Dora Smolčić Jurdana:

Naši studenti su direktori hotela i zauzimaju odgovorne funkcije u javnom sektoru

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/2
27.07.2017.
u 13:01

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu uskoro planira prostorno proširenje Fakulteta te povećanje kapaciteta za izvođenje svih vrsta edukacija. Kadrovski ojačani, na jedinstvenoj lokaciji u Opatiji, žele postati centar edukacije za turizam ne samo Hrvatske, već i šire regije i Mediterana.

Dobar menadžment u turizmu ključna je karika koja jamči kvalitetan turistički proizvod i razvoj moderne destinacije. Opatijski Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu stoga je važna adresa za brojne kompanije koje trebaju dobro educiran kadar na vodećim pozicijama. 

Fakultet izvodi dva preddiplomska sveučilišna studija, Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu i Menadžment održivog razvoja koji traju četiri godine (240 ECTS-a), te četiri diplomska sveučilišna studija, Menadžment u hotelijerstvu, Menadžment u turizmu, Marketing u turizmu i Održivi razvoj turizma, u trajanju od jedne godine (60 ECTS-a).  Nastava se odvija u Opatiji, a od 2001. godine Fakultet izvodi nastavu i u svom Studijskom centru u Zaboku, čime daje doprinos razvoju kontinentalnog turizma. 
Radi se o fakultetu s tradicijom dugom više od 50 godina na kojoj je diplomu steklo više od 15.000 studenata, koji danas svojim znanjem aktivno doprinose razvoju hrvatskog turizma. 
Ujedno, to je prva obrazovna institucija u Hrvatskoj koja je na preddiplomski studij uvela obaveznu praksu. Upisna kvota ove godine za preddiplomske sveučilišne studije iznosi 433 studenta, a za diplomske sveučilišne studije 310 studenata, ističe u razgovoru za Poslovni dnevnik dekanica FMTU, prof. dr. sc. Dora Smolčić Jurdana, te otkriva buduće ambiciozne planove proširenja fakulteta i njegovih kapaciteta.

Koja specijalistička znanja nudite svojim studentima?

Svi studijski programi preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija orijentirani su obrazovanju budućih menadžera u turizmu, hotelijerstvu ali i javnom sektoru. Tijekom studija se kroz različite nastavne sadržaje nudi ovladavanje ekonomskim znanjima, ali i znanjima iz drugih područja koja su danas relevantna za rad u turizmu. Praktična znanja studenti stječu i kroz stručnu praksu koja traje gotovo cijeli semestar. U okviru nastave studenti rješavaju slučajeva iz prakse, a pri izradi diplomskih radova inzistira se na istraživačkom pristupu i obradi konkretnih problema. 
Naši studenti podupiru se da kroz programa mobilnosti borave u inozemstvu jedan ili više semestara kako bi vidjeli trendove u globalnom turističkom gospodarstvu. Svake godine 30-ak naših studenata boravi na uglednim inozemnim sveučilištima, a otprilike jednako toliko stranih studenata dolazi na naš fakultet. Vrijedno je istaknuti da imamo primjere stranih studenata kojima se toliko svidi studiranje u Opatiji da se opetovano vraćaju u okviru razmjene na naš fakultet. Uz to, domaćini smo eminentnim znanstven icima iz svijeta koji borave i predaju tijekom akademske godine na našem fakultetu. Ove akademske godine tako je njih 16 prenosilo našim studentima svoja znanja i svjetska iskustva i istodobno se umrežavalo s našim profesorima i asistentima te smo zajednički otvarali nove aktualne istraživačke teme.

Što im se nudi po završetku studija?

Po završetku studija otvorena je mogućnost dalje specijalizacije u okviru dva poslijediplomska specijalistička studija (Zdravstveni turizam, Menadžment u turizmu i ugostiteljstvu), a razvijamo i nove. Oni pak, koji žele spojiti praksu i ovladati novim znanstvenim metodologijama omogućen je upis na poslijediplomske doktorske studije (Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment održivog razvoja). Tvrtkama i institucijama omogućujemo da definiraju svoje poslovne probleme koje znanstvenom metodologijom mogu u okviru doktorskog studija rješavati polaznici, njihovi zaposlenici, čiju edukaciju financiraju. 

Koji je omjer teorije i prakse u nastavi, i gdje se praksa obavlja?

