Novo vodstvo zagrebačkog HNK, koje zbog birokratske procedure još uvijek utjelovljuje samo intendantica Dubravka Vrgoč, ima razloga za zadovoljstvo nakon prve ovosezonske operne premijere.
Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskog, u scenskoj kreaciji poljskog redatelja i kostimografa Michala Znanieckog za koju je scenografski okvir postavio Luigi Scoglio, nagrađena je velikim pljeskom publike koja je do zadnjeg mjesta ispunila kazalište.
Redatelju je, doduše, iz publike upućen i poneki "buuuu", vjerojatno zbog bazena s vodom u kojem se odvija finale opere i modernistički razlomljene koreografije Diane Thocharidou, no predstavi se ne može zanijekati vrlo inteligentan pristup sintezi Puškina i Čajkovskog, kao ni vizualna atraktivnost u kojoj važnu ulogu imaju projekcije i svjetlo Bogumila Palewicza.
Oko glazbene izvedbe nema spora: pod ravnanjem maestra Nikše Bareze zablistao je čitav orkestar, a domaća pjevačka postava svima može biti na ponos.
Ljubomir Puškarić kao Onjegin, Valentina Fijačko kao Tatjana, Jelena Kordić kao Olga, Luciano Batinić kao Gremin, Željka i Neda Martić kao Larina i Filipjevna, Ladislav Vrgoč kao Triquet, svi su oni odreda ostvarili uvjerljive nastupe, a karakterom svoje uloge i emocijama nabijenim nastupom najviše srca publike osvojio je Domagoj Dorotić kao Lenski zaradivši i uvjerljivo najduži i sasvim zasluženi pljesak na otvorenoj sceni.
G. Pofuk, prvo me čudi da kazete poneki bu, jer se bukanje itekako čulo; vjerojatno vas dobro plaća gđa. Vrgoč za ovakve dezinformacije. Da, istina je da su domaći pjevači na sceni, konačno, ali zašto ne kažete koliko ih je stvarno iz HNK: u glavnoj ulozi umjesto Adele Golac Rilovac, gošća iz Splita Valentina Fijačko, gošća u ulozi Olge Jelena Kordić (Olga), gošća Neda Martić kao Filipjevna, gost Ljubomir Puškarić u ulozi Onjegina i Ladislav Vrgoč gost u ulozi Triqueta. Od šest glavnih uloga, 4 izvan HNK! ali tješimo me barem su naši pjevači. A druga stvar nije zbog birokratske procedure gđa. Vrgoč jedina predstavnica uprave HNK, nego zbog svoje volje i želje, tj. zbog svoje manipulacije s izmjenama i dopunama Statuta.