Predložite promjene!

Kako poboljšati hrvatski turizam da ne ovisimo samo o lijepom vremenu?

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Kako poboljšati hrvatski turizam da ne ovisimo samo o lijepom vremenu?
23.07.2014.
u 12:50
Večernji list poziva vas da u sklopu VL inicijative iznesete svoje mišljenje o tome kako produljiti turističku sezonu i obogatiti je sadržajima tako da ne ovisimo samo o lijepom vremenu i "najljepšem moru na svijetu"
Pogledaj originalni članak

Često se u javnosti može čuti kako je trenutačno turizam okosnica našeg gospodarstva i da nas jedino on izvlači iz još većeg gliba u šestoj godini recesije. No, s druge strane, zamjera se zbog činjenice da uz sunce, prelijepi okoliš i "najljepše more na svijetu" Hrvatska turistima ne nudi previše popratnih sadržaja.

U novoj VL Inicijativi pitamo vas kako poboljšati hrvatski turizam tako da ne ovisimo samo o lijepom vremenu bez kojeg nema ni uživanja u kupanju u prekrasnom moru. Statistika analitičara RBA za prvih pet mjeseci govori da je broj dolazaka turista porastao 4,8 posto, ali je pad broja noćenja bio 4,7 posto, a još više zabrinjava podatak da su stranci zabilježili 7 posto manje noćenja nego prošle godine. Kao razloge lošijeg početka godine analitičari navode kasniji termin Uskrsa i relativno nepovoljne vremenske prilike u proljeće.

Kako produljiti sezonu?

Podaci kojima se u srpnju pohvalio ministar turizma Darko Lorencin govore da je u prvih šest mjeseci ostvareno 6,6 posto više turističkih dolazaka (3,95 milijuna dolazaka) te 4,7 posto više noćenja (15,96 milijuna noćenja) na Jadranu i u Gradu Zagrebu u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Strani su turisti ostvarili porast od 7 posto u dolascima (3,4 milijuna dolazaka) i porast od 4,3 posto u noćenjima (14,21 milijun noćenja).

No, podaci za prvih pet mjeseci govore da ipak nismo uspjeli znatnije produljiti sezonu te da izvan kupališne sezone ne uspijevamo dulje zadržati goste koji očito nemaju što raditi u Hrvatskoj. Nedostaje li nam veća kulturna, sportska i zabavna ponuda u turističkim mjestima koja bi zadržala turiste i u vremenima kada nema sunca i kada se ne mogu kupati? Treba li nam više hotela više kategorije u koje bi dolazili gosti s dubljim džepom i uživali u luksuzu koje oni pružaju. Je li rješenje u izgradnji "famoznih" i u javnosti ocrnjenih  terena za golf koji bi bogatije turiste dovodili tijekom cijele godine? Sve ove opcije su na stolu i Ministarstvo turizma treba odlučiti što će subvencionirati kako bi Hrvatska napokon produljila sezonu izvan vremena kada turisti mogu uživati u kupanju i lijepom sunčanom vremenu.

Uključite se u VL inicijativu

Najbolje i najsuvislije vaše prijedloge za produljenje sezone i poboljšanje turističke ponude objavit ćemo i predstaviti stručnjacima. Ostavljajte svoje komentare, komentirajte na Twitteru uz hashtag VLinicijativa, komentirajte ispod ove teme na našem Facebooku ili napišite svoj prijedlog na samoj VL inicijativi. U postu može biti i neka fotografija koja će vjerno oslikati vaš stav. I upamtite! Ovo nije još samo jedan običan forum. Večernji list vam nudi platformu za iznošenje mišljenja da zajedno nešto promijenimo u državi.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 30

L3
luka_37
14:53 23.07.2014.

Zašto Bizovačke toplice nisu prodate Njemcima za 10 milijona Eura koji bi pokrili sve gubitke i dovukli bogatu Njemačku i Austrijsku klijentelu nego Jaki Andabaku za 14 milijona kuna kolko ne košta ni vila na Tuškancu...DOK JE POLITIKE KOJA GURA SVOJE UHLJEBLJENIKE I GLEDA SVOJ PROFIT....NEMA NAPRETKA

ED
en dva tri
14:27 23.07.2014.

mi mozemo o tome pricat koliko god hocemo ali dok nam je birokracija, korupcija itd takva kakva je, nema nista od toga. Ajde jedan primjer, koliko se dugo vec ceka onaj akvapark u Dugom Polju? Takvih primjera ima na mali milijun.

DU
Deleted user
16:37 23.07.2014.

Npr. Aspen u Americi je elitna destinacija. Tamo di je elita tu su i skupe stvari. Aspen je relativno malo mjesto, centar veličine Baške na Krku. Ali tu su Gucci, Chanel, Dior na sva tri ugla samo jedne zgrade. Na četvrtom uglu iste zgrade je skupi restoran. Ali kad su kod nas suvenirnice najveći doseg, npr.u elitnom Dubrovniku.