Specifičnost studijskog programa Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu je postojanje posebnog kolegija ‘Stručna praksa’. Kolegij se po prvi puta počeo izvoditi prije dvije godine i imamo odlične povratne informacije kako od strane studenata tako i od tvrtki u kojima studenti obavljaju praksu. Stručna praksa se provodi u obimu 350 sati i to tijekom ljetnog semestra posljednje (četvrte) godine sveučilišnog preddiplomskog studija. Fakultet ima 37 potpisanih sporazuma o realizaciji stručne prakse s najeminentnijim hotelskim kućama u čijih 58 hotela diljem Hrvatske studenti obavljaju mentoriranu stručnu praksu. Studentima osim kroz stručnu praksu iskustva iz gospodarstva prenose i pozvani gosti predavači iz prakse koji studentima prezentiraju aktualne teme, gotovo na tjednoj razini.

Tko su vaši studenti, maturanti ili ljudi iz sustava koji trebaju edukaciju? Odakle vam stižu studenti?

Ponosno možemo istaknuti da raste interes maturanata iz cijele Hrvatske za upis na naš fakultet, te da su kontinuirano naši brucoši maturanti sa sve većim brojem postignutih bodova na državnoj maturi i srednjoškolskom obrazovanju. Budući da smo mi jedina visokoškolska institucija u Republici Hrvatskoj koja provodi sve razine edukacija za turizam i ugostiteljstvo (od preddiplomske preko diplomske do doktorske razine), naša specifičnost je da smo zanimljivi maturantima iz cijele Hrvatske koji svoju karijeru vide u turizmu i ugostiteljstvu. Posljedično, preko 70% naših studenata dolazi izvan Primorsko-goranske županije, dok upis u studijski centar Zabok uglavnom biraju maturanti iz Krapinsko-zagorske županije i Grada Zagreba. 
Fakultet također nudi čitavu paletu programa cjeloživotnog obrazovanja koji su usmjereni na potrebe turističkog gospodarstva i razvijaju se u uskoj suradnji s njim. Kroz te programe polaznici stječu dodatne stručne kompetencije koje će im pomoći pri zapošljavanju, odnosno u daljem razvoju karijera. Ove akademske godine imali smo 300-tinjak polaznika različitih programa cjeloživotnog obrazovanja. Predavači na tim programima su uz nastavnike fakulteta i eminentni stručnjaci iz prakse. 

Na kojim pozicijama se zapošljavaju vaši studenti, ovisno o studijima koje izvodite?

Iskustva pokazuju da najveći broj njih, posebno jer se disperziraju diljem Hrvatske pronalazi posao u struci, no u početku nije rijetkost da rade poslove nižih kvalifikacija od onih za koje su se obrazovali. Ipak, tendencije tvrtki su danas da daju prostor za brzi napredak, tako da im se otvaraju mogućnosti napredovanja. Ponosni smo kad diljem Hrvatske susrećemo naše bivše studente, vrlo mlade, kao direktore hotela, turističkih zajednica, na odgovornim funkcijama u javnom sektoru, uspješne poduzetnike. Njihov uspjeh, uspjeh je fakulteta i nas kao nastavnika.

Kako to da i dalje imamo nedostatak kadrova za menadžmentu u turizmu? I na vašem fakultetu je manje ljudi nego prijašnjih godina?

Raditi i graditi karijeru u turizmu vrlo je izazovno i dinamično. Ne zaboravimo, turizam je jedna od najpropulzivnijih  ekonomskih aktivnosti u svijetu, ali novosti su stalne, zahtjevi sve veći. Nažalost, moram reći da su se do sada nedovoljno sustavno promovirala zanimanja u turizmu i zato su hvale vrijedni napori koje ulaže Ministarstvo turizma. 
Što se tiče upisne politike fakulteta, ona je određena kvotom koju propisuje Sveučilište u Rijeci, a na temelju kapaciteta Fakulteta. Svake godine svjedočimo da zbog velikog interesa maturanata zbog limitirane kvote značajan dio njih ostane neupisan na redoviti studij, pa se upisuju na izvanredni studij pri čemu samo snose troškove studiranja. U skoroj budućnosti planiramo prostorno proširenje fakulteta što će zasigurno povećati naše kapacitete za izvođenje svih vrsta edukacija. Kadrovski ojačani, na jedinstvenoj lokaciji u Opatiji, želimo postati centar edukacije za turizam ne samo Hrvatske, već i šire regije i Mediterana. Tako da Hrvatska, osim što prednjači u razvoju turizma, bude i rasadnik novih znanja i istraživanja vezanih uz turizam.

Kako se nosite sa stalnim izmjenama potreba tržišta, saznanjima, trendovima?

