Kada nakon predstave muk do pljeska publike potraje onih nekoliko značajnih trenutaka, znak je to publike pod dubokim dojmom, one koja se ne može istog trenutka iz priča na sceni vratiti u stvarnost. U subotu navečer premijerna je publika u Gavelli, nakon izvedbe drame "Crne oči" Davora Špišića, u režiji Dražena Ferenčine, tih nekoliko sekundi iskoristila da obriše suze.
Sjajan tekst
Priča o dvije obitelji – hrvatskoj i onoj drugoj u kojoj je muž i otac Srbin – priča je o Domovinskom ratu u Slavoniji. Tekst Davora Špišića sjajan je u svojim slojevima, ali i u svojoj jednostavnosti. U njemu nema pravih i krivih, ništa nije crno i bijelo, već se rat prelama na "običnim" ljudima, a najteže stradavaju oni koji su najneviniji, najnezaštićeniji. Dramu "Crne oči" Špišić je pisao po narudžbi, kao svojevrsni nastavak slavnog Šovagovićeva "Sokol ga nije volio", donoseći na scenu ponovno stradavanja Slavonaca – onih Šovinih stoika koji opet moraju podnijeti sve i žrtvovati najvažnije kako bi sačuvali čovjeka u sebi.
Istodobno je to i hrabar tekst jer Srbin u priči je nevjerojatno dobar čovjek – kapetan koji odlazi u mirovinu kada shvati u što se JNA pretvara, koji je prigrlio retardirano siroče jer je to sin njegova vojnika. Njega u noć odvode hrvatski vojnici, njegova kći je mrtva samo zato što uz majku Hrvaticu ima oca Srbina...
Precizna režija
Dražen Ferenčina ovaj tekst režira nevjerojatno točno i precizno. Još dok je radio na predstavi, govorio je o režiji koje "kao da nema", jer sve je podređeno tekstu. No, režije ovdje i te kako ima, one suptilne koja podcrtava tragediju, ali istodobno običnost ljudskih života – jer sarmu valja pojesti i prije odlaska na pogreb. Uz to, koristeći tonske zapise poznatih govora (Milošević, Tuđman..), radijskih ratnih izvještaja, kao i pjesama, predstava publiku vraća u vrijeme od kojeg svi nosimo ožiljke.
Glumački ansambl ujednačen je i odličan, a izdvajaju se Darko Milas, Zoran Gogić, Biserka Ipša, Slavica Knežević, Živko Anočić i Olga Pakalović, Romeo i Julija ratne Slavonije u "Crnim očima".