Muzej krapinskih neandertalaca nova je edukativna točka za velik broj školaraca, ali i pojedinačnih posjeta novom muzeju koji na najbolji način nastavlja priču o evoluciji koja je posljednjih stotinu i više godinu išla preko Dragutina Gorjanovića Krambergera i nalazišta Hušnjakovo.
O tome što ova godina dana, otkako je otvoren novi MKN, znači za Hrvatsko zagorje najbolje govori to da je novi muzej u kojem se uče pojmovi o evoluciji živih bića najposjećeniji hrvatski muzej. U prvoj godini razgledalo ga je više od 155.000 posjetitelja. Goranka Horjan, ravnateljica Muzeja Hrvatskoga zagorja u sklopu kojega je i Krapina, kaže da je riječ o kvalitetnoj brojci koja je točna i zbog sofisticirana sustava praćenja posjetitelja.
Zanimljivi obiteljima
Učenici i djeca najbrojniji su posjetitelji s više od pedeset posto dolazaka. Prema prošloj je godini velik pomak porast broja posjeta odraslih sa 14 na 30 posto. To je dvostruko povećanje i u skladu je s našim inzistiranjem na tome da možemo privući odrasle. Prema istraživanjima, prosječna publika koja dokazi k nama fakultetski je obrazovana, to je publika koja inače posjećuje muzeje. Mislim da smo tu uspjeli susresti se s višom razinom njihovih očekivanja. Veselimo se velikom broju odraslih koji dolaze individualno, kaže Goranka Horjan.
Ravnateljica Horjan kaže da su obiteljskim ulaznicama nastojali biti socijalno osjetljivi pa djeca ulaze uz cijene ulaznica koje plaća samo dvoje odraslih. Pokazalo se da je taj obiteljski posjet jako zanimljiv. Želja je da Krapinu i razvijaju kao obiteljsko odredište. Posebice stoga što je Zagreb blizu, s jednom četvrtinom stanovnika cijele Hrvatske. "Tanki" su u malom broju odraslih organiziranih posjeta jer turističke agencije još ne prodaju to naše odredište i brend strancima.
Radi se web stranica
– Mi smo u prvom redu točka sa 95 posto domaćih posjeta, a tek pet posto inozemnih. Radi se i nova web-stranica. Tu je naš prostor za povećanje posjeta. Hendikep nam je u tome što smo vezani za vanjsku lokaciju, zaštićeni spomenik, koja nije rasvijetljena, a ovisimo i o vremenskim uvjetima pa smo najprivlačniji od proljeća do jeseni. Najveća je prednost što nadaleko nemamo konkurenciju, a prvi je sličan muzej na tisuću kilometara u Njemačkoj, tumači Goranka Horjan. Sa smiješkom kaže da je uz nagrađene infopultove najzanimljiviji eksponat interaktivni "bolesnik" kojega svi dotiču pa su ga serviseri najviše popravljali.
Bez dobre webstranice na nekoliko jezika se i ne moze ocekivati znacajno povecanje posjetitelja iz inozemstva. Dakle to je osnova stvar.Cudi me da jo sne postoji. Muzej je prvorazredna atrakcija.