U poplavi poskupljenja trgovci nas često uvjeravaju da spašavaju naš budžet raznim akcijama i sniženjima. Što se zaista skriva iza fluorescentnih natpisa o nižim cijenama?
Manje pakiranje, ista cijena
U posljednje vrijeme popularno je smanjivanje pakiranja proizvoda. Tom su triku pribjegli mnogi domaći i strani proizvođači. Cijene proizvoda ostaju iste ili se neznatno smanje, ali pakiranje je manje za 10 ili 20 grama, a kupci to često i ne primijete. Želite li zaista uštedjeti, obratite pozornost na težinu proizvoda i količinu sadržaja u pakiranju.
Dva plus jedan gratis
Naravno da želimo dobiti nešto besplatno ako se već dijeli. Često automatski kupujemo "dva za jedan" ili "tri za dva" proizvode jer mislimo da tako štedimo. Ipak, zna se dogoditi da uštedite svega nekoliko lipa. Ako se ponuda sastoji od dva ili više različitih proizvoda, razmislite trebaju li vam zaista svi. Također, izračunajte o kakvoj se uštedi radi. Može se dogoditi da preplatite proizvode koji vam ne trebaju.
Raspored polica
Većina ljudi vjeruje da su najbolji proizvodi i cijene u sredini police jer kupci uglavnom ne obraćaju pozornost na rubove, odnosno na početak i kraj. Međutim, najnovija istraživanja pokazuju da je upravo suprotno. Naime, akcije su najčešće na kraju polica, što je i najbolja pozicija.
Cijena po komadu
Neke proizvode možemo kupiti po kilogramu, a neke ipak samo po komadu, dok se neki prodaju na oba načina. Radi se o klasičnom trgovačkom triku. Vjerojatno ćete pomisliti kako je bolje kupiti tri zapakirana proizvoda jer su jako jeftini, što ne mora biti slučaj. Pazite na istaknutu cijenu za jedan kilogram, pogotovo povrća i voća jer vas cijena po komadu može zbuniti.
Manje je skuplje?
Odlika štedljivosti oduvijek je bila – kupi veće pakiranje jer je jeftinije nego maleno. U posljednje vrijeme to se pravilo dokazalo kao pogrešno. Naime, razlike cijena za manja i veća pakiranja sve su manje. Ako vam, dakle, ne treba 10 kilograma praška za rublje, možda će vam se više isplatiti kupiti manje pakiranje.