LUKSUZNO ZANIMANJE

Odvjetnici se školuju za sommeliere kako bi ušli u turistički sektor

sommelier
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
1/4
03.07.2017.
u 10:29

Poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture, ali i ono što hoteli s četiri ili pet zvjezdica traže.

Turistički sektor nije samo pokretač hrvatskog gospodarstva već je i iznimno fleksibilan, što znači da omogućava direktno uključivanje u njega kroz prekvalifikaciju. Primjeri za to su turistički vodiči, animatori, skiperi, barmeni, pa i kuhari ili slastičari. No, iznimno specifični su sommelieri jer školovanje je pedantno, a tržište zahtjevnije no mnoga druga.

Međunarodni ugled

Da bi te zahtjeve zainteresirani ispunili na adekvatan način brine se neprofitna udruga građana Hrvatski sommelier klub (HSK), prepoznat u raznim krugovima pa na školovanje u njega odlaze odvjetnici, menadžeri, stomatolozi...

- Na naše se tečajeve sve više upisuju kandidati iz neugostiteljskih profesija: odvjetnici, stomatolozi, razni menadžeri i sl., i to iz razloga što poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture pa ljudi kojima standard i životno opredjeljenje omogućava da češće posjećuju restorane sve više žele znati ne samo o vinu nego i o pivi, kavi, žestokim pićima i slično - rekli su za Večernji list iz HSK-a.

Za turistički dio priče svakako je zanimljivo čuti da čak odvjetnici i menadžeri pokazuju interes proširiti vidike, uključiti se u posao koji je potpuno različit od onog za koji su se školovali i u kojem imaju radnog iskustva.

- Držimo da će, u turističko-ugostiteljskim organizacijama zemlje, koja je, u svojim strateškim turističkim dokumentima, zacrtala da želi postati destinacija s četiri ili pet zvjezdica, biti sve veća potražnja za specijalistički obrazovanim i stručnim osobljem. HSK, sa svojim predavačima međunarodna ugleda, s programom usklađenim s međunarodnom sommelierskom udrugom (ASI) i sa svojim dvadesetogodišnjim iskustvom, omogućuje svim zainteresiranima da, nakon formalnog obrazovanja, steknu i dodatna, specijalistička, znanja iz eno-gastronomije, kulture vina, ostalih pića, stola, ali i dodatno usavršavanje u širokom spektru osobnih, komunikacijskih i prodajnih vještina. Podizanjem kvalitete ljudskih potencijala u turizmu i ugostiteljstvu imati će svoj najneposredniji utjecaj na jačanje konkurentnosti turističke ponude - napominju u Klubu.

Samo, treba znati da postati sommelier ne može baš bilo tko, potrebno je uložiti mnogo strpljenja, vremena i truda.

Foto: Marko Prpić/PIXSELL

- Sommelier nije samo stručnjak koji će preporučiti najbolje vino ili napitak u skladu s pojedinim jelom te ga brižno i pažljivo poslužiti, već mora znati kako opustiti gosta i procijeniti ga kao osobu, kako bi sukladno tome mogao najbolje zadovoljiti njegove gastronomske potrebe. Ovo zanimanje ujedinjuje mnoge tehničke, ljudske i psihičke aspekte te zahtijeva tehničku pripremljenost i senzibilitet. Posao sommeliera usko je povezan s potragom za boljom kvalitetom života, konzumacijom dobre hrane, s kojom se, u profinjenom ambijentu i na primjeren način, usklađuju i poslužuju pića kako bi se potpuno ispunili zahtjevi gosta. S obzirom na to da je sommelier sve rjeđe samouk, smatra ga se profesionalcem koji ima potrebnu teorijsku i praktičnu naobrazbu za suočavanje s određenim problemima u poslu i njihovo rješavanje - riječi su stručnjaka iz HSK-a.

Što se pak tiče samog školovanja, ono se odvija na tri razine sommelierskih tečajeva i godišnje broji oko 300 polaznika.

Traženi od strane najvećih

Iznimno raduje u cijeloj priči što se unatrag desetak godina prepoznao silan trud HSK-a pa uključeni u turistički sektor traže sommeliere kako bi gostima mogli ponuditi jednu tako ekskluzivnu i luksuznu uslugu.

- U početku svog djelovanja (nastao 1993., op.a.), HSK je bio fokusiran uglavnom na edukaciju svojih članova. Unatrag desetak godina osjetio se nešto veći interes za sommelierskim znanjima i to posebno od strane novootvorenih malih hotela, restorana i konoba. Unatrag pet godina, pak, sve više se javljaju velike turističke tvrtke u želji za dodatnom edukacijom svojih zaposlenika. Maistra, Plava laguna, Istraturist, Valamar, LRH, Jadranka, Udruga malih hotela Hrvatske, samo su neki od subjekata s kojima realiziramo projekt stručnog usavršavanja za sommelierske zvanja. U sektoru vina došlo se do spoznaje da što je prodajno osoblje educiranije to je efikasnija i prodaja vina. Osim toga, educirani i kompetentni sommelier najbolji je propagator hrvatskih vina jer on je stalno u neposrednom kontaktu s gostom, gost mu vjeruje kao stručnjaku, pa je – u takvom odnosu - puno lakše ostvariti i promotivne, ali i prodajne ciljeve - zaključuju u Hrvatskom sommelier klubu.

Jasno je na temelju izrečenog da zanimanje sommelier može u spoju s nekim drugim kao odvjetnik ili menadžer biti dodatni plus, ne samo po pitanju turističke ponude već i ambicija pojedinca koji se u to upušta jer, kao što kažu u Klubu - poznavanje vina sve više postaje dio opće kulture.

 

Komentara 14

DU
Deleted user
15:55 21.12.2017.

Prije svega Sommelijeri nisu u Hrvatskoj već su u Francuskoj. U krvatskoj na prevodu bi značilo kušači vina. Drugo: za biti dobar Sommelier trebaju godine iskustva specijalne škole (pored završeni fakulteta u struci). A to što u Hrvatskoj konobari postanuostanu maseri nakon jednog tečaja ili odvjetnici postanu Sommelieri to se može samo kod nas ... Određeni Tečajevi kojih je u Hr na tisuće ništa ne znače ukoliko nemaju realnu kvalitetnu težinu i nisu priznati od Državnih institucija.

DU
Deleted user
15:57 21.12.2017.

Neka novinar piše malo o čobanima....

HL
Hladan
07:23 16.12.2017.

Odvjetnici i menadzeri napuštaju svoj posao da bi bili sommelijeri? Koji crni humor, pa dajte se skuliraj novinaru, ono što odvjetnik zaradi za dan somelijeru treba mjesec dana za to!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije