- Iz čiste ljubavi obnašao sam dužnost ravnatelja Baleta HNK-a Ivan pl. Zajca, postignuti vrhunski rezultati s ansamblom Baleta, zapaženo međunarodno djelovanje, osvojena najviša državna priznanja svjedoče o tome. Niti jednoj nagradi ili priznanju nisam stremio, dobio sam ih uspug, čak uz Nazorovu nagradu i nagradu grada Rijeke i to za izuzetan doprinos i procvat Baleta u Rijeci, u ovaj posao iskreno sam unio svoj život i žao mi je što sam time postao nepoželjan za ovo kazalište. Već duže vrijeme, još od prošle sezone, traje onemogućavanje u poslu i užasno maltretiranej Nade Matošević Orešković i to putem infrastrukture kazališta,a otkaz za kojim je posegnula potpuno je neargumentiran i pravno i poslovno. I već prije ovog otkaza poslodavcu sam putem odvjetnika uputio tužbu za uznemiravanje i diskriminaciju i u interesu je samog postupka da više od toga ne izjavljujem - rekao je Večernjem listu tokom jučerašnjeg blagdanskog dana ravnatelj Baleta HNK-a Ivana pl. Zajca Rijeka Staša Zurovac kojem je uprava kuće još 20. travnja otkazala ugovor o radu.
O tom je otkazu javnost obaviještena tek 30. travnja, premda je uprava HNK-a još prošlog petka htjela javnost izvijestiti o raskidu sa Zurovcem, ali je sve navodno stopirao riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. U odluki riječke intendantice Nade Matošević Orešković stoji da Kazališno vijeće riječkog teatra Zurovcu nije odobrilo rad izvan matičnog kazališta koji je on u dva navrata ove godine zahtijevao. Kako se Zurovac nije pojavljivao na poslu u ožujku i travnju, nakon upozorenja na koje se oglušio, dobio je otkaz ugovora o radu.
Zurovac je tražio pauzu u matičnom teatru zbog rada u Novom Sadu, gdje je u subotu u Narodnom pozorištu imao praizvedbu baleta o Einsteinovoj supruzi Milevi koji je koreografirao i režirao. Zurovac je ravnatelj riječkog Baleta od 2003. godine kada je u Rijeku došao na poziv tadašnje intendantice Mani Gotovac na glasu kao ponajbolji hrvatski koreograf srednje generacije. Novine su ga nazivale i nasljednikom Milka Šparembleka, a kako mu u Zagrebu, u HNK-u gdje je bio jedan od vodećih plesača-solista nisu nudili koreografske poslove, preselio je u Rijeku.
Riječki je baletni ansambl preporodio, s tim je ansamblom redovito osvajao nagrade, a dobivao je i poslove po regiji. Tako je baš Zurovac koreografirao balet \"Ko to tamo peva\", baletnu beogradsku hit predstavu, ali i mnoge druge naslova, pa i Kafkin \"Proces\".No, odnos sa riječkom intendanticom Nadom Matošević (o kojoj se u svojoj autobiografiji raspisala i Mani Gotovac) očito se komplicira pa u ovoj sezoni plodni i hvaljeni koreograf Zurovac u matičnom kazalištu ne potpisuje niti jednu koreografiju. Na početku ove zime razočarano za novine izjavljuje da su gotovo sve njegove koreografije skinute sa repertoara.
Očito je zahlađenje sa intendanticom doseglo vrhunac, pa otkaz Zurovcu u Rijeci za mnoge neće biti nikakvo iznenađenje. A otvoriti će i diskusiju o novom Zakonu o kazalištu o kojem se već naveliko polemiziralo u hrvatskim medijima. Naime, puno je prašine izazvala najava novog pomoćnika ministrice kutlure Vladimira Stojsavljevića po kojem glumci koji su na plaći u državnim kazalištima neće moći nastupati u sapunicama, bez da producenti sapunica ne obeštete kazalište koje zapošljava glumca. Naravno, nitko ne želi izdjednačiti balet sa sapunicom, ali država očito želi napraviti reda među zaposlenim umjetnicima, koji u svoje radno vrijeme djeluju u drugom kazalištu. U isto vrijeme, svaki mudri intendant trebao bi biti ponosan ako je njegov ravnatelj ili umjetnički voditelj (a onda i glumac, pjevač ili plesač) tražen i od drugih kazališta. Pa tu samo diže ugled i intendantu i kazalištu. Jer, nema umjetnosti bez umjetnika koji mijenjaju radne sredine i tako svoja iskustva i produbljuju i potvrđuju.
A što se slučaja Zurovac tiče, valja reći da je obje baletne premijere za ovu sezonu riječki ansambl već izveo, i to sa različitim uspjehom, pa i nije jasno što je riječko Kazališno vijeće dobilo kada je umjetniku ranga Zurovca uskratilo rad u Novom Sadu i to na koreografiji baleta o Einsteinovoj supruzi. I dok brojne kazališne uprave svojim umjetnicima dozvoljavaju snimanje čak i sapunica, u Rijeci se eto, traženi umjetnici kažnjavaju zbog inozemnih aktivnosti i kontakata. Tako je Zurovca snašla slična sudbina kao i Dinka Bogdanića, koji je svojedobno dobio otkaz poštom na mjesto ravnatelja zagrebačkog Baleta. Očito živimo u zemlji u kojoj kvalitetnih kandidata za baletne direktore ima napretek, pa se s njima može tako lako poigravati.