Zločesti dečko domaće modne scene, jedan od najboljih domaćih dizajnera za muškarce, dizajner Toni Rico nakon što je nedavno održanom Dreft Fashion Weeku Zagreb predstavio jednu od svojih najboljih kolekcija, snimio je i kampanju za svoju posljednju modnu priču pod nazivom "I don't give a f***".
Foto: Filip Koludrović
Iako mnogi nažalost ne razumiju i ne odobravaju uvijek zabavan način predstavljanja njegovih kolekcija, Toniju Ricu se ne može osporiti jasnoća njegove modne vizije i kvaliteta njegovog dizajna. Dizajner koji tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci svojim šarenim dućanom i zabavnim pristupom modi u svom rodnom Hvaru oduševljava brojne turiste među kojima se najviše ističu Rusi, modu promišlja na pomalo filozofski način i upravo zbog toga dobiva ogromnu podršku cjelokupne modne struke koju predvode profesori s Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu.
Foto: Filip Koludrović
Suvremena moda odgovara na traume vremena
- Moda nisu šampanjac i jagode na ispraznim eventima, pokloni u sponzorskim vrećicama i naslikavanje u prvim redovima na modnim revijama. Suvremena moda je živo tijelo u pokretu i zato je performativna, a provocira isključivo one koji sprečavaju da tijelo bude slobodno. Inspiriran Berlinom kao centrom potpune slobode za centralni lik ove kampanje postavio sam Peaches koju je utjelovila glumica Tihana Lazović. Njene pjesme su upamćene zbog rušenja tradicionalnih rodnih normi i korištenju seksualno eksplicitnih tekstova. Njeni tekstovi i nastupi uživo, svjesno zamagljuju razliku između muškog i ženskog. Kolekcija "I don't give a fuck" nastala je miksom raznih utjecaja - od fino uglađenih dandyja do subkultura i antimode. U cijeloj priči pojavljuje se i fetish kako bi uputio kritiku po meni, neukom i površnom društvu. Fetish je izvorno vezan uz religiju, a religija je vezana uz zabranu. Time dolazimo do toga da ako zabrane nema, nema ni fetisha. Moda se nikako ne smije shvaćati kao nešto površno i trivijalno i idealno je sredstvo za neke druge svrhe., rekao je o svojoj kolekciji Toni Rico.
Foto: Filip Koludrović
Performans kao dio predstavljanja kolekcije, oduvijek je bio Tonijev način da publici približi svoju umjetničku emociju, a bunt spram onih koji ga ne razumiju i koji ne cijene njegovu posebnost, ali prije svega i dizajnersku kvalitetu ga motivira da svakim sljedećim predstavljanjem bude još bolji. Ova kampanja odlična je kombinacija svega onog što u svojim kolekcijama i performansima zastupa ovaj kreativan dizajner.
>>Nage ljepotice u ulozi modnih dizajnerskih skica kao najava za DFWZ