Pravo na žalbu

Svaka trgovina mora odgovoriti na žalbu kupca u roku 15 dana

Foto: 'wavebreakmedia'
Svaka trgovina mora odgovoriti na žalbu kupca u roku 15 dana
02.10.2012.
u 12:00
Kupci često ne znaju koja su njihova potrošačka prava, no ako su nezadovoljni uslugom mogu se žaliti pružatelju usluge, državnim institucijama ili potrošačkim udrugama...
Pogledaj originalni članak

– U luksuznoj trgovini u jednom trgovačkom centru dočekalo me izuzetno neljubazno osoblje. Zamolila sam prodavačicu da probam skupe cipele koje su mi se jako svidjele, a osim što me odmjerila od glave do pete, odbrusila mi je da nema mog broja... Slična situacija bila je i s drugim cipelama za koje sam pitala. Kome se mogu obratiti i požaliti se ako sam nezadovoljna uslugom trgovca? – obratila nam se za pomoć naša čitateljica.

Odgovor u roku od 15 dana

Mnogi potrošači našli su se u sličnim neugodnim situacijama – ili ih prodavači gledaju svisoka, ili jednu cijenu izlože na polici, a drugu naplate, ili jednostavno nemaju sluha za kupce od kojih žive.

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kažu da svaka trgovina mora primiti žalbu potrošača – mailom, poštom ili telefonom – i čuvati je godinu dana, a trgovina bi trebala odgovoriti kupcu u roku 15 dana.

– Ako je potrošač nezadovoljan odgovorom trgovca, može ga prijaviti Državnom inspektoratu. Predlagali smo da trgovci imaju knjige žalbe, u kojima bi se pisala žalba u duplikatu, te bi i trgovac i potrošač imali svaki svoj primjerak – objašnjava Tomislav Lončar iz HUZP-a.

A na što se potrošači u Hrvatskoj najviše žale?

Najosjetljiviji na novac

– Najviše nam se javljaju s pritužbama na javne usluge poput vode, struje, plina... Aktualan je mjesečni paušal za plin koji se počinje sada naplaćivati i koji se plaća bez obzira na potrošeno. Ljudi su ipak najosjetljiviji kada treba nešto platiti. Prijeporna je i uredba o vodi prema kojoj treba plaćati za očitovanje brojila i za izdavanje računa. To je kao da dođete u dućan i račun iznosi sto kuna, a oni vam naplate još trideset za izdavanje računa – upozorava T. Lončar koji predlaže nezadovoljnim potrošačima da se prvo požale davatelju usluge.

– On će reći je li potrošač u pravu ili nije. Kada govorimo o javnim uslugama, potrošač se može obratiti i Povjerenstvu za reklamacije potrošača davatelja javne usluge u kojem su i članovi iz udruga potrošača – zaključuju iz HUZP-a.

OTVORILA DUŠU ZA VEČERNJI

Jelena Perčin: 'S prvim suprugom imam fenomenalan odnos, a Momo djecu 'na papiru' može viđati svaki drugi vikend'

– U trenutku kada su mediji dobili informaciju da smo se Momo i ja razveli, mi smo već godinu dana bili zapravo razvedeni. Tako da je sada već prošlo dvije godine otkad je svatko krenuo svojim putem. Svojoj djeci nikada nisam rekla: "Vaši mama i tata više se ne vole." To mi je grozno! Uvijek sam im objašnjavala da volim njihovog tatu, ali da više nismo zaljubljeni – između ostalog, kazala je glumica Jelena Perčin u velikom intervjuu za Večernji list.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.