Vjerojatno nema proizvoda koji se barem jednom nije našao na akciji u trgovačkim lancima! Od mesa do voća i povrća te kućanskih potrepština, na svemu se može uštedjeti, barem tako tvrde trgovci.
Svjesni toga, kupci se sve više okreću toj akcijskoj kupnji koja može biti povoljnija i do 50 posto. Zbog smanjenja kupovne moći građana, borba trgovačkih lanaca akcijama sve je veća, a promotivne letke ukućani sve češće pomno proučavaju na kuhinjskom stolu umjesto da ih bace u smeće.
– Kupujem na akcijama redovito i ne znam je li doista tako, ali čini mi se da uštedim nešto novca. Akcije pružaju dobar osjećaj – kaže Zagrepčanka Anita M.
Kriza je prvi razlog zbog kojeg je Anita kao i mnogi drugi počela pratiti akcije, a trgovci bez obzira na loše stanje novčanika građana vjeruju u njih.
– Prodaja akcijskih proizvoda uvijek je bila veća bez obzira na gospodarsku situaciju – kažu iz Bille.
Na akcije se stavljaju najtraženiji proizvodi ili pak prigodni.
– Pri odabiru proizvoda rukovodimo se time da je riječ o onima koji su kupcima relevantni za kupnju. Kupcima nudimo i akcijsku ponudu barem nekoliko artikala svježeg mesa te voća i povrća. Trudimo se i prilagoditi određenoj sezoni koja je u određenu trenutku aktualna – ističu iz Konzuma.
Trgovački lanci većinom imaju tjedne akcije, ali i dnevne ili na nekoliko sati koje su i najčešće najpovoljnije. Među izuzetno popularnima pokazale su se one u večernjim satima pred samo zatvaranje kada je u toplotekama lanaca snižena pripremljena hrana, i do 50 posto.
Ipak, na akcijama se najbolje prodaju proizvodi koji su kupcima i najnužniji poput osnovnih namirnica, svježeg mesa te voća i povrća.
Osim hrane, na akciji svaki mjesec i tehnika, posuđe, tekstil...
Akcijsku ponudu Konzum ima svaki tjedan od ponedjeljka do nedjelje, a objavljuje se u katalogu. Akcije vikendom u Konzumu traju od četvrtka do nedjelje. Postoji i neprehrambeni katalog u kojem se nudi oprema za dom, tehnika, posuđe, tekstil i slični proizvodi, a izlazi jednom na mjesec sredinom mjeseca te vrijedi za Superkonzumove prodavaonice. Imaju i već svoju tradicionalnu akciju kojom je umirovljenicima omogućena kupnja s deset posto popusta.
Na akciji u tjednu oko 200 proizvoda
Kauflandove reklamne novine izlaze tjedno s ponudom akcijskih proizvoda čije cijene vrijede od četvrtka do srijede. Riječ je o dvjestotinjak proizvoda. Uz ovu akciju, imaju i nekoliko odabranih proizvoda čija akcijska ponuda vrijedi od ponedjeljka do srijede.
Sniženo i svježe meso, voće i povrće
Fiksni termini akcija u Billi tjedne su akcije koje se oglašavaju putem tjednog letka. Cijene u letku vrijede tjedan dana, od četvrtka do četvrtka. U akcijskome tjednu postoji i dodatna akcija petkom za cijele robne skupine proizvoda (- 20%) te dodatne akcije od četvrtka do nedjelje po supercijeni za jedan proizvod svježeg mesa i jedan proizvod svježeg voća ili povrća.
Uz akcije i popusti na sljedeću kupnju
Uživajmo s Mercatorom akcija je u kojoj su proizvodi sniženi i do 50% (voće, povrće, meso...). Za kupnju iznad 300 kn utorkom u većim Mercatorovim trgovinama daruju kupon sa 10% popusta, koji se može iskoristiti sljedeći utorak. Četvrtkom umirovljenici imaju 10% popusta na kupnju.
Kupci najviše kupuju na akcijama
Letke s posebnim ponudama i akcijama tjedno i dnevno imaju i drugi trgovački lanci poput Interspara, Plodina, Tommyja i drugih. Primjerice, Lidlovi su akcijski dani ponedjeljak, četvrtak i subota. Postoje i posebni letci za neprehrambene artikle u kojima su na akciji tekstil, kućanske potrepštine, tehnika i ostali proizvodi koji se obično mogu kupiti u lancima.
Obvezno na svim akcijama provjerite datum valjanosti,,,najćešće je to roba s danom ili dva valjanosti. Osobno sam se uvjerio Hrvatski lanci prodaju smeće,koje EU odbacuje