Dvije godine nakon senzacionalnog komercijalnog uspjeha
“Pasije”, usred Hollywooda napravljenog avangardnog
art filma u kojem se govorilo izumrlim jezikom, Mel Gibson u kina je
plasirao djelo sličnog kalibra beskompromisnosti.
I ovaj nudi više od dva sata iznimno sugestivnog,
sadističkog (za redatelja), odnosno mazohističkog (za publiku)
materijala u kojem neprestano netko nekoga proganja, tuče, muči ili
pokušava ubiti. Po muklo uznemirujućem djelovanju na
gledatelja moglo bi ga se svrstati u žanr strave, jer u cjelini
prestravljuje i zastrašuje više nego svi u
posljednje dvije-tri godine snimljeni filmovi strave zajedno,
intenzitetom tihe jeze kakav ne pamtimo od
“Nepovratnog” (2002.) Gaspara Noea.
Pripovjedački prilično jednostavan, no iznimno slikovit u dočaravanju
načina života u ono vrijeme na onome mjestu (početak 16. st., Srednja
Amerika), “kako na selu, tako i u gradu”, slojevit,
s obiljem uvjerljivih pojedinosti koje su se, eto, za potrebe filma,
dogodile baš jednom čovjeku (gologuzom lovcu iz
prašume, Jaguarovoj Šapi) u nekoliko dana i s
dobro odmjerenim, upečatljivim neizrečenostima koje
dopuštaju raznorazna shvaćanja i tumačenja.
Jedno od njih moglo bi biti da Gibson život na zemlji vidi i
predstavlja kao okrutnu i mukotrpnu pojavu punu patnje u kojoj uvijek
netko nekoga bezosjećajno iskorištava i tlači, koja se
odigrava kao neodrediv spoj slučaja, sudbine, vjere i praznovjerja, a u
kojoj tek povremeno pokoju minutu sreće mogu doživjeti samo oni u
kojima su se najspretnije sastali dobrota, vjera, ustrajnost, instinkt,
razboritost i opća psihofizička sprema.
Što god mislio i čemu god težio, Gibson je uvjerljiv
redatelj, a “Apocalypto” ostavlja snažan, dubok
dojam i to ne pričom ili “lijepim kadrovima”, nego
jednostavnom, ali intenzivnom poetikom koja bi se možda mogla
usporediti s onom u remek-djelima Zhanga Yimoua,
“Heroju” i “Kući letećih
bodeža”, s tom razlikom da su rečeni težili prenijeti osjećaj
sklada i ljepote, dok Gibson želi i uspijeva prenijeti nešto
puno neugodnije. (J. H.)
Trči, Šapo, trči
Zagrepčanka mora platiti trošak liječenja u Hrvatskoj jer je imala prebivalište u Njemačkoj
Sutkinja nije posebno cijenila to što tuženica tvrdi da u spornom razdoblju nije živjela u Njemačkoj niti je tamo bila osigurana, jer je D. D. u tijeku postupka u cijelosti izmijenila tvrdnje o tim okolnostima "a što ukazuje na to da su prigovori tuženice isključivo usmjereni izbjegavanju građanskopravne odgovornosti"
Suprug Blanke Vlašić u društvu ove plavuše bio je na večeri nakon svog rođendana
Mnogi su primijetili kako u rođendanskom tjednu Ruben Van Gutch nije objavio fotografiju sa suprugom Blankom Vlašić, ali je zato ovih dana objavio na Instagram storyju kako je uživao u večeri u jednom belgijskom restoranu u kojem mu je društvo radila Charlotte von Looy
Brutalna stvarnost prisilne mobilizacije u Ukrajini, časnik otkrio: 'Prije smo im čak dopuštali da spakiraju stvari'
Mnoge obitelji očajnički traže svoje najmilije koji nestaju nakon što ih TCC privede. Na društvenim mrežama šire se priče o muškarcima koji su već za nekoliko dana poslani na front.
Stigli rezultati velike ankete Večernjeg lista: Pogledajte kako se hrvatski građani pripremaju za mirovinu
Pravovremeno ulaganje u financijsku budućnost ključno je za osiguranje dugoročne stabilnosti i kvalitete života, osobito u mirovini. Ulaganjem i štednjom u ranoj fazi života omogućuje se dugoročan rast kapitala, iskorištavanje složene kamate te stjecanje financijske neovisnosti. No, kako hrvatski građani gledaju na svoju financijsku budućnost?
Ivan Šarić i Natko Beck razgovarali o neočekivanoj temi važnoj za sve građane