Velika enigma

T-Bone Burnett – glazbenici se trgaju za njega, publici nepoznat

Foto: Press Association/Pixsell
T-Bone Burnett – glazbenici se trgaju za njega, publici nepoznat
10.09.2015.
u 15:00
Široka javnost sluša njegovu glazbu u drugoj sezoni serije "Pravi detektiv"
Pogledaj originalni članak

Neočekivano velikim uspjehom soundtracka filma "Tko je ovdje lud?" braće Coen, dobitnika Grammyja za najbolji album 2001. godine, bitno je određen razvoj karijere T-Bonea Burnetta čije su ruke duboko zaronjene u "American Epic", trodijelni dokumentarni serijal o glazbenoj sceni 1920-ih godina, na kojem surađuje s Robertom Redfordom i Jackom Whiteom, čija se premijera očekuje kasnije najesen.

Mistični blues

Glazbenik, skladatelj i producent nakon spomenutog filma braće Coen postao je najprepoznatljiviji "čuvar" tradicionalnog folka, bluesa, countryja i drugih klasičnih američkih glazbenih žanrova. I taj je status od tada uspješno cementirao nizom odličnih projekata: soundtrackom "Walk The Line" o Johnnyju Cashu, ponovio je suradnju s Coenima na njihovu posljednjem filmu "U glavi Llewyna Davisa" o newyorškoj sceni početkom 1960-ih, organizirao je potom koncert u čast slavljenju glazbe iz toga filma na kojem su se junacima originalnog soundtracka Oscaru Isaacu i Justinu Timberlakeu pridružili Patti Smith, Elvis Costello, Jack White i druge veličine, a lani je bio dio projekta uglazbljivanja starih Dylanovih stihova "New Basement Tapes".

Postao je jednostavno najpouzdaniji producent i šef pratećih bendova svih koji žele ozbiljno zaorati brazdama americane; što drugo reći kad Justin Timberlake uz njegovu orkestraciju i produkciju na soundtracku "Llewyn Davis" zvuči kao ozbiljni Greenwich Village folker s početka 1960-ih.

Pritom, T-Bone Burnett ostaje i dalje čovjek iz pozadine koji iz drugih izvlači najbolje, a ponekad i da budu bolji od sebe samih.

T-Bone Burnett, pravim imenom Joseph Henry Burnett, rođen je 1948. godine u St. Louiseu. Bio je pratnja Boba Dylana (prvi značajniji posao) na legendarnoj turneji Rolling Thunder Revue 1975./76. godine, na kojoj je svirao gitaru i klavir. Neko je vrijeme bio član Alpha Banda, a onda je 1980. počeo solo karijeru odličnim "Truth Decay", korijenskim americana rock-albumom čiji je sadržaj Rolling Stone krstio kao "mistični kršćanski blues".

Krajem osamdesetih i početkom devedesetih široj publici pokušao se približiti više srednjostrujaškim stilovima, ali kao samostalni izvođač nikad nije postao prepoznatljiv kao radom za druge – za Roya Orbisona, Counting Crowse, Elvisa Costella, Cassandru Wilson...

Elektronički blues

Široka publika sluša njegovu glazbu, a da to i ne zna. U novoj, drugoj sezoni serije "Pravi detektiv" na HBO-u Movies sklada i bira glazbu koja ima više elektronike nego što bi se očekivalo od Burnetta (više nego što je bilo u prvoj sezoni). No, primjer sjajne uvodne skladbe "Nevermind" Leonarda Cohena s albuma "Popular Problems" pokazuje da blues nije nespojiv i s takvim načinom aranžiranja. Za Burnetta je "Nevermind" najbolja pjesma dosadašnjeg dijela 21. stoljeća, a Cohen jedan od najmudrijih ljudi naše kulture.

>> T-bone Burnett: True false identity

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.