Osim prethodno navedenih programa cjeloživotnog obrazovanja, svjesni činjenice da se količina novih znanja povećava iz godine u godinu, upravo raznovrsnošću i kvalitetom svojih programa želimo unapređivati znanja kadrova u turizmu i ugostiteljstvu ne samo kroz programe cjeloživotnog učenja nego i kroz novo oformljen katalog edukacija koji se stalno nadopunjuje. 
Po potrebi za pojedine tvrtke spremni smo ponuditi i ciljano razvijane edukacije upravo za njihove potrebe. Na popisu programa cjeloživotnog obrazovanja nudimo edukaciju od specijalista odjela hrane i pića, poslovnog komuniciranja na stranim jezicima, menadžmenta kamping resorta, do upravljanja energijom u hotelu. 

Što tražite od svojih predavača?

Fakultet trenutno ima 74 zaposlenika u znanstveno-nastavnom ili suradničkom zvanju, od čega je čak njih 31 u zvanju redovitog ili izvanrednog profesora. Nastavnici i suradnici se kontinuirano usavršavaju kako u znanstvenom i stručnom radu u zemlji i inozemstvu, tako i u nastavničkim kompetencijama kako bi što kvalitetnije prenijeli znanje studentima. Osim uključenosti nastavnika u stručne projekte s turističkim gospodarstvom, fakultet ima i vrlo dobre kontakte s gospodarstvenicima koji se redovito uključuju kao gosti predavači u nastavni proces, te se tako studenti iz prve ruke upoznaju s trendovima, ali i potencijalnim izazovima i njihovim rješavanjem u realnom okruženju s kojim će se susresti po završetku fakulteta. 
U ovom kontekstu bitno je napomenuti aktivnost Alumni udruge bivših studenata Fakulteta. Naši bivši studenti, danas uspješni poslovni ljudi i poduzetnici i Fakultet stalno grade partnerske odnose. Pozivamo ih da mladim studentima prenesu svoja iskustva, kako poslovna, tako i životna, da im ukažu da uz zalaganje mogu u Hrvatskoj realizirati svoje ambicije.         

Uz edukaciju, na koji način FMTU sudjeluje u razvoju turizma i provedbi zacrtanih strategija? 

Budući da je misija fakulteta biti aktivan partner u gospodarskim i društvenim zbivanjima, nastavnici i suradnici Fakulteta rade na znanstvenim istraživanjima od značaja za dalji razvoj turizma, rade na stručnim projektima i projektima financiranim iz EU fondova. Uz dva kongresa koja tradicionalno organiziramo, aktivno sudjelujemo u radu konferencija, okruglih stolova i drugim tematskim skupovima kako u Hrvatskoj tako i inozemstvu. Svoje programe inoviramo i gradimo na način da anticipiramo potrebe turističkog gospodarstva Hrvatske, te gradimo platforme znanja paralelno ali i prije nego dođe do pokretanja novih procesa.

Komentara 15

ST
stefj
11:40 30.07.2017.

Hvaliti se bitnim mjestima u javnom sektoru kod nas znači da je tata ugledni funkcioner ili stranački uhljeb, te je poslao dijete na ovaj faks da kasnije ima opravdanje za uhljebljivanje... Dobro se vidi što znači državna služba po kvaliteti državnih hotela koji su uglavnom devastirani i uništeni... Zapravo se u turizmu i najbolje vidi koliko država ima loš kadar i lošu poslovnu politiku, jer sve što nije državno cvate, a državno propada. U turizmu nema monopola kao npr. HEP, šume i vode da mogu nametima pokrivati nesposobnost...

OS
osica
15:49 27.07.2017.

da, ako imaju vezu, odmah su direktori ako su " bezveznjaci " mogu čistiti i brisati beštek i gledati kako im se "veznjaci smiju u brk" iz sezone u sezonu. Pogledajte u najbližoj okolini koga traže i sve će vamtraže i sve će vam biti jasno svima. "direktora, jok imaju ih na zalihi"

DU
Deleted user
18:40 27.07.2017.

Gospođo Smolčić Jurdana, Vaš Fakultet van granica Lijepe Naše ne znači baš ništa. Niti tko zna za njega niti ga tko cijeni, kako u europskim hotelskim lancima tako i u američkim. Možemo se sada farbati i kititi ali ovo jeje nažalost FAKT! Vrlo rado Vam mogu argumentirano obrazložiti svaku napisanu riječ. Uostalom, pa većina Vaših stručnih predavača je pokopala bar po jedan hotel a danas "uče" studente... (Gal...ć,Ce.....ć,Ma..š)

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije