania

Nakon što je film Christophera Nolana “Tenet” u prvom vikendu prikazivanja u Americi ostvario zaradu od 10 milijuna dolara, čini se da će zbog tih slabašnih brojki najavljene premijere odgoditi i filmovi "Wonder Woman" i "Dune". Prvi je najavljen za 2. listopada, drugi za 18. studenoga, no svi su izgledi da će se prikazivanja odgoditi za neka bolja vremena, odnosno kada se malo više normalizira kinotržište. Naime, u New Yorku i Los Angelesu još uvijek nisu otvorena kina, a neće biti ni početkom listopada. No producente brine što čak ni s prorijeđenim sjedištima kinodvorane za projekcije “Teneta” nisu bile rasprodane. Jer “Tenet” je predstavljen kao najiščekivaniji ljetni naslov, koji bi u normalnim vremenima, predviđa se, imao otvaranje s oko 75 milijuna dolara.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.