MOBILNOST I TURIZAM

Turisti u Hrvatskoj cijene i vole kad im je sve na dlanu

Foto: Borna Filić/PIXSELL
turizam
Foto: Miranda Cikotić/Pixsell
turizam
Foto: Miranda Cikotić/Pixsell
turizam
Foto: arhiva
mobitel
28.07.2017.
u 09:58
Širom ponudom otvaraju se mnoga vrata
Pogledaj originalni članak

Budite pristupačni i nenametljivi, potrudite se pomoći kako god možete i ostavite dojam da uživate u tome što radite pa makar možda u nekom trenutku niste najbolje volje, savjet je Miroslava Pranjića (41) iz Zagreba za uspjeh u turističkom sektoru.

Hrvatska turistička ponuda odavno nisu više samo sunce, more, hotelski smještaj, pokoji ugostiteljski obrt... Ni 'sezonci' više nisu samo konobari, kuhari, sobari već se i po tom pitanju situacija promijenila s modernijim vremenom. Primjerice, u današnjoj ubrzanoj stvarnosti, gdje vremena za čekanje nema, turisti izrazito cijene mobilnost.

Jednostavnost se cijeni

Jer, uz bolju mobilnost lakše se za manje vremena vidi više, što može biti sjajno kad si u zemlji kao Hrvatska, gdje doslovno na svakom koraku i u svakom kutku čovjek može ostati bez daha, opčinjen ljepotom koja se prikazuje pred njegovim očima. Takav trend osjetili su autoprijevoznici pa nude više nego ikad prije, češće nego ikad prije, ali i jeftinije nego ikad prije. Dakle, prijevoz je dostupniji. Ali postaje još i bolji te se nudi bilo kome tko posjeduje vozačku dozvolu. Naime, uz modernu tehnologiju, nikad nije bilo jednostavnije nuditi uslugu prijevoza ili naručiti prijevoz, što je, naravno, kod turista sjajno primljeno. Uz korištenje pametnih telefona danas lako objasne što žele, kad žele, gdje žele, sve lako plate i izbjegnu pritom neželjene situacije. To je trend kojeg prate svi prijevoznici, pa čak i oni autobusni, do čijih karata dolazimo uz nekoliko pritisaka prstom. Dakle, jednostavnost i praktičnost, dvije odlike koje se cijene u svakoj branši, pa tako i u turističkom sektoru.

- Prošle godine otišao sam 'taksirati' u Dubrovnik kroz srpanj i kolovoz te uvidio da se to itekako isplati. Da sam radio 24 sata dnevno imao bih posla svake sekunde, tolika je navala. I ljudi bi mi često govorili iste stvari, da im je drago što ponuda zadovoljava potražnju. Na tradicionalni način naručivanjem telefonskim pozivom ili zaustavljanjem na cesti znaju imati prepreka pa su im čari
moderne tehnologije svakako pomogle - rekao je za Večernji list Miroslav Pranjić (41) iz Zagreba. Dugi niz godina radi kao taksist i nove trendove prihvatio je objeručke. Sad su mu se vrata turističkog sektora u potpunosti otvorila i odlučio je iskušati situaciju u Splitu.

- Konstantno su stizali pozivi da nedostaje vozača u Splitu, i to posebno onih koji imaju automobile s više od četiri sjedala. Moj ih ima šest i to se pokazalo kao savršeno rješenje za mnoge, posebno mlade koji su s početkom srpnja "okupirali" mjesta oko Splita. Najviše je Nijemaca, ali ne nedostaje ni Britanaca, Skandinavaca, Nizozemaca, Amerikanaca... Tu su zbog zabave prvenstveno i jako su zahvalni gosti, moram priznati jer može se jako dobro zaraditi - ističe Miroslav.

Izniman potencijal

Inače, godinama je radio u dubrovačkoj i zadarskoj zračnoj luci kao prijevoznik pa mu nije bilo teško prepoznati navike gostiju koji dolaze u Hrvatsku, a sa širenjem turističke ponude koja je atraktivnija mladima, nije mu bilo teško odlučiti se ući samostalno u posao. Također, u lokalnim turističkim zajednicima turiste usmjeravaju na načine kako mogu jednostavnije do određene usluge, pa tako i onih vezanih uz prijevoz.

- Gledajte, Hrvatska je prekrasna zemlja i potencijala u turističkom sektoru ima mnogo, čime god se bavili. Garantiram, uloženi trud se vraća jer kad se dođu odmoriti žele da im je sve na dlanu, da nema komplikacija i zato rijetko pitaju za cijenu. Iz tog razloga postoji suradnja s hotelima u gradovima na obali jer svjesni su da ako upute turiste prema jednostavnim rješenjima, sami će također profitirati - govori Miroslav.

Otkrio je pritom i neke trikove koji donose mušterije.

- Uvijek imam vodu u automobilu, temperatura je osvježavajuća, pitam ih što bi željeli slušati na radiju i komuniciram s njima samo ako prvi započnu komunikaciju. Mogu se pohvaliti da sam tim putem zadobio povjerenje i često bi ljudi direktno zatražili moje usluge. Ali, nekad ih proslijedim kolegama jer nedostaje nas na Jadranu pa se može reći da je ovaj posao još uvijek više nego plodan - kazao je 41-godišnji Zagrepčanin pa za kraj ponudio savjete onima koji razmišljaju o radu u turističkom sektoru:

- Budite pristupačni i nenametljivi, potrudite se pomoći kako god možete i ostavite dojam da uživate u tome što radite pa makar možda u nekom trenutku niste najbolje volje. Nije bitno vozite li automobil ili radite u kafiću, recept je isti jer turist je na odmoru i dok se vozi automobilom i dok sjedi na piću pa očekuje i takvu uslugu. Sve to se izdašno vrati i preporučam svakome da bar jednu 'špicu' odradi na moru, posebno onima koji su u poslu kojim se i ja bavim.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

AU
austrougarskigeneral
23:06 28.07.2017.

gost je uvik u pravu.