jeste li znali?

Neke aviokompanije ne dozvoljavaju pilotima da imaju bradu, a razlog je i više nego opravdan

Foto: pixabay
Neke aviokompanije ne dozvoljavaju pilotima da imaju bradu, a razlog je i više nego opravdan
02.10.2024.
u 11:30
Pravi razlog leži u osiguravanju njihove, ali i sigurnosti svih putnika na letu.
Pogledaj originalni članak

Ako planirate karijeru pilota, zaboravite na bradu i brkove jer neke aviokompanije zahtijevaju da brade njihovih pilota budu potpuno glatke. I, za to imaju vrlo dobar razlog. Naime, pilot bi mogao dovesti svoj život u opasnost ako ima puno dlaka na licu. Mnoštvo korisnika društvenih mreža ostalo je u šoku nakon što su saznali za čudno pravilo koje provode neke zrakoplovne kompanije, nakon što je YouTuber Zack D. Films podijelio simulaciju onoga što bi moglo poći po zlu kada pilot s bradom upravlja zrakoplovom, piše LADBible

U kratkom isječku objasnio je: ‘Kada pilot stavi masku za kisik tijekom hitnih slučajeva, ona stvara čvrstu brtvu oko lica. To je ključno za opskrbu pravom količinom kisika. Ali, kad bi pilot imao bradu, dlake na licu spriječile bi da se maska dobro zatvori - uzrokujući curenje kisika i potencijalno dovodeći do nesretnih posljedica. Zbog toga obično nikada ne vidite pilota s bradom’. 

Prema zrakoplovnoj tvrtki HRD Aero Systems, piloti, kopiloti i članovi posade u kokpitu koriste specijalizirane maske za kisik za razliku od onih koje se stavljaju putnicima 'jer imaju dodatne odgovornosti i rizike'. Oni koji su odgovorni za upravljanje avionom također moraju nositi maske i u nekim situacijama koje nisu hitne, kao što je kada su sami u kokpitu - jer bi mogli uštedjeti nekoliko dragocjenih sekundi ako završe u problemima.

HRD Aero Systems je dodao: ‘Također moraju stalno nositi masku kada je u kabini aviona tlak ekvivalentan 10 000 stopa. Piloti također mogu povremeno koristiti svoje maske za kisik kako bi poboljšali noćni vid. Količina kisika u zrakoplovu pod tlakom je još uvijek ispod one koju doživljavamo na zemlji. Na tim razinama kisika, noćni vid može biti smanjen. Piloti često koriste masku za kisik za poboljšanje njihove vidljivosti tijekom pripreme za slijetanje’. 

VEZANI ČLANCI: 

‘Maske za kisik za letačku posadu opskrbljuju 100% kisikom u prvih nekoliko sekundi, odmah rješavaju sve simptome hipoksije, a zatim se mogu prebaciti na manje koncentriranu opskrbu’, kažu. Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) također je objasnila da iako ne postoji pisano pravilo koje izričito zabranjuje brade, mnoge zrakoplovne tvrtke ne dopuštaju svojim pilotima da ih puštaju iz sigurnosnih razloga.

Glasnogovornik je rekao za Thrillist: ‘Nemamo nikakve propise - poput propisa o potpunom brijanju - ali mnoge zrakoplovne tvrtke imaju pravila koja zahtijevaju od pilota da nemaju bradu ili da imaju malu bradu kako bi se osiguralo da maske s kisikom dobro pristaju ako su potrebne. Zahtijevamo da maske s kisikom budu funkcionalne, a zrakoplovne tvrtke mogu zahtijevati da piloti budu glatko obrijani ili da imaju malu bradu kako bi to osigurali’. 

VEZANI ČLANCI: 

Sve proizlazi iz studije pod nazivom 'Utjecaj brade na učinkovitost maske s kisikom' koju je provela FAA 1987. godine, a koja je otkrila da je 'učinkovitost maske s kisikom smanjena prisutnošću dlaka na licu'. ‘Zaštitne maske, poput onih koje se koriste u zaštitnoj opremi za disanje, često se ne mogu brzo navući niti učinkovito brtviti kada ih koriste bradati pojedinci’, objašnjeno je.

Svaka zrakoplovna tvrtka je ipak drugačija i ima svoju specifičnu politiku - kao što je Delta Air Lines, koja ne dopušta pilotima puštanje brade, ali dopušta zaliske koji im ne rastu dalje od sredine uha i uredne brkove. American Airlines također slijedi sličan skup smjernica koje zahtijevaju da kapetani budu glatko obrijani. Predstavnik je rekao: ‘Ne dopuštamo pilotima s dlakama na licu da budu na aktivnoj dužnosti. To je zbog sigurnosti. Sigurnost je jedna od najvećih, najvažnijih stvari u našoj industriji’.

Stjuardesa podijelila: "Ovakvi putnici najviše živciraju osoblje u avionu..."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.