Red dot

Trijumf domaćeg dizajna među 14 tisuća prijavljenih iz 70 zemalja!

Foto: "
crodot
Foto: "
crodot
Foto: "
crodot
18.07.2012.
u 19:50
Hrvatski dizajn trijumfirao je na svjetskom natjecanju u Essenu, a osim LJubičića koji je 11. put nagrađen, rekorderi su i agencija Bruketa&Žinić OM
Pogledaj originalni članak

Hrvatski dizajn pomeo Red Dot! Izjava je to koja zaslužuje uskličnik na kraju, a znači trijumf hrvatskog dizajna na ovogodišnjem natjecanju Red Dot u njemačkome Essenu gdje je čak sedam hrvatskih projekata osvojilo famoznu “crvenu točku”, prestižnu dizajnersku nagradu. Ovaj put, tu možda najprestižniju nagradu u struci, osvojili su Boris Ljubičić, agencija Brigada, Studio Sonda i Studio Šesnić i Turković.

Koga zanima dizajn, zna da Ljubičić neprestano “kupi” Red Dot za svoje ideje, a sada 11. put! Među najnagrađivanijima je i reklamna agencija Bruketa&Žinić OM. U njezinu je sastavu i upravo nagrađena agencija Brigada!

Slaveći 200. godišnjicu Chopina, i hrvatski se dizajner Boris Ljubičić odlučio na “svirku”: njegov kreativni mozak odlučio je Chopinovu sonatu odsvirati na – žaluzinama! To je glavni motiv njegova nagrađenog plakata Chopin 200. Ljubičić prstima prebire po lamelama spuštenih žaluzina koje pritom propuštaju različite količine svjetla dajući i svjetlosnu inačicu glazbene forme. Dinamika ruku također nema tu samo grafičku dimenziju. Tako višeslojan na mnogo načina, Ljubičićev Chopin postaje posebnom vrstom grafičke lirike, “adekvatne” snenim Chopinovim sonatama. Jasno je zašto je na natjecanju u Melbourneu dobio prvu nagradu!

I kao da to nije dosta, Ljubičić dobiva Red Dot za još jedan rad, posve suprotan Chopinu.

– Za razliku od Chopina koji promiče kulturu, plakat Euro 2012 promiče nogomet – kaže Ljubičić. Tu je 16 nacionalnih ekipa predstavio brojem na leđima igrača. U mozaik brojeva koji skladno sklapa, Ljubičić je ugradio i vizualne identitete zemalja. Vodila ga je u oblikovanju i dinamika nogometne igre. Hrvatski dres je osmica, jer je Hrvatska tada bila osma na rang listi FIFA-e. Plakat je bio izložen na Bijenalu u Varšavi koji ga je i naručio.

Na sasvim drugačiji način od Ljubičićeve manipulacije svjetlom na plakatu Chopin 200, agencija Brigada rabi svijetlo kao glavni adut svoje dizajnerske ideje kojom je osvojila Red Dot.

– Vrlo je eterično s njihove strane da su odlučili nagraditi nešto što nije objekt – kaže arhitekt Damjan Geber iz Brigade koja broji dva produkt-dizajnera i tri arhitekta. Odnosi se to na “opinion makere” u žiriju, trenutačno najjače svjetske glave u području dizajna: Uwe Loesch, Bettina Schulz, Corinne Roesner, Tyron Montgomery, Michael de Boer (koji radi za Apple, Alianz, Shell, Nike, itd).

Brigada je nagrađena za prostorni dizajn naziva “Dobre ideje svijetle u mraku” koji je za Weekend Media Festival naručila Adris grupa. Išlo se tu tragom Adrisova godišnjeg izvještaja koji je svijetlio u mraku. Brigada je napravila posve bijelu sobu u kojoj se nakon ulaska gase svijetla pri čemu do tada nevidljivi godišnji izvještaj postaje vidljiv. Na jako dojmljiv način! Geber je Brigadin kreativni direktor. Kaže:

– Ni jedna nagrada nije dana nečemu što je samo lijep dizajn. Dana je ideji! Ja sam arhitekt i korištenje dizajna radi dizajna manje mi znači od ideje koja pomiče granice i ne završava samo estetikom!

Brigada je ekipa budućnosti koja spaja arhitekturu, dizajn i marketing – koja u prostor ulazi s drugačijim konceptom...

Slijedimo li “trag svjetla” u dizajnerskim idejama nagrađenih Red Dotom, dolazimo i do studija Sonda iz Poreča koji je Red Dot osvojio za pretplakat 59. festivala igranog filma u Puli. U središtu mu je pulsko zvjezdano nebo ponad amfiteatra u kojem se vrte filmovi. Plakat ispunjavaju blještave iluminacije – točke nacrtane fluorescentnim bojama koje doista svijetle u mraku. Red Dot Sonda je osvojila i za genijalno osmišljen plakat za Booktigu, festival rabljenih knjiga koji vizualizira samu bit i poziciju margine kao glavne oznake festivala! Da bi k tome potvrdila i kako “margina ostaje mjestom za označavanje bitnog”. I ovdje smo daleko od lijepog dizajna, na račun sržne ideje...

Ideja da sadržaju koji se najavljuje plakatom nađe grafičku inačicu donijela je Red Dot studiju Šesnić&Turković. U predstavi “Rat i mir” redatelj Tomaž Pandur istražuje kako rat utječe na razdoblje mira i obratno. Na papir je otisnuta samo polovica križne forme. Presavijanjem plakata otisnuta se boja prelijevala na neotisnuto mjesto dajući potpuni lik križa, svaki put na drugačiji način, uključujući i povijesne slikarske konotacije. Mnogoznačnost ideje je osigurana i njihovu drugom radu: ambalaži za bračko maslinovo ulje Razatuša, gdje se etiketa sašivena od žutice navlači na bocu, a gazda na nju vlastoručno upisuje godinu proizvodnje i naziv svoga proizvoda! I ovdje se, dakako, dokazuje: ideja je kraljica dizajna!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.