Počast Bulajiću

Rođen u talijanskoj, ali odrastao u hrvatskoj kinematografiji

Foto: anto magzan/pixell
Rođen u talijanskoj, ali odrastao u hrvatskoj kinematografiji
30.06.2013.
u 14:53
Fimski redatelj Veljko Bulajić dobio je nagradu za životno djelo na festivalu mediteranskog filma u Rimu. Hrvatska je počasni gost tog festivala zbog ulaska u EU
Pogledaj originalni članak

Hrvatski redatelj Veljko Bulajić ovog je vikenda na Medfilm Festivalu u Rimu primio nagradu za životno djelo. U opširnom obrazloženju nagrade koju smo dobili stoji da je Bulajić poslije svoje prve moćne freske “Vlak bez voznog reda” o migraciji siromašnih seljaka iz Dalmacije nastavio problematizirati suvremeni život i dramatična previranja u filmovima “Uzavreli grad”, “Visoki napon”, “Obećana zemlja”, koji su autorski obilježili njegovu dugu i bogatu karijeru. S uspjehom je, ocjenjuju Talijani, uspio izaći izvan nacionalnih granica i ponuditi filmove bez barijera, tematski smione i spektakularne, slojevitu priču jedne cijele zemlje.

- Veljko Bulajić je, uz filmove jakog inteziteta o društvenim problemima u svojoj zemlji, također učinio značajan iskorak u tretmanu povijesnih tema realizirajući jedinstvene blockbustere “Bitka na Neretvi” i “Atentat u Sarajevu” – ocijenili su predstavnici festivala, naglasivši da u djelima Veljka Bulajića treba istaknuti njegovu izuzetnu suradnju sa slavnim sineastima Cesare Zavattiniem, Orsonom Wellesom, Ugom Pirrom, Christopherom Plummerom, Francom Nerom, Yul Brynnerom, Sergejom Bondarčukom i Hardyjem Krugerom. Što se novih suradnji tiče, podsjećaju da je u nešto recentnijem filmu “Libertas”, u kojem Bulajić kroz priču o odnosima Marina Držića i poličkih autoriteta Dubrovačke Republike problematizira vječni problem sukoba umjetnosti i vlasti, talijanska glumica Sandra Ceccarelli ostvarila svoju ponajbolju ulogu.

Direkcija festivala, koji se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Talijanske republike Giorgia Napolitana, posebno je istaknula da dodjelom nagrade za životno djelo Veljku Bulajiću ‘Hrvatska slavi ulazak u Europu na Mediteranskom filmskom festivalu u Rimu’. Veljko Bulajić istaknuo je da mu je posebna čast primiti nagradu u gradu u kojem je studirao, učeći o filmskom zanatu s najistaknutijim predstavnicima talijanskog neorealizma.

_Rođen sam u talijanskoj kinematografiji, ali sam odrastao u hrvatskoj kinematografiji, kazao je Veljko Bulajić primajući nagradu. Na ovogodišnjem 19. MedFilm festivalu (od 21. do 30. lipnja) na kojem sudjeluju zemlja Sredozemlja, Hrvatska je počasni gost i zbog njezina ulaska u Europsku uniju. Prikazano je četrnaest hrvatskih filmova, od kojih pet dugometražnih, a Bulajiću je dodijeljena nagrada za životno djelo na posebnom svečanosti održanoj u prostorijama muzeja MAXXI. Predstavnik Europskog parlamenta u Rimu, Daniel Radcliff, koji je ujedno čestitao Hrvatskoj ulazak u EU naglasivši kako je Hrvatska uvijek bila u europskoj obitelji koja se sada njezinim povratkom ujedinjuje, pročitao je obrazloženje dodjele nagrade Bulajicu.

“Nagrada Bulajiću za životno djelo znači most između Sredozemlja i Europe. Bulajić je znao probiti nacionalne granice i otvorio je vrata filmu s bivšeg jugoslavenskog prostora, a uvijek mu je u prvom planu bio čovjek”, pročitao je, uz ostalo, iz obrazloženja Radcliff. Svoju filmsku karijeru Bulajić je započeo u Rimu, gdje je bio sa Fellinijem, De Sicom i drugim velikanima talijanskog filma, te je, kako kaže, posebno zahvalan Filmskom eksperimentalnom centru u Rimu za sve što je naučio. Na svečanosti je bila i Cristiana Massaro, kćer producenta Giovannija Massara, koji je uvijek bio blizak hrvatskoj kinematografiji i hrvatskim filmskim djelatnicima, te je bio koproducentom Bulajićevih filmova. Tu je bio i poznati talijanski glumac Franco Nero, koji je, uz ostalo, glumio u Bulajićevu filmu “Bitka na Neretvi”, jednom od deset najboljih ratnih filmova na svijetu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

MI
misa0906
22:46 23.02.2015.

Previše se publicitea daje ovom nižerazrednom reditelju koji je slavu stekao snimajući naručene filmove, pritom je imao uvek obezbedjena sredstva i ideološku potporu i još ima drskoti da filmovinapravioma odredjuje državu, tako je recimo Bitka na Neretvi postao Hrvatski film a novac se prikupljao po celoj Jugoslaviji, samo zbog toga da bi se Bulajić napravio većim Hrvatom od Ante Starčevića, jad i beda jedne ličnosti,