Igračke

Igra - središte dječjeg svijeta

Foto: Photos.com
Igra - središte dječjeg svijeta
24.08.2010.
u 14:05
Kroz igru dijete uči i spoznaje svijet oko sebe, pa igračku treba pomno birati jer važno je kako se i čime djeca igraju
Pogledaj originalni članak

Igra ima središnje mjesto u djetetovu životu, jer kroz igru dijete uči i spoznaje svijet oko sebe. Stoga igračke imaju mnogo veću moć nego što mi odrasli i slutimo. Upravo je zato važno kako se i čime djeca igraju. Roditelji često pogrešno misle da se djeca mogu i moraju igrati samo kupljenim igračkama. U spretnim ručicama svaka stvar može postati igračka, a svaki je povod poziv na igru.

– Naša djeca u vrtiću igraju se gotovim igračkama ili kako ih mi zovemo, gotovim didaktičkim materijalima, ali i stvarima iz života poput kamenčića, papira, tuljaca, kutija i sličnog, što zovemo pedagoški neoblikovanim materijalima. Sve što djecu okružuje njima je zanimljivo i poziva ih na istraživanje i eksperimentiranje.

Mašta bez granica

Dječja mašta nema granica, a treba je samo dobro usmjeriti.

Namjena je dobre igračke da potiče kreativnost i maštu, motorički i spoznajni razvoj, govorni, socioemocionalni i razvoj komunikacije. Važno je i da razvijaju socijalne vještine kao što je suradnja, pomaganje, prevladavanje neuspjeha, timski rad i slično – kaže prof. Đurđa Grozdanović, pedagoginja zagrebačkog Dječjeg vrtića Trešnjevka.

Tako na primjer običan štap djetetu bujne mašte postaje konj za jahanje, a kutija se pretvara u vlak ili brod. No, i dizajnirane su igračke odlične ako pobuđuju dječju radoznalost.

– Kupovne igračke moraju biti djetetu zanimljive i sigurne, a to znači da nemaju sitne dijelove koje dijete može progutati, da s njih ne otpadaju dijelovi, da se ne čupaju dlačice i da se ne skida boja. Moraju biti čvrste i otporne i načinjene od netoksičnih materijala. Nažalost, tržište je preplavljeno igračkama koje nisu certificirane ni atestirane – upozorava prof. Grozdanović.

Veliku ulogu u razvoju djece imaju didaktičke igre koje potiču razvoj percepcije, prostorne orijentacije, količinskih odnosa i slično.

Dobro je, kaže prof. Grozdanović, da dijete bude izloženo igračkama s kojima se može igrati samo i da ima mogućnost autokorekcije.

Druženje i suradnja

Takve su igre različite slagalice, igre u kojima nešto mora upariti, složiti ili izdvojiti. No, podjednako su važne i igračke koje se igraju u paru ili manjoj skupini, što ih upućuje na druženje i suradnju. Najviša razina su igre s pravilima, koje su pogodne za djecu od četiri i pol godine naviše. Tu je nužna pomoć odgojitelja ili roditelja koji djeci moraju objasniti pravila.

Jako su dobre i igračke koje potiču različite načine kreativnog izražavanja, primjerice likovnog (boje, plastelin i slično).

 

Opširnije o temi

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.