Posljednja premijerna predstava u HNK Split u sezoni 2014./2015. bit će premijera baleta Tramvaj zvan čežnja koji će se u koreografiji i režiji Dinka Bogdanića, na glazbu Mladena Tarbuka izvesti u subotu.
– Odlučio sam postaviti dramsku predstavu u baletu zbog toga što imamo tri iskusne balerine solistice, Elenu Nikolaevu, Irinu Čaban Bilandžić i Albinu Rahmatullinu, koje mogu tehnički i glumački podnijeti teret teške uloge Blanche DuBois. U našem "Tramvaju zvanom čežnja", temeljenom na motivima djela Tennesseeja Williamsa, imamo i scene koje su u filmu izrezane poput silovanja. Ljubavi radi, ovaj balet posvetio sam našoj prvoj hrvatskoj balerini Miji Čorak Slavenskoj poznavajući njezinu priču – naglašava uoči premijere Dinko Bogdanić.
– Riječ je o baletu koji koristi suvremeni plesni izričaj, a kako je drama Tennesseeja Williamsa poznatija u filmskoj izvedbi, tim više je zanimljiv. Dramaturginja Sanja Ivić nije se libila u ovom baletu koristiti motive koji su u filmskoj verziji izostavljeni. Fantastična je činjenica što imamo čak tri postave plesačica i plesača, glavnih protagonista – kaže Goran Golovko, intendant HNK Split.
Plesači baletnog ansambla splitskog teatra Mirce Munteanu, Artjom Žusov i Ivan Boiko tumačit će ulogu Stanleyja Kowalskog, dok će se Eva Karpilovska, Katerina Kuznjecova i Simona Caputo izmjenjivati u ulozi Stelle Kowalski. Balet "Tramvaj zvan čežnja" praizveden u Zagrebu prije deset godina, sastoji se od dvanaest plesnih slika. Scenografiju potpisuje Dinka Jeričević, a kostimografiju Dženisa Pecotić. U predstavi sudjeluje gotovo čitav ansambl, sve počinje i završava u umobolnici, cijeli balet napravljen je iz perspektive glavne junakinje.
– Drago mi je i presretna sam što sam dobila ovako krasnu dramsku ulogu Blanche DuBois koja je vrlo teška, ali i vrlo romantična – otkrila je Elena Nikolaeva. Njezina kolegica Albina Rahmatullina bila je vrlo iznenađena što je i ona izabrana za glavnu ulogu koja balerini daje mogućnost puno toga pokazati.
– Za grad kakav je Split ovo je jedna vrlo hrabra predstava iz koje izlazi pouka da svi imamo pravo biti drukčiji i da se ne gledamo druge kroz šablonu – poručuje Albina Rahmatullina.
– Predstava je vrlo duboka i kompleksna, svi smo uoči premijere vrlo uzbuđeni – kažu glavni muški protagonisti Munteanu, Žusov i Boiko.
>> Novu sezonu otvara repriza, a unatoč problemima, cijene ulaznica povoljnije
Ponovno ista sablona i reciklaza a la Bogdanic. Predstava je igrala u HNK u Zagrebu kada je gospodin bio direktor, a sada sve svoje naslove reciklira i ponavlja u Splitu ili uzima od bivse ravnateljice Osmanovic, pa pod svojim imenom ponovno doradjuje. Sve vec vidjeno i uhodano. Nema niti vizije niti ideje za splitski ansambl. Gdje su druga koreografska imena i koreografije? Samo njegove ili od nekog tko mu ne predstavlja konkurenciju. Za vrijeme gdje. Osmanovic, barem su dolazili strani koreografi, a sada nitko i nista.