Ljubitelje stripa oduševila je vijest da na festival Crtani romani šou dolazi Erique Badía Romero, jedan je od najpoznatijih europskih crtača. Taj strastveni Španjolac, koji je nedavno napunio 80 godina, već je desetljećima vjeran liku Modesty Blaise i svojoj manje poznatoj heroini Axi, koje će predstaviti izložbom u zagrebačkom Showroomu, a u nedjelju će se u obližnjem KIC-u družiti s publikom i potpisivati svoje crteže.
Zbog gustoga zagrebačkog rasporeda s Romerom smo razgovarali neposredno prije njegova puta u Hrvatsku. Nakon razgovora, poslao nam je i fotografije iz svojega privatnog albuma.
– Kao što ćete vidjeti, moja najveća strast nakon stripa su automobili. Oni mi pomažu u oslobađanju adrenalina kako bih kasnije mogao provesti mnogo sati za stolom, crtajući – napisao je uz svoju fotografiju s Mazdinim sportskim kabrioletom mx5.
Bili ste prvi crtač Modesty Blaise nakon smrti njezina crtačkog oca Jima Holdawaya. Kako ste se nosili s tom odgovornošću?
Ti prvi koraci bili su mi jako teški. Scenarist Peter O'Donnell, koji je izmislio strip, navikao je na Holdawayev majstorski crtež i od mene je tražio da se prilagodim vrlo jasnoj, strogo definiranoj viziji toga kako bi Modesty trebala izgledati. Tek kasnije sam stekao slobodu da likove malo prilagodim svojem stilu, što je srećom izazvalo dobre reakcije publike.
Vaš ulazak u svijet Modesty Blaise donio je mnogo veću erotiziranost crteža. Takva estetika još je snažnija u liku divljakuše Axe.
– Rasne heroine moja su fascinacija i crtačka specijalnost. Između Modesty i Axe postoji velika razlika u atmosferi, Axa je ipak postapokaliptična fantazija, ali zajedničko im je što su obje hrabre, snažne, neovisne žene.
Američka izdanja Modesty Blaise u nekoliko su navrata cenzurirala pojedine kadrove stripa. Poznat je primjer modifikacije prizora u kojem su Modesty i Willie vrlo oskudno odjeveni u epizodi "The Junk Men". Kako ste reagirali na takve intervencije?
Peter je posvećivao mnogo pažnje scenama s elementima erotike, i tu je među nama moralo vladati potpuno povjerenje. Ako bi se pojavili problemi i potreba za mijenjanjem nekih kadrova, to je uvijek dolazilo od urednika. Peter je u tim situacijama beskompromisno stajao uz mene. Obojica smo bili jako nezadovoljni nametnutim izmjenama.
Potkraj 1970-ih otišli ste sa serijala kako biste se posvetili autorskim projektima. Kako to da ste se 1986. godine ipak vratili crtati Modesty?
Ma ja nisam otišao jer mi je bilo dosta, već jednostavno nisam uspijevao uskladiti obveze prema Modesty Blaise i tabloidu The Sun, u kojem je počela izlaziti moja Axa. Nju sam ipak sam stvorio, imao sam velike planove, u tom trenutku bila mi je važnija. Kada je nakon šest godina The Sun odustao od Axe, Peter me pozvao da se vratim na Modesty i ja sam to s veseljem prihvatio. Nakon toga sam joj bio vjeran do kraja.
Vaše originalne table stripa danas postižu goleme cijene na aukcijama. Postoje li neke koje ipak čuvate samo za sebe?
Danas se većina stripova crta uz pomoć računala, pa ljudi zato više cijene originalne crteže rukom. Srećom, ja imam zaista golem broj sačuvanih originala. Uopće ne mogu procijeniti koji bi bilo najvredniji. Dio čuvam, jer znam da će s vremenom vrijediti još više, ali crteži koje nikad ne bih prodao najčešće su vezani uz moju obitelj i prijatelje, manje uz Modesty ili Axu. Organizator me zamolio da u Zagreb donesem nešto tih originala, a ponijet ću i novije crteže za kolekcionare malo slabijega imovnog stanja. Uvijek laska kad ljudi žele tvoj crtež.
ADMINISTRATORE, zašto si izbrisao moje komentiranje sadržaja. Ja sam se samo založio da pravna država fukcionira i iznio svoje misljenje na osnovu dostupnih podataka da FIBRA mozda pere novac za HDZ putem Ministarstva kulture. Jer Ministarstvo kulture je FIBRI platilo knjigu koju ona u zagrebackim knjizarama prodaje po 250,00 kn otkupilo za 400,00 kn. To nisu cista posla. Dajte svojim novinarima da istraze tu aferu. ( Na našim stranicama nije dozvoljeno insinuiranje i optuživanje bez dokaza. O tome se trebaju brinuti neke druge institucije. ADMIN)