Cijene u lancima niže 20 posto

Štedi se kupujući proizvode robnih marki i prateći cijene

Foto: Arhiva Večernjeg lista
Štedi se kupujući proizvode robnih marki i prateći cijene
10.02.2010.
u 18:22
U usporedbi s cijenama na početku prošle godine, hrana je pojeftinila i više od 20 posto u trgovačkim lancima, a to znači da je košarica od pedeset domaćih proizvoda u prosjeku jeftinija sto kuna.
Pogledaj originalni članak

Hrvatski potrošači slobodno mogu odahnuti, bar što se tiče cijena osnovnih prehrambenih proizvoda.

Zaključak našeg praćenja cijene pedesetak proizvoda tijekom cijele 2009. i na početku 2010. godine jest da je hrana sve jeftinija.

Sir i meso jeftiniji 10 kuna

U usporedbi s cijenama na početku prošle godine, hrana je pojeftinila i više od 20 posto u trgovačkim lancima, a to znači da je košarica od pedeset domaćih proizvoda u prosjeku jeftinija sto kuna. Zahvaljujući valu sniženja (prvi je krenuo Konzum sa sniženjem cijena 1000 artikala) cijene su padale tijekom cijele protekle godine unatoč rastu PDV-a na 23 posto, ali uz pad maloprodaje od gotovo 16 posto, to se osobito odrazilo na osnovne prehrambene namirnice. Sir podravec već nekoliko mjeseci drži cijenu od 49,99 kuna po kilogramu što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine cijena niža za desetak kuna. Jedno od najupečatljivijih sniženja bilo je ono suncokretova ulja koje je jeftinije za oko 28 posto i u svim trgovačkim lancima stoji 9,99 kuna. Drastičan pad cijena osjetio se i na mesu.

Tako je, primjerice, kilogram svinjetine i junetine jeftiniji i za više od deset kuna. Pojeftinjenje se osjeti i na proizvodima poput šampona te na prašku za pranje faks helizim. No, neki proizvodi skuplji su u odnosu na godinu ranije. Poskupljenje se u prosjeku najviše osjeti na vinu, Kraševim bajaderama, šećeru i margarinu. Naravno, cijene su različite od lanca do lanca, a neke proizvode najbolje je kupovati na akcijama. No, Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača upozorava na akcije.

– Problem je što kod akcija nije istaknuta i stara cijena pa potrošač ne zna koliko je stajao neki proizvod, a trgovac je nije obavezan istaknuti. Što se tiče pojeftinjenja u lancima, najgore je s onim proizvodima koje ne kupujemo redovito, primjerice sapun ili šampon. Tu je teško pratiti cijene – objašnjava Lončar.

Cijene će opet rasti

Smanjeni prihodi građana i sve manja kupovna moć glavni su uzroci velikog sniženja cijena hrane.

– Naravno da cijene padaju. Moramo preživjeti mi kao građani, ali i poslovni sektor. Oni su snizili cijene nauštrb marže. Snizuju troškove i na proizvodima svojih robnih marki koje su sve poželjnije na tržištu – objasnila je Jadranka Kolarević iz udruge Potrošač.

Ekonomski analitičar Splitske banke Zdeslav Šantić upozorava da su cijene počele  padati s jedne visoke razine zbog inflacije u 2008. godini,

– Pad cijena je uobičajena stvar koja se događa u svim zemljama zbog pada potražnje. No, ove godine očekuje se rast troškova energenata, a mora se ulagati i u modernizaciju što zahtijeva ulazak u EU, pa će vjerojatno i cijene ponovno rasti – kaže Šantić.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
18:35 10.02.2010.

Ne bih htio nametati teme tzv. istraživačkog novinarska VL-u, ali zar ne bi bilo poučno istražiti misterij: 1) cijena žita drastično pala, seljaci odreda nezadovoljni, a cijene pekarskih proizvoda i dalje ostale skoro na istoj razini kao u eri najviših cijena žitarica 2) cijena mlijeka u otkupu dramatično pala, farmeri bijesni i jedva preživljavaju u sferi krava muzara - dok se to praktično i ne pozna na cijeni L mlijeka u tetrapaku!?

Avatar Dinamo BBB
Dinamo BBB
19:46 08.03.2010.

Ma koje to robne marke ? Kupio sam Nokiju mobitel i za 4 mjeseca crkao lcd ekran ! A garanciju za lcd ne daju ! Šrot sa zvučnim imenom !