Princeza leži, ne pokazuje znakove života, prilazi joj princ koji je masažom srca i udasima vraća u život. Spomenute scene vidjeli smo u spotu za kampanju “Oživi me” koja se ove subote, 10. listopada, s početkom u 11 sati nastavlja na Cvjetnom trgu u Zagrebu praktičnim vježbanjem postupaka oživljavanja na lutkama uz stručni nadzor, za sve zainteresirane građane. Riječ je o javnozdravstvenoj nacionalnoj kampanji kojom organizatori žele podići svijest građana te educirati širu javnost o važnosti poznavanja i pružanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobi koja doživi srčani zastoj.
Nositelj kampanje je Zaklada “Hrvatska kuća srca”, suorganizator je Udruga studenata medicine i stomatologije StEPP, uz stručnu podršku Hrvatskog kardiološkog društva, koji drže da je ova kampanja i više no potrebna jer je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a do 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama, a svake se minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje za 10-12%. Upravo zato je bitno da građani koji se nađu pored osobe sa srčanim zastojem poznaju osnove pružanja prve pomoći i započnu s postupcima oživljavanja jer u suprotnom osoba nema realne šanse za preživljavanje i dobar oporavak bez pomoći osoba u blizini.
“Ako je osoba bez svijesti i ne diše, potrebno je odmah pozvati Hitnu medicinsku službu na broj 194 ili 112 te započeti s postupcima oživljavanja. Ako se postupci izvedu brzo i pravilno, osobi će se povećati šanse za preživljavanje za čak 2 do 3 puta”, objasnio je akademik Davor Miličić, upravitelj Zaklade Hrvatska kuća srca i predsjednik Hrvatskog kardiološkog društva.
Norveška je zemlja u kojoj visok postotak laika zna i provodi postupke oživljavanja te imaju impresivnu statistiku od čak 40% preživjelih osoba kojima se dogodio srčani zastoj. Kod nas stanje nije baš tako. U Hrvatskoj se, naime, procjenjuje preživljenje do otpusta iz bolnice od svega 5-10%. Statistički, svakog sata jedna osoba umre od iznenadne srčane smrti, što nas dovodi do brojke od čak 9000 tisuća života godišnje.
“Želja nam je educirati građane i kampanja “Oživi me” pokrenuta je upravo kako bismo naučili građane kako pomoći osobi sa srčanim zastojem. Zato pozivamo sve da dođu 10. listopada 2015. u 11 sati na Cvjetni trg i nauče kako spasiti nečiji život. Budite dio projekta “Oživi me” jer svaka priča zaslužuje sretan završetak”, zaključio je akademik Davor Miličić.
Umrijeti?