KINOPREMIJERA

Vraćam se

Foto: import
Vraćam se
14.09.2006.
u 14:19
VOLVER, (melo)drama, 121 min., Španj., 2006.; El Deseo/Discovery; R: Pedro Almodovar; G: Penelope Cruz, Lola Duenas, Carmen Maura, Blanca Portillo, Yohana Cobo
Pogledaj originalni članak

Nakon što je u posljednjih nekoliko filmova stišao naglašenu sklonost k privlačenju pažnje i šarmiranju gledateljstva šarenilom i bizarnostima u prvom planu, Pedro Almodovar je u svom najnovijem filmu poprilično prigušio i navadu labirintski složenog raspredanja priče. I neki pokazatelji kažu, napravio jedno od svojih najboljih djela.

Na ovogodišnjem Canneskom festivalu "Vraćam se" je osvojio nagrade za scenarij i za izvedbu ženske glumačke ekipe, a na festivalu u San Sebastianu je nagrađen FIPRESCI-jem kao film godine i dosad je, prije redovite distribucije, stekao mnoge pohvale i popriličan publicitet. Režirana sigurnom rukom sampouzdanog majstora, melodrama s dodirom ironije i nadrealizma opisuje odnose nekoliko žena raznih generacija iz sela nedaleko Madrida, a jedan od središnjih događaja je povratak majke za koju su njezine kćeri mislile da je mrtva.

Osim vrsnosti zanata i opće osebujnosti pristupa, među čarima filma je i spretno poigravanje očekivanjima publike, tj. Almodovarova sposobnost da ono bizarno i malo vjerojatno bešavno uklapa u realističan okoliš (duh normalno ulazi u život živih), te da ono sasvim obično obogaćuje slutnjom da će se iz toga dogoditi tko-zna-što (Raimunda ugošćuje filmsku ekipu).

Natopljen okusom filmotvoračke staromodnosti, popraćen hitchcockovski-herrmannovskom glazbom, "Vraćam se" nudi puno suznih ženskih očiju, poneko ubojstvo, incestuozne motive i nekoliko dobro skrivanih tajni iz prošlosti, no dok se već spomenuto pripovjedačko pojednostavljivanje može doživjeti kao vrlina, ono isto tako može ostaviti dojam nepoželjna osiromašivanja cjeline i onoga zbog čega Almodovarove filmove volimo. Ako nema šokova ekstravagancije, ni šašavo prepletenih pripovjednih niti, što je onda ostalo?

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr