oprez!

Evo o čemu ne biste trebali razgovarati s kolegama na poslu

Foto: Thinkstock
posao
Foto: Thinkstock
Posao
Foto: Thinkstock
Posao
Foto: Thinkstock
Mlada poslovna žena
Foto: Shutterstock
posao
21.09.2018.
u 06:29
Ako imate potrebu s nekim razgovarati, ostavite to za svoje prijatelje i obitelj. Za one kojima zaista bezuvjetno vjerujete. Evo o čemu je riječ...
Pogledaj originalni članak

Vjerojatno ste i među onima koji provode više vremena na poslu nego sa svojom obitelji ili prijateljima. Nekima će stoga biti sasvim normalno da bračnog partnera pronađu u svom radnom okruženju. 

Ipak, bez obzira na povezanost s kolegama i razinu povjerenja koju imate prema nekome, neke teme zaista bi bilo dobro držati po strani. Ako imate potrebu s nekim razgovarati, ostavite to za svoje prijatelje i obitelj. Za one kojima zaista bezuvjetno vjerujete. Evo o čemu je riječ...

Prošlo radno mjesto bilo je...

Bez obzira na to kako vam je bilo na prošlom radnom mjestu, u nekoj drugoj tvrtki, zadržite to za sebe. Ostavite prošlost u prošlosti i koncentrirajte se na aktualne radne zadatke i ciljeve. Ako pljujete po bivšim kolegama ili radnim zadacima i opisu posla, možete se prikazati kao netko tko ne preuzima odgovornost za svoje postupke. To svakako ne želite, posebice ako nije točno. Nemojte imati potrebu opravdavati se novim kolegama, dokažite se svojim radom i ambicijama. 

Zdravstveno stanje

Ako ste spriječeni doći na posao, svakako morate iskreno obavijestiti nadređene. No govoriti o detaljima vašeg zdravstvenog stanja više nego je to potrebno, svakako izbjegavajte. Ako vas kolege pitaju kako ste, odgovorite iskreno, no nemojte dijeliti dodatne informacije koje nisu bitne za njih i ne utječu na vaše radne sposobnosti. 

Politički stavovi

Politika je uvijek bila tema o kojoj se može raspravljati satima, danima. Ipak, nemojte si to dopustiti s kolegama ili na radnom mjestu osim ako vaše radno mjesto zaista to ne zahtijeva. Na osnovi vaših političkih uvjerenja, koja se možda razlikuju od onih koje vaše kolege imaju, može vas se gledati kroz neku drugu prizmu, koja zaista nije presudna za vašu radnu poziciju. Ono što vi mislite o nekom političaru ili nekim postupcima vladajućih, komentirajte sa svojim prijateljima. Radno okruženje ostavite za teme koje se tiču vašeg radnog mjesta i postizanja zadanih ciljeva.

Tražite drugi posao

Ako ste zaista u potrazi za novim radnom mjestom, držite to za sebe sve dok ne dogovorite odlazak iz tvrtke u kojoj trenutačno radite. U suprotnom vas se može gledati na drukčiji način, čak nije neuobičajeno da katkada osjetite određenu vrstu šikaniranja "jer ionako uskoro odlazite", a možda nećete tako skoro promijeniti radno okruženje. Tako možete sebi "osigurati" dodatni stres i neugodne situacije koje vam zaista nisu potrebne. 

Razgovori o vašem privatnom životu

Imate li u svom životu nekog drugog ili u kakvoj ste fazi života, nije nešto što bi se ticalo ikoga od vaših kolega. Neki će možda pokušati ispipati informacije, no svakako ih zadržite za sebe, barem one detaljnije analize koje zaista nisu potrebne. U braku ste? Imate djece? To bi trebalo biti dovoljno...

Ogovarate kolege ili šefa drugim kolegama

Ovo bi moglo biti, u najmanju ruku, opasno. I nikako nije po bontonu. Ako imate kakve nesuglasice ili potrebu razriješiti neku neugodnu situaciju, svakako to riješite s osobom na koju se odnosi. Ako ste iz te "borbe" izašli kao "pobjednik", nemojte se time hvaliti drugima ni negativno govoriti o osobama oko vas, čak i onda ako smatrate da niste dobili ono što zaslužujete i izvukli ste, možda, deblji kraj. Nema potrebe, nije pristojno ni produktivno. Time nećete dobiti ništa pozitivno, a čak i ako drugi dijele vaš stav, odmahnite rukom i nastavite raditi ono za što ste plaćeni. I nakon toga idite kući u svoju sigurnu zonu i zaboravite na situacije s kolegama. Vodite se onim da se ponašate tako da vam nitko ne može u nekoj budućnosti nešto prigovoriti. A ne može ako radite sve po radnom bontonu. To je najbolji recept za uspjeh na radnom mjestu. 

Ne kritizirajte strategiju vaše tvrtke

Može vam se činiti kako se mnogo toga radi na način koji bi mogao biti drukčiji ili možda čak i produktivniji ili bolji. Ipak, zadržite taj stav za sebe čak i ako je tako. Nemate sve informacije i ne znate što nadređeni prolaze ili dogovaraju i jesu li u mogućnosti išta mijenjati i sl. Ako i vi jednom dođete na rukovodeću poziciju, možda ćete biti u istoj kaši kao i vaši nadređeni, a nećete moći reagirati onako kako sada mislite da treba. Radite svoje i ne brinite o drugima ako se to ne odnosi i na vaš dio posla. Imate pametnijih stvari o kojima biste mogli razmišljati i utrošiti svoju energiju.

Pogledajte i video Što stariji radnici mogu naučiti od Milenijalaca

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

IM
Immanuell
06:46 21.09.2018.

Pretjerujete. U situaciji kad ste 6 dana u tjednu na poslu u prosjeku 10 sati na dan ljudi se zbliže i više nego što bi itko mislio da je moguće. Priča se o svemu i svačemu pa zaiskri i koja avantura, neovisno je li netko u braku ili nije. Priča se o automobilima, problemima s kreditima, djeci, kućnom budžetu, planovima za budućnost....... Jednostavno, živite tamo kao jedna obitelj, jedno drugome uskačete u pomoć da bi sve funkcioniralo i to je posve prirodna stvar. E sad, ima li netko maliciozan ( uvijek ima poneki) to je drugi padež, njega kad se otkrije neprimjetno obilazi kod takvih razgovora.

Avatar AligatorXO
AligatorXO
07:25 21.09.2018.

ovaj novinski članak očito je prenesen iz nekog inozemnog članka iz neke zemlje gdje vlada otuđenost među ljudima.

DO
domxerex
09:25 21.09.2018.

Svakako treba biti oprezan na poslu inače vam se brzo obije o glavu. Ljudi vole o sebi misliti najbolje ali su gori od zvijeri kada netko imalo naruši to njihvovo mišljenje. Što su mlađi to su taštiji. One matore dinosaure od 60 živo zaboli za vas, oni znaju da su svoje napravili i da imaju još malo za odguliti i onda idu u mirovinu i možete se je...