Jakov Sedlar režirao pepeljugu

Zapad zna koliko vrijedi koji glumac, koliko ga treba platiti, ali i koliko će donijeti

Foto: Grgur Žučko/pixsell
Zapad zna koliko vrijedi koji glumac, koliko ga treba platiti, ali i koliko će donijeti
18.11.2014.
u 15:04

Novca će biti sve manje, ali u ovom nas poslu spašava to što smo sanjari, kaže Jakov Sedlar
Pogledaj originalni članak

Zaista je pomalo čudno vidjeti ime redatelja Jakova Sedlara uz dječju bajku, kao jednog od autora nove predstave u dječjem kazalištu. No, na pitanje otkud on u zagrebačkoj Trešnji, spremno odgovara:

– Dugogodišnji sam prijatelj Višnje Babić, nove ravnateljice ovog kazališta, i njezina supruga Hrvoja Hitreca. Kada su me pozvali na suradnju uz objašnjenje da je kazalište u financijskim problemima, spremno sam se odazvao.

Imamo 500 godina

"Pepeljuga" je bila vaš ili njihov odabir?

Kazalište je željelo raditi Pepeljugu, a ja sam tu vidio priliku da pokušam nešto novo i okupim svoju stalnu ekipu suradnika. Tako su sa mnom na ovoj predstavi radili: Almira Osmanović kao koreografkinja, Ika Škomrlj kao kostimografkinja, Dinka Jeričević kao scenografkinja, dok je glazbu skladao Đelo Jusić, a predstavu je grafički oblikovao Boris Bučan. Nas šest valjda zajedno imamo oko 500 godina (smijeh) i bilo mi je zanimljivo vidjeti što to mi danas možemo ponuditi djeci.

Kako uopće današnjoj djeci koja se rađaju s kompjutorskim mišem u ruci približiti bajku kakva je "Pepeljuga"?

To je veliko pitanje i nadam se da smo na njega uspješno odgovorili. No, važno je i da svi mi počnemo razmišljati u okviru ekonomije i tržišta. Ne može to više biti predstava s tri tone scenografije i sličnim stvarima, jer je važno da se ona i isplati. Moramo biti racionalni. Ovo je prekrasna priča. Mi smo samo slijedili ono što je napisano i pokušali smo je u vizualnom smislu približiti današnjoj djeci.

Kako ste odabrali taj vizualni ključ predstave?

Tu je ključnu ulogu odigrala Ika Škomrlj, koja je zasigurno naša najbolja kostimografkinja, a na njenu vizuru, koja je posve drukčija, nadovezalo se sve ostao. Puno smo svi razgovarali prije nego što smo počeli raditi i zapravo smo slijedili jedni druge. Po meni, to je pravi put jer u kazalištu nema soliranja. A ovdje smo naišli na sjajan glumački ansambl koji je slijedio i mene i sve moje suradnike.

Uvijek se snađemo

Kako ste izabrali Pepeljugu i Princa?

Oboje su mladi glumci, Karla Brbić i Jure Radnić, i oboje su u ovu predstavu došli preko audicije. Na audiciju za naslovnu ulogu došlo je desetak djevojaka, ali čim je Karla izgovorila prve tri rečenice, sve je bilo jasno, a tako je bilo i s Jurom.

Jesu li audicije idealan način za podjelu uloga, posebno kada su u pitanju mladi glumci?

Nadam se da ćemo se sve više okretati audicijama. Jedino što je pošteno u kazalištu jest tržište. Na zapadu točno znate tko koliko vrijedi, koliko ga treba platiti i koliko će novca donijeti kazalištu. Kod nas je sve poremećeno. Sapunice su poremetile mnogo toga, ali i ne samo sapunice. Kod nas u kazalištu nema tržišta, nitko ne zna tko su glumci u koje treba uložiti da bi kazalištu donijeli dobit. I to je šteta. To treba mijenjati jer treba se znati tko je kakve kvalitete i koga ljudi žele gledati. A mi doista imamo inflaciju glumaca. Sljedećih godina, iz svih naših akademija, dobivat ćemo pedesetak glumaca godišnje. Što će raditi ti mladi ljudi, u situaciji kada je svakim danom sve manje posla i sve manje sredstava za kazalište? No, spašava nas to što smo u ovom poslu svi sanjari. Nekako ćemo se snaći. Uvijek se snađemo.

>> Premijera Pepeljuge Jakova Sedlara idući petak u kazalištu Trešnja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

GV
golub Vaso
18:42 18.11.2014.

koliko tvoj trash donosi?