Bogati plodovi Samoborske glazbene jeseni

Skladba Dalibora Bukvića za Franju Bilića koji razumije tišinu

Foto: SGJ
Franjo Bilić
Foto: SGJ
livadić
Foto: SGJ
Samoborska glazbena jesen
02.10.2016.
u 11:20
Osim djela pisanog za lanjskog pobjednika natjecanja Ferdo Livadić, u Samoboru je praizvedena i skladba Sare Glojnarić
Pogledaj originalni članak

Jedna od najatraktivnijih večeri svakog, pa tako i 41. izdanja festivala Samoborska glazbena jesen, bio je koncert je pobjednika Natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić. Da je riječ o natjecanju koje nepogrešivo otkriva i nagrađuje najveće talente, najbolje pokazuju imena dosadašnjih pobjednika, među kojima su danas već glasovita imena poput Javora Bračića, Petrita Çekua, Srđana Bulata, Aljoše Jurinića ili Leona Košavića.

Ove je godinu glavnu nagradu odnio saksofonistički Kvartet Ardemus iz Nizozemske pod vodstvom vrijednog Samoborca Lovre Merčepa. Dobitnikom Nagrade Grada Samobora za najbolju izvedbu skladbe hrvatskog autora, što je jedini obavezni element natjecateljskih programa, proglašen je pijanist Lovre Marušić.

Novčane nagrade dobro dođu mladim glazbenicima, no, još veće značenje natjecanju daje glazbena nagrada: skladba koja se od hrvatskih skladatelja naručuje za pobjednika i Cantus Ansambl. Tako je već nastala riznica djela i njihovih izdanja, jer uz praizvedbu ide i predstavljanje tiskanih nota. Za Ardemus će novo djelo pisati Davorin Kempf, a preksinoć smo u Samoboru čuli praizvedbu skladbe “Barock Is Not Dead” Dalibora Bukvića koju je napisao za lanjskog pobjednika Franju Bilića.

O iznimnoj nadarenosti tog studenta zagrebačke Muzičke akademije govori i činjenica da je za čembalom nadmašio kolege na popularnijim glazbalima većih izražajnih mogućnosti i bogatije literature jer ne čini alat majstora. Bukvićeva skladba od njega i ansambla nije zahtijevala virtuoznost, koju je Bilić, uostalom, pokazao u ostatku programa svirajući čembalističke majstorije Scarlattija, Couperina, Bacha i Ante Knešaureka.

Tri mirna stavka, mudro skladana upravo za akustiku i mistiku crkvenog prostora, satkana su od harmonijskih zrcaljenja i mnogo, mnogo tišine. A Franjo Bilić svakim je dodirom tipaka i tempiranjem zvonkih tonova pokazao plemenit umjetnički duh koji ponire jednako duboko i u glazbu, i u tišinu. Bilić već ima silno glazbeničko iskustvo, brojne nastupe kao čembalist i orguljaš, veliku nadarenost pokazuje i kao dirigent, a tek su mu 22 godine. O njemu i od njega još ćemo puno toga čuti.

Praizvedba novog djela, kao i predstavljanje samoborskih glazbenih snaga, obilježili su i koncert Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem maestra Mladena Tarbuka prošlog petka u Franjevačkoj crkvi u Samoboru. 

Nadarena mlada skladateljica Sara Glojnarić, koja je takoreći odrasla uz Samoborsku glazbenu jesen, a sada privodi kraju svoj studij kompozicije na glasovitom visokom glazbenom učilištu u Stuttgartu, predstavila se skladbom "B-side: Tschai 4/1" za orkestar, pametne telefone i megafone. Riječ je o remixu prvog stavka Četvrte simfonije Čajkovskog s namjerom sučeljavanja i uspoređivanja postupaka i estetika klasične i elektronske popularne glazbe. Nažalost, angažman orkestra oko ove skladbe nije bio na visini, zbog čega temeljne ideje duhovite partiture nisu ni približno došle do punog izražaja. 

Hiperakustičnost samoborske crkve nije baš išla na ruku ni stapanju zvuka klavira i orkestra u Chopinovu Koncertu za klavir i orkestar u f-molu. No, nakon predugog odsustva s domaćih pozornica, bilo je lijepo vidjeti i čuti nastup Lane Genc upravo u njenom rodnom gradu.

Drugi dio večeri pripao je još jednom laureatu samoborskog natjecanja, sjajnom mladom baritonu Leonu Košaviću koji već gradi lijepu međunarodnu karijeru. I ovaj put bio je impresivan i sugestivan u "Pjesmama moje majke" Josipa Štolcera Slavenskog i odabranim Mozartovim arijama.

Samoborska glazbena jesen, u sklopu međunarodnog skladateljskog natjecanja New Note, još jednog vrijednog projekta nastalog pod okriljem ovog festivala, donijela je u subotu i nastup glasovitog njemačkog vokalnog ansambla Neue Vocalsolisten. Oni su praizveli i skladbu "mass:distance:time" Karole Obermüller, ovogodišnje pobjednice natjecanja New Note. 

Festival, u sklopu kojeg je i ove godine održana udarkaljaška međunarodna smotra i majstorski tečaj pod vodstvom Ivane Bilić i uglednih inozemnih glazbenika i predavača, završava večeras, u nedjelju 2. listopada. Koncert s početkom u 20 sati u samoborskoj župnoj crkvi sv. Anastazije putokaz je u budućnost: uz Zagrebačke soliste nastupaju odabrani nadareni učenici samoborske Glazbene škole Ferdo Livadić.   

